Raka pungen utan att skära sig?

Falconpilz

Medlem
Kön
Man
Jag kör oxå med hyvel, märke vete sjutton. Jag kör nog enbart med tvål när jag rakar mig o hittils har jag bara skurit mig en enda gång. Det var när jag var pissfull o fick för mig att jag skulle raka mig

Gift kille som ändå onanerar varje dag;)
 
D

danne_16 [under 18 = låst]

Gäst
Originally posted by ungdom

vaxa eller noppa är bäst... man får inge röda prickar efteråt och så är det borta längre..

är man bög för att man hjälper en kompis?


Man är bög om man tänder på killar! :)
Det trodde jag alla förstod.
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag har en ganska hårig pung, och har tänkt raka den flera gånger tidigare, men det har inte blivit av. Idag rakade jag den för första gången, så nu har man en porrpung. Jag klippte först med saxen det grövsta. Sen blötte jag med varmt vatten och satte raklödder, och gick sen lös med Gillette Mach 3. Det blev klart bra för att vara första gången, lent och fint. Jag skar mig inte alls, gäller bara att ta det försiktigt när man håller på med sina ädlare kroppsdelar. Märkte att det växte lite hår på skaftet, så jag tog bort det också. Runkade upp ett stånd för att komma åt bättre. Märkte att pungen drog ihop sig vid rakningen, den blev väl rädd... I bastun hänger den mycket mer.

Ni som rakar, kliar det mycket när det växer ut?
 

Isdx

Medlem
Kön
Man
Ja, det brukar klia en stund efter man rakat pungen o skaftet, brukar göra det sådär en gång i veckan. Hjälper om du efteråt smörjer in allt med någon body lotion, det minskar på kliandet.
Jag har också märkt min pung drar ihop sig lätt då jag rakar den, det är en helt normal reaktion, inget att oroa sig för ;)
 

enromie

Ny medlem
Kön
Man
raka med valfri rakhyvel, mach 3 funkar för mig, använd massor avraklödder, raka id ushen, skölj hyvlen ofta, använd förhuden eller ollonet som handtag 8se till att ha bra tag, inte kul att slinta där nere) spola pungen med kallt vatten efter åt, smörj in med raklotion eller hudlotion. ta dam, ni har en perfekt porrpung på tio minuter
 

solanaken

Medlem
Kön
Man
Har rakat mig de senaste fem, sex åren. Badar och solar naken ofta och får en fin solbränna runt kuken. Rakar mig med rakapparat nästan varje dag för att bli slät och len. Viktigt att smörja in området med någon kroppsolja och då är det upplaggt för skön onani. Mmmm...
Min tjejkompis gillar det skarpt att slippa få hår i munnen för vem vill ha hår i maten. Du blir också mer känslig vilket är skönt vid onani.

Rakad, har slät hud och gillar att solanaken. Är svag för rakade tjejer och älskar att onanera med tjejer - på stranden!
 

BTL

Ny medlem
Kön
Man
Jag raka min pung för första gången igår.... men nu har det kommit en massa röda prickar runt om.... Ska det göra så i början, samt kan man ta bort det?
 

ensten

Medlem
Kön
Man
helt klart med vanlig rakhyvel mach 3 går bra och gärna i duschen så håret är mjukt och liksom pungen
 

totte

Medlem
Kön
Man
Jag säger bara: vaxa, plocka, ryck... Mycket lenare, ingen stubb, bara mjuk utväxt. Gör skitont första gångerna, sen vänjer man sig. Man skadar också hårrötterna så de blir svagare = håren sitter inte lika hårt förankrade. En del hår försvinner, andra kan man rycka bort med fingrarna när man hållit på några år!
 

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag håller med Totte dra ut håret med rot resultatet blir bäst då. Själv använder jag en epilator och drar ut håret med:):):p:):)

Kåt runkare
 

Xilon

Ny medlem
Kön
Man
Tja, rakade Pungen nyligen för första gången. Har kliat en hel del och jag har fått röda prickar å så. Vad jag förtår efter att ha läst denna tråden är att det är normalt, eller? Skönt i så fall att veta att man inte är konstig.

Dock måste jag säga att jag blev lite besviken när jag var klar. Ser konstigt ut på något sätt utan hår.
 

totte

Medlem
Kön
Man
Röda prickar och sånt är helt normalt, en reaktion på rakningen. När man rakar (eller vaxar/plockar/rycker) så irriterar/skadar man ju huden/hårrötterna och öppnar för bakterier som normalt finns på huden utan att göra skada. Man bör absolut se till att tvätta huden innan och efter, kanske använda något antibakteriellt eller desinficerande. Se också till att torka ordentligt, låt det luftas noga innan du tar på dig tajta kläder!
 
Toppen