Rakade eller inte

benne

Ny medlem
Kön
Man
Jag tycker detta med rakade kön har gått för långt de är allvarligt nog att några gör men när alla gör de har de gått på tok för långt! De kan ju inte längre vara någon nyhet med att raka sitt kön framförallt för kvinnor innebär en stor hälsorisk.
Ja de är faktiskt så du riskerar inte bara utslag sol kliar och är allmänt fult och obehagligt utan även något som på sikt kan medföra att kvinnor blir sterila pga diverse svampinfektioner och andra mer eller mindre illa luktande infektioner i underlivet de är av en så alvarlig natur att ni killar som föredrar en rakad mus kan börja räkna alla svampar ni slabbar i er var gång ni slickar en mus de spelar heller ingen roll om du inget speciellt kan lukta ur en mus som är rakad för de är bar skölja av svamparna så klar de sig ett par timmar beroende på hur pass alvarliga flytningar just den svampinfektionen skapar och min erfarenhet av detta problem beror på hur van respektive tjej blivit med att ha en fitta som alltid luktar som något krypigt upp och dött i fittan på henne!

Så för er män som tror att kvinnor är renligare av sig än oss män ska ni besöka dam toaletten på krogen men räkna med att har du lätt för att spy när du känner just gamal toa odör rekommenderar jag er att lita på vad jag säger eller varför inte fråga en kvinnlig bekant för de är vad man kallar en svinstia så de i sig talar sitt eget lilla språk när de kommer till den rakade generella kvinnan som för länge sedan lessnat på att gå till gyn eller barnmorskan för hon har illa luktande flytningar tro mig dom är fler än ni kan ana och de är heller inget som aviseras i pannan på dom och hur bra dom ser ut spelar ännu midre roll dom går alla ront som mobila kantarell odlingar och de för de finns korkbolla som vi män som fått för oss att en rakad fitta är en fräsch fitta och de finns faktiskt kvinnor än idag som tror fittan blir fräschare när de rakar sig min 46 åriga kusin är en av dom så ni alla som tycker de är underbart att slicka en rakad fitta flytta nedd ett steg och slicka rövhålet i stället för där ar de absolut inte den mängden med bakterier som du inte själv tål för alla har vi ju ett rövhål även om de heller inte är att rek så är det i vilket fall en bakterie flora våra kroppar är bekant med lite mer än vad lilla musen kan dölja för oss den saken är helt klar så jag ber verkligen alla män att börja kräva en hårig mus eftersom kvinnor uppenbarligen inte förstår sig på sitt eget bästa och vem går igång på en rakad mus ja de är ju pedofiler med vissa undatag men alla kan ju inte vara ett undantag så rannsaka er och bestäm er för vad ni vill va och alla väljer givet vis vad dom stoppar i sin mun men jag vill bara göra er lite mer medvetna om vilken slags cocktail de kan innebära att ni lyckligt omedvetna slickar i er tack för ordet
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Jag trodde att rakning var ett personligt val? :whistle:
Jo, jag vet att många ”följer strömmen”…
Själv började jag raka mig när jag började få hår, 84-85 någon gång. Avskydde det och tyckte att det var ”äckligt” då….
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Visst är det ett personligt val. Men jag håller med ts i sak, att könshåret har en skyddande effekt. Det är medicinskt bevisat.
Personligen tycker jag bäst om en välansad tofs. Vildvuxet är inte vackert, men renrakat ger inte heller något moget intryck. Jag tycker att könshåret (liksom flera andra kroppsliga förändringar) markerar skillnaden mellan att vara barn och vuxen.
Själv rakar jag pungen och kukroten emellanåt bara för att det är lent och skönt efteråt, men som man skulle jag aldrig komma på tanken att raka av min kroppsbehåring. Jag brukar jämföra med en lejonhane. Hur imponerande och mäktig skulle han se ut om han inte hade sin man? Bilden kanske haltar lite, men ni förstår nog hur jag menar.
 
Last edited:

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Visst är det ett personligt val. Men jag håller med ts i sak, att könshåret har en skyddande effekt. Det är medicinskt bevisat.
Personligen tycker jag bäst om en välansad tofs. Vildvuxet är inte vackert, men renrakat ger inte heller något moget intryck. Jag tycker att könshåret (liksom flera andra kroppsliga förändringar) markerar skillnaden mellan att vara barn och vuxen.
Själv rakar jag pungen och kukroten emellanåt bara för att det är lent och skönt efteråt, men som man skulle jag aldrig komma på tanken att raka av min kroppsbehåring. Jag brukar jämföra med en lejonhane. Hur imponerande och mäktig skulle han se ut om han inte hade sin man? Bilden kanske haltar lite, men ni förstår nog hur jag menar.
Jag håller med dig överlag. Strunta ärligen i om min partner är rakad eller inte, tycker jag om henne så gör jag inte det för om hon har hår eller inte på fittan.
Sen stör jag mig på när folk säger ”varför vill man se ut som en liten pojke/flicka?” - ser man det så beroende på om man har hår eller inte på könet så tycker jag att man tänker rätt snett.
Idag rakar jag mig (kuk/pung) när jag orkar/känner för det. Övrigt hår är kvar.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Eller så låter vi män och kvinnor göra som de vill utan att tala nedlåtande om dem för deras val. Mitt val och raka mig är mitt eget och ingen annans.

P.S hon som aldrig haft någon svampinfektion.
Precis! Jag har inte skrivit något annat.
Jag framför min åsikt och har inte varit nedlåtande...
 

ManyaNovio

Välbekant medlem
Hej

Brukar inte skriva så här men vi kanske skall avsluta diskussionen eftersom vi kommit fram till en slutsats.
Man gör som man vill och vi respekterar ens val.

Manya
 
Toppen