raka sig

baldpubes

Ny medlem
Kön
Man
Började raka mig ovanför pitten när jag var femton och har fortsatt med det sedan dess. Jag brukar använda Opilca eller Veet hårborttagningskräm. Dels blir man slät som silke och man slipper problem med stubb betydligt längre än om man använder rakhyval. Dessutom, rakhyveln kan lätt skära små hack som sedan blir en massa röda prickar och som dessutom kliar utav bara helskotta. Ett tips bara: om man använder kräm bör man inte sola på en eller två dagar eftersom krämen också löser upp det allra yttersta hudlagret vilket kan orsaka soleksem.
 

FrågaOlle

Medlem
Kön
Kvinna
raka bort allt, sen sprutar du axe på kuken så att de svider lite, så det ente kliar mer, sen smörjar du in din kuk med härliga nivea, kuken blir så mjuk o len o mkt fin.

Jag rekomenderar :p
 

behappy

Medlem
Kön
Man
Originally posted by baldpubes

Började raka mig ovanför pitten när jag var femton och har fortsatt med det sedan dess. Jag brukar använda Opilca eller Veet hårborttagningskräm. Dels blir man slät som silke och man slipper problem med stubb betydligt längre än om man använder rakhyval. Dessutom, rakhyveln kan lätt skära små hack som sedan blir en massa röda prickar och som dessutom kliar utav bara helskotta. Ett tips bara: om man använder kräm bör man inte sola på en eller två dagar eftersom krämen också löser upp det allra yttersta hudlagret vilket kan orsaka soleksem.

Är det inte lite farligt att använda sig av såndant på kuken och pungen? :sleep:
 

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
Använd en epilator som drar ut hår med roten jävligt de första gångerna men det skönare. Det blir lättare att ha en rakad kuk och resultatet blir bättre;) Har gjort detta i minst 10 år nu och är happy med resultatet:cool:
 

Erik188

Medlem
Kön
Man
Varför funkar inte rakhyvel på bröstet? Använder själv mach3 och har aldrig fått några röda prickar där. Däremot på nedre delen av magen innan jag blev så rutinerad att jag fattade att man inte skulle smörja in sig efteråt. Alla engångshyvlar skall undvikas för kroppen och för ansiktet med för den delen.


Originally posted by Flow242

Då gör jag uppenbarligen rätt då :).

Rakar pungen med mach 3 och bara varmt vatten, med rakgelé så missar man gärna de lite mjukare håren. Sedan ansas resten med en trimmer till ungefär 1cm så det jämnas ut lite mot resten av kroppsbehåringen på ben och så. Brukar korta ner i armhålorna med, känns mycket fräschare så.

En juste metod för att bli av med hår på bröstet vore välkommen med? Ser så fånigt ut med det lilla jag har. Raka går ju helt bort, eppilator och vax ger röda prickar så det heter duga, noppa för hand tar sin lilla tid och hårborttagningcream verkar inte funka (iaf inte Veat).
 

Erik188

Medlem
Kön
Man
Det är bara de första gångerna man rakar sig som det sticks och håller på. Sen försvinner såna känslor. Fast det kanske har att göra med hårkvalité och sånt. Vet inte. Jag har aldrig några problem så länge jag använder en bra rakhyvel.

Originally posted by tway

Tja..
Jag provade raka ballarna för första gången för typ en vecka sen....men jag ville inte raka mig helt kalt..typ ha lite "stubb" över penisen...men håret är så jävla vasst så de sticks och kliar som fan..nån som vet nått man kan göra emot det?
 

Erik188

Medlem
Kön
Man
Jag provade veet en gång och det gjorde så ont så jag trodde jag skulle tappa skallen.

Originally posted by baldpubes

Började raka mig ovanför pitten när jag var femton och har fortsatt med det sedan dess. Jag brukar använda Opilca eller Veet hårborttagningskräm. Dels blir man slät som silke och man slipper problem med stubb betydligt längre än om man använder rakhyval. Dessutom, rakhyveln kan lätt skära små hack som sedan blir en massa röda prickar och som dessutom kliar utav bara helskotta. Ett tips bara: om man använder kräm bör man inte sola på en eller två dagar eftersom krämen också löser upp det allra yttersta hudlagret vilket kan orsaka soleksem.
 

Pilska Polisen

Ny medlem
Kön
Man
jag rakar mig ganska regelbundet men jag känner inget inte ens 1 gången

den som sagt att sex är det bästa i hela världen har då aldrig varikt rikrigt Skitenödig...
 

kåt_kille_30

Ny medlem
Kön
Man
Jag brukar raka HELA kroppen med jämna mellanrum. Jag har så jävla kraftig hårväxt och jag tänder inte riktigt på det. Brukar använda en en vanlig hårtrimmer, sedan får det växa i typ 2Månader innan jag rakar mig igen (rakar dock pungen oftare). Men det känns lite naket dom första dagarna, men jag tycker själv att det är betydligt sexigare utan hår.
 

marlboro

Medlem
Kön
Man
provade som någon sa att rycka ut alla hårstrån med roten på pung och kuk, det tog ett par timmar men faan vad fin han blev, tre dagar sen nu och helt jävla sammetslen, brukar ju stickas och jävlas efter några dagar annars, man är inte för gammal att lära tydligen.... pincett?? det skiten gick ju inte men en fin plattång funka bra.
bästa jag gjort på länge, detta är framtidens melodi :):):)

live to ride!
 

Erik188

Medlem
Kön
Man
Gör inte det väldigt, väldigt ont?

Originally posted by marlboro

provade som någon sa att rycka ut alla hårstrån med roten på pung och kuk, det tog ett par timmar men faan vad fin han blev, tre dagar sen nu och helt jävla sammetslen, brukar ju stickas och jävlas efter några dagar annars, man är inte för gammal att lära tydligen.... pincett?? det skiten gick ju inte men en fin plattång funka bra.
bästa jag gjort på länge, detta är framtidens melodi :):):)

live to ride!
 

totte

Medlem
Kön
Man
Klart det gör ont att rycka ut hår med rötterna, men resultatet blir ju bra! Efter några gånger vänjer man sig och blir inte längre kallsvettig när man tänker på att det snart är dags igen...
 

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
Om det gör ont så kyl ner med något kallt, det bedövar. Efter några gånger när man har dratt ut kukhåren med roten blir de tunnare och lättare få bort. Känslan av att ha en len kuk utan hår länge är skönt.:D;)

Kåt runkare
 

Erik188

Medlem
Kön
Man
Ok, jag ska prova pincettekniken nästa gång jag har gott om tid. Den verkar ju bra.

Originally posted by Wankie

Om det gör ont så kyl ner med något kallt, det bedövar. Efter några gånger när man har dratt ut kukhåren med roten blir de tunnare och lättare få bort. Känslan av att ha en len kuk utan hår länge är skönt.:D;)

Kåt runkare
 

solanaken

Medlem
Kön
Man
Rakadt mig de senaste fem, sex åren. Klart bäst och skönast och man får många blickar på sig på stranden.

Rakad, har slät hud och gillar att solanaken. Är svag för rakade tjejer och älskar att onanera med tjejer - på stranden!
 

marlboro

Medlem
Kön
Man
inte gör det ont inte .... fast det är nog från person till person .... känns mest på pungen , men faaaan alltså det är värt resultatet

live to ride!
 

mats_

Medlem
Kön
Man
Rakar jag pungen vilket jag gör 1 gång var 14 dag så känner jag inget, men rakar jag mig ovanför kukroten så lider jag i 2 veckor.
 

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
Mats! vad lider du av i 2 veckor. Så illa kan det inte vara å raka kuken??:D

Kåt runkare
 

mgk

Medlem
Kön
Man
Raka pungen och ansa kukroten är guld! Fräscht och luftig känsla...
 
Toppen