Skicka paket smidigt

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
fast om man bara inte vill ha hem paketet :)
Det finns ju något som heter "poste restante". Det använder långseglare bl.a. för att få post till olika platser i världen. Men jag vet inte hur det funkar om man har en postlåda på orten... Google is da friend!
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Finns sådant ens kvar längre? Förr vet jag som sagt det fanns.
Jag vet inte. Men det är ju bara några knapptryckningar bort för att få svar.
Det måste väl finnas, för det förekommer ju fortfarande att t.ex långseglare skickar efter reservdelar till där de just befinner sig, eller platser som de är på väg till. Då måste det väl funka på andra hållet också.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Verkar faktiskt finnas kvar men på ett begränsat antal ställen. Coolt men funkar dåligt i detta fallet.
Hmmm.... Det borde ju i alla fall kunna gå att skicka till de ställen där posten sorteras innan den körs ut. Alltså där brevbäraren utgår från. Att inte alla ombud kan ta emot är nog mindre sannolikt
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
nej det är väl dom större ombuden kan jag tänka mej
Ja, det kan nog vara så i större orter. Själv bor jag på liten ort och tror knappast att vårt postombud på ica-butiken erbjuder den tjänsten, men jag förstår inte varför, egentligen. Däremot en lite större grannort som har postsortering och där brevbärarna utgår ifrån tror jag säkert att det går. Men det ligger 2,5 mil från mig så det är ju ingen service direkt....
 
Toppen