Tänk på hur man svarar...

sambo-tjej

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jag har märkt ibland när en del ämnen/frågor kommer upp på forumet så blir man nästan dumförklarad av dem som svarar.

En del svar tycker jag känns som personliga påhopp mot dem som skrivit frågan.

Jag tycker ovanstående är fel och mycket tragiskt då detta är ett jättebra Forum där man ska kunna diskutera och våga ställa frågor man kanske inte vågar prata om annars utan att känna sig dum eller bortgjord.

Alla har vi olika tycken o smak och det är det som är det charmiga med oss människor att vi är så olika och kan komplettera varandra.

Jag är inte dum i huvudet för jag tycker om tanken att bli dominerad, andra är inte lustiga för att de kanske frågar om vi tjejer tänder på det ena eller andra…..

Jag tycker att givetvis ska man kunna svara med olika åsikter….men det finns så många sätt att svara på så varför välja just det som kanske dumförklarar någon?



DET som gör hela forumet är att det finns så mycket att läsa som man kanske själv aldrig tänkt på förrän någon tar upp det här, eller att man kanske ser att det finns någon mer än sig själv som kanske tycker om samma saker.

Till slut…ONANERA.SE är BRA ta väl hand om varandra, det är tack varae er som det är så bra!!

[red]MÅNGA KÄRLEKSKRAMAR lilla mig![/red]
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Håller med dig - bra, klokt och vidsynt sagt tycker jag. Kärlek, inte förakt...

(och hårda bakifrånknull!! ;))
 

kille20

Medlem
Kön
Man
Jag har märkt ibland när en del ämnen/frågor kommer upp på forumet så blir man nästan dumförklarad av dem som svarar.

En del svar tycker jag känns som personliga påhopp mot dem som skrivit frågan.

Jag tycker ovanstående är fel och mycket tragiskt då detta är ett jättebra Forum där man ska kunna diskutera och våga ställa frågor man kanske inte vågar prata om annars utan att känna sig dum eller bortgjord.

Alla har vi olika tycken o smak och det är det som är det charmiga med oss människor att vi är så olika och kan komplettera varandra.

Jag är inte dum i huvudet för jag tycker om tanken att bli dominerad, andra är inte lustiga för att de kanske frågar om vi tjejer tänder på det ena eller andra…..

Jag tycker att givetvis ska man kunna svara med olika åsikter….men det finns så många sätt att svara på så varför välja just det som kanske dumförklarar någon?



DET som gör hela forumet är att det finns så mycket att läsa som man kanske själv aldrig tänkt på förrän någon tar upp det här, eller att man kanske ser att det finns någon mer än sig själv som kanske tycker om samma saker.

Till slut…ONANERA.SE är BRA ta väl hand om varandra, det är tack varae er som det är så bra!!

[red]MÅNGA KÄRLEKSKRAMAR lilla mig![/red]

Håller med dig, försök att inte ta åt dig av duma människor
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Bra sagt! Jag kan bara hålla med.

En annan sak - tänk på hur ni läser också. Jag har sett att många ibland tar åt sig av något som kanske inte var illa ment eller bara klumpigt uttryckt från början. Det är lätt att både skriva fel och missförstå och svara fel när man sitter bakom ett tangentbord och så är missförståndssprialen och - ibland - ilskan och förolämpningarna igång.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad och bortse från om någon är klumpig.
 
M

magistern (Slutar på egen begäran)

Gäst
Håller med dig - bra, klokt och vidsynt sagt tycker jag. Kärlek, inte förakt...

(och hårda bakifrånknull!! ;))
Eventuellt framifrån samtidigt, eller hur Lasse?
 

Älskar Sex

Medlem
Kön
Man
Håller med dig - bra, klokt och vidsynt sagt tycker jag. Kärlek, inte förakt...

(och hårda bakifrånknull!! ;))

Håller fullständigt med att det ska vara så :)!

Men vet du Lasse? Jag reagerade på ett inlägg som du hade skrivit under "Sex och samlevnad" "Allmänt" "Bisexuell och gift/sambo".
Tyckte att du svarade rätt hårt där och inte lät den personen tycka vad den ville.
Kanske har ni rätt ut det, annars skulle nog en ursäkt vara på sin plats.

Hoppas du inte tar illa upp, för det är bara väl menat.

Så att det blir kärlek och inte förakt :).
 
Kön
Kvinna
Som någon på pekade. Detta går ju åt båda hållen. Ibland så tar man kanske åt sig för mycket av någon som skriver något. I text låter det alltid värre än vad det egentligen är menat. Så jag tycker att både som läsare och som skrivare skall man vara aktningsfull :)
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Jag skulle vilja påsta att trots de påpekanden som ni alla gör i den här tråden så är det en väldigt god ton som genomsyrar det här forumet. De allra allra flesta kan uppföra sig.

Väldigt få rena påhopp även om det är väldigt spridda ämnen som avhandlas i diverse trådar. Jämför med tex 'Sex & sånt' på passagen, där är det fullt krig ibland.

Så jag skulle faktiskt vilja säga tack skall ni ha till er alla som skriver här på forumet. Ni har ju koll på både uppförande och respekt. Tack också till de moderatorer som hjälper till att hålla den höga standard som är här inne.

Jo, jag vet, jag är en positiv fan, men det blir så mycket roligare att leva då.

PUSS och knull på er!
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
annars skulle nog en ursäkt vara på sin plats.

Ojdå. Det tror jag inte alls, ledsen att du känner så. Vad fasen, här kommer man hem från gymmet pumpad glad och kåt... Har aldrig talat med dig, vet inte vem du är. Så det blir lite konstigt när du först säger så, och sen att "det är bara väl menat"?

Men - SKITSAMMA - ingen fara... jag får väl tugga i mig det??? :) Har varit kåt hela eftermiddan, det är en tjej på gymmet som har en så läcker rumpa.. mmmm... undrar hur den ser ut i genomskinliga trosor??? Henne skulle man vilja ta för sig av... [}:)]:p

Älskar sex: Alla får tycka vad man vill. Men det är en annan femma att skriva det på ett offentligt forum. Det finns lagar, o man får inte skriva vad man vill. Så enkelt är det. Att skriva att man känner äckel inför homo/bisexuella är i gråzonen, och då får man nog vara beredd på svar... Det är inget jag tänker be om ursäkt för. Hoppas du kan leva med det, Ä.S. :)

Hon (hej Jenni :)) o jag tycker kanske olika, men det betyder inte alls att vi är osams (inte jag i varje fall). Jag gillar henne (puss på dig, läckra kåtis), en vuxen, sexig tjej med skinn på näsan o starka åsikter. Jag ser fram emot att tala mer med henne, dela med sig av erfarenheter. Inte bara om aversioner, utan oxo om lustar och positivt snuskeri.... rum krängande av orgasmer och könsdoft... hårda kukar och våta fittor, tillsammans. :p

Ska vi kamma frisyrerna och lägger ner nu? ;) Det finns så många öppna, trevliga människor här. Det är kul att läsa om alla kåterier som folk har för sig. Var inte så lättstött, det blir svårt att diskutera om det ska "bes om ursäkt" för småsaker.

(måste avsluta med en historia:
- Vet du vad det är för skillnad på en hästrumpa och en brevlåda?
- Nej...
- Då vågar man ju aldrig skicka dig att posta brev!

Knull på er, runkare och söta onanissor!

/Er tillgivne snuskhummer och fittälskare
 

erotique

Aktiv medlem
Kön
Man
SuperLasse skriver:

Alla får tycka vad man vill. Men det är en annan femma att skriva det på ett offentligt forum. Det finns lagar, o man får inte skriva vad man vill. Så enkelt är det. Att skriva att man känner äckel inför homo/bisexuella är i gråzonen, och då får man nog vara beredd på svar...

Så här skrev Jenni:

Har sett många som är det här inne och om jag ser till mig själv så skulle jag bli otroligt chockad om min man sa till mig att han även gillade män. HAde han sagt det innan giftermålet hade det inte blivit något äktenskap och hade han sagt det nu så hade det fått sig en rejäl gungning!!! (för o va tydlig så är min man ej bi)
Ska jag vara helt ärlig så hade jag nog tom blivit äcklad och rädd...

Jenni har givetvis sin fulla rätt att uttrycka sina känslor offentligt, likaväl som en homosexuell person har rätt att säga att han/hon äcklas av heterosexuella preferenser, om nu så skulle vara fallet. Det finns ingen gråzon i detta. Det är enkel yttrandefrihet. Kom inte och säg att det gränsar till hets mot folkgrupp. Jenni har inte på något sätt hetsat till någonting.

Låt folk uttrycka sig fritt här. Respektera varandra och acceptera att vi är olika. Olikheten är en tillgång, inte ett hot.
 

MrKlementin

Medlem
Kön
Man
Jag har märkt ibland när en del ämnen/frågor kommer upp på forumet så blir man nästan dumförklarad av dem som svarar.

En del svar tycker jag känns som personliga påhopp mot dem som skrivit frågan.

Jag tycker ovanstående är fel och mycket tragiskt då detta är ett jättebra Forum där man ska kunna diskutera och våga ställa frågor man kanske inte vågar prata om annars utan att känna sig dum eller bortgjord.

Alla har vi olika tycken o smak och det är det som är det charmiga med oss människor att vi är så olika och kan komplettera varandra.

Jag är inte dum i huvudet för jag tycker om tanken att bli dominerad, andra är inte lustiga för att de kanske frågar om vi tjejer tänder på det ena eller andra…..

Jag tycker att givetvis ska man kunna svara med olika åsikter….men det finns så många sätt att svara på så varför välja just det som kanske dumförklarar någon?



DET som gör hela forumet är att det finns så mycket att läsa som man kanske själv aldrig tänkt på förrän någon tar upp det här, eller att man kanske ser att det finns någon mer än sig själv som kanske tycker om samma saker.

Till slut…ONANERA.SE är BRA ta väl hand om varandra, det är tack varae er som det är så bra!!

[red]MÅNGA KÄRLEKSKRAMAR lilla mig![/red]

Håller med dig, försök att inte ta åt dig av duma människor

DUMMA mäniskor - heter de... ;):D:cool::p
 
Toppen