Stämplar och Definitioner...

Orro

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
För över detta samtalsämne från en annan tråd då det blev för off-topic för tråden.

Det är intressant att man kan gå tillbaka och läsa inlägg ända från 2006.

När det gäller sexualitet har tonen förändrats drastiskt. Nu är män här väldigt öppna för all form av sex med båda könen, utan några disclaimers.
För 13 år sen kunde man på riktigt läsa inlägg där killar nästan ordagrant kunde skriva saker som ”jag är 100% hetero men älskar att suga kuk och svälja sperma...” Totalt förnekelsekomplex, och nästan skrattretande hur långt vissa kunde gå för att inte känna att de tillhör de där konstiga bögarna. När andra (speciellt uttalade bögar) ifrågasatte deras verklighetsbild och sa ”Sorry, du är inte hetero.” kunde det bli ganska sura miner. (Jag har inga länkar tyvärr, orkar inte leta upp inläggen igen men de finns här). ”Hur vågar du kalla mig bög bara för att jag vill suga och bli sprutad i ansiktet...?? Och ha två kukar i analen samtidigt...! Jag är ju gift med en kvinna!!”

Ok det sista var en överdrift, men you get the point.

Hur som helst är det en fröjd att läsa senare inlägg. Visst, vissa kör fortfarande ”varför ska vi sätta stämpel på allting?”, vilket kan ses som en undanflykt, men tonen är ändå annorlunda nu. Många av dessa män verkar avslappnade och rycker på axlarna typ ”jaha jag kanske är bög eller bi då-då, so what?”

Detta får mig att se mig själv i spegeln. Är det nu snarare jag som är upphängd på stämplar och definitioner, då jag gärna kallar mig själv bög utan förbehåll - och är rätt snabb på att även stämpla andra?

Har dessa namn på sexualiteter börjat bli omoderna då de härhör från en tid då det fanns många fler tabun med sex, och då de var nödvändiga för att upprätthålla en viss ”vi och dem”-distans?
 
Toppen