Större krav på oss killar

CovenantT

Medlem
Kön
Man
Jag har bara varit aktiv här några dagar, men det känns som ett forum för mig *nickar* dock så ser jag en del problem, problem som de flesta sidor i den här genren har, nämligen att tjejerna blir ner-spammade.
Personligen försöker jag undvika spam, men det känns som att det är svårt att få komtakt med de få tjejer som finns här (som heterokille så är jag ju självklart mest intresserad av att få kvinnliga vänner på denna sida).

Det känns också, om man tittar på de som valt att bli bortplockade, som om vi killar i vår ivrighet skrämmer bort tjejerna som kommer in, vilket då leder till att de tjejer som vågar vara kvar blir hårdare ansatta, vilket får fler att hoppa av i en ond cirkel.

Nu börjar jag fundera på om det krävs större krav på oss killar när det gäller netiguett så att vi kan vända trenden... Finns det något sätt på vilket vi kan minska spammandet?

Jag anser att vi alla som vill att detta ska vara en kul lekplats för alla borde fundera på hur vi gör denna plats så "kvinnovänlig" som möjligt.

Lite brainstorming, något sätt att skilja de seriösa och oseriösa killarna? Plus och minuspoäng? För många minus så kan du endast prata på forumet?
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
*pust*

Jag kan bara skriva under. Jag har varit ovanligt mycket online, och jag har skrivit ovanligt mycket på forumet, men det har varit mycket spam-vill-du-se-mig-runka-i-cam mess de sista dagarna. Man blir inte trevligare i långa loppet direkt.
 

CovenantT

Medlem
Kön
Man
Så, hur når vi från "ja, det är en pain-in-the-ass med spam och det är tråkigt att det finns så få tjejer här" till att ändra det?

Vad finns det för tekniska möjlighter (alltså, de som jobbar med sidan, är de redan överbelastade eller kan man komma med förslag som kan leda till något?)

Vad Vill vi gör? Vart går gränsen?
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
just nu lider vi av det faktum att konstruktören av sidan - torbendallas - inte har tid att pula med det hela. Därför är vi fast i det läget vi är, vad det gäller ren konstruktion av sidan.

Jag tror ju på någon form av poängsystem. Antingen med minus, om man uppför sig illa, eller att man helt enkelt skall ha varit aktiv en viss tid innan man får lov att skicka pm. Det kan gälla killar och tjejer, eller bara killar?

Fler förslag?
 

CovenantT

Medlem
Kön
Man
Så tekniska lösningar är för närvarande off the table, då ska vi inte tjata på trobendallas...

Vi kan dock börja skissa lite på vad vi skulle kunna önska oss. Just detta med poängsystem tror jag skulle fungera bra. Dels poäng för att man är aktiv (och man måste ha varit det för att få pm:a) dels kan man om man får ett pm ge minuspoäng så att man inte bara kan leka aktiv ett tag och sedan börja pm-spamma...

Det ska nog gälla för båda könen, för om tjejer kan pm:a fritt, så kommer killar registrera sig som tjej och sedan skicka "jag är egentligen kille, vill du se mig runka"-pm...
 

ChrilleBull

Medlem
Kön
Man
Det skulle ju iofs vara rätt tråkigt om man fick meddelande av någon och så kan man inte svara på det... eller tvärtom.
 

Tobbisen

Aktiv medlem
Kön
Man
Å andra sidan räcker det väll med att vara läskunnig.
"Ingen cam tack!" Kan nog betyda just det;)

Dessutom så brukar nog inte så många gå fram på stan till någon okänd och fråga "får jag se dig naken"... Jag hoppas i alla fall inte det...
 

maniac

Ny medlem
Kön
Man
Det där med plus och minus låter iofs ganska bra men å andra sidan blir det mycket jobb för moderatorerna samt risk att det blir angiveri till höger och vänster. Överlag tycker jag människorna här verkar vettiga och sunda(mer än jag någonsin vågat hoppats på) men när man börjar med bestraffningar och sådant brukar tyvärr stämmningen sjunka på forum och det blir lätt pajkastning.

Om man måste ha skrivit ett visst antal meddelanden på forumet först finns risken att det blir spammat istället, isf är det nog smartare att gå efter hur länge man varit aktiv.

Å andra sidan håller jag med om att något bör göras. Har inte varit här särskilt länge men har även jag sett hur många tjejer försvinner samt att man nästan inte ens vågar skriva till nån tjej då man antagligen per automatik blir klassad som någon som vill ha cam-sex omgående. När jag skrev till en tjej här och gav henne en komplimang för hennes bilder ångrade jag mig nästan efteråt då meddelandet blev ett i mängden bland alla spam-mess.

Sedan inbillar jag mig att det kanske även finns tjejer här som njuter av uppmärksamheten även om den inte alltid är på högsta nivån.... så den enes bröd kanske blir den andres död.

Men om man ska vara lite konstruktiv då. Tjejerna här är ju i minoritet och kan väl mer eller mindre välja och vraka bland oss killar här efter att kollat in våra foruminlägg, noveller, kukbilder eller vad det nu må vara som är av intresse, finns det då ingen möjlighet att folk kan välja om dom vill ha en "öppen gästbok" eller en där bara deras speciellt utvalda kan skriva. Det kräver oxå en teknisk lösning men något tidigare kan vi väl ändå inte hoppas på? På så sätt kan dom som blir spammade så dom är påväg att ge upp hålla gästboken öppen för folk på sin "vännerlista" enbart och slipper därmed en hel del spam.

Nu är klockan snart 4 och jag är måttligt trött så det blev mycket svammel men något mer konstruktivt kommer jag inte på för stunden.
 

CovenantT

Medlem
Kön
Man
Min tanke med plus och minus är inte att moderaterna ska ha någon form av styrning över detta. Det ska inte heller vara någon form av "angiveri", utom man har helt enkelt en möjlighet att markera när man tycker att en person beter sig bra eller dåligt.

Det ger också ett vapen till tjejerna (för det är ju dem det i första hand riktar sig till) vilket är bra...

Det kan vara bra dock att fundera på om det kan slå tillbaka, att tjejer som sätter minuspoäng kan få minuspoäng satta på dem som hämnd.

Det krävs nog en stor funderar på att hitta ett fungerande system...
 
Toppen