Två scenarios, snälla svara :)

Tobbisen

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag kommer att beskriva två situationer för er, ni får gärna läsa och reflektera över båda :)

Tjej: Du är i 20års åldern och är ute med tre andra tjejer för att ta en öl. Ni har börjat druckit på ölen och ni står vid baren och småpratar lite. Då kommer det fram en man i typ 30-40års åldern och börjar ta på dig och det vill du inte. Ni försöker ignorera honom, men då smeker han dig på rumpan. Reflektera och skriv vad du skulle ha gjort.

Kille: Du är i 20års ålder och är ute med tre andra killar för att ta en öl. Ni har börjat druckit på ölen och ni står vid baren och småpratar lite. Då kommer det fram en kvinna i 30-40års åldern och börjar ta på dig och det vill du inte. Ni försöker ignorera henne, men då smeker hon dig på rumpan. Reflektera och skriv vad du skulle ha gjort.

Jag säger inte att det är rätt att göra något som någon annan inte vill, för sånt ska man inte syssla med. Jag undrar bara vad som är skillnaden mellan de olika scenariona? Och vad du skulle ha gjort, som kompis eller den som blev antastad?
Tjej: Skriv även hur du tror att killen och hans kompisar uppfattar situationen och vad det skulle göra?
Kille: Skriv även hur du tror att tjejen och hennes kompisar uppfattar situationen och det det skulle göra?

Inge vetenskaplig studie, utan jag bara undrar i all välmening, hopps ni tycker att det är meningsfullt att ni får reflektera över detta. Och ni som läser detta inte går ut på krogen och gör något liknande? :)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Även om jag inte är 20 längre, så har jag ju varit...

Jag har lite svårt att tro att någon, överhuvudtaget, som blir störd av någon annan, bara skulle ignorera honom eller henne:sleep::sleep::sleep:

Om jag inte vill bli "störd" så säger jag till, annars kan ju den som stör, tro att det är helt OK!

Skulle personen i fråga fortsätta och smeka mig på rumpan, efter att jag hade bett honom sluta. Då säger jag bara - synd på den ölen.

För den skulle jag kasta i ansiktet på karln[}:)][}:)][}:)]
 

Tobbisen

Aktiv medlem
Kön
Man
kanske fel att skriva ignorera, men typ att försöka visa att man inte vill ha den personen i närheten av en själv...

Men om man är så, har man nog förtjänat en öl :D

Men om vi säger så här, för jag hat för mig att du var i rättsväsendet?
Finns det någon risk att han kan anmäla dig för ofredande eller vad det kan heta???
För ibland så hör man ju om brottslingar som anmält brottsoffret för något som den gjort mot brottslingen... Eller skulle inte polisen ta det på allvar??? Jag bara undrar, för jag vet inte svaret.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
kanske fel att skriva ignorera, men typ att försöka visa att man inte vill ha den personen i närheten av en själv...

Men om man är så, har man nog förtjänat en öl :D

Men om vi säger så här, för jag hat för mig att du var i rättsväsendet?
Finns det någon risk att han kan anmäla dig för ofredande eller vad det kan heta???
För ibland så hör man ju om brottslingar som anmält brottsoffret för något som den gjort mot brottslingen... Eller skulle inte polisen ta det på allvar??? Jag bara undrar, för jag vet inte svaret.


Det finns något som heter "ofredande" och om du döms för det i domstol, kan du få böter eller fängelse upp till ett år.

Men om du klappar någon i rumpan, skulle det var tveksamt om någon åklagare tog upp det fallet.

Däremot är det polisens skyldighet att ta emot en anmälan oavsett vad polisen anser.
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Jag kommer att beskriva två situationer för er, ni får gärna läsa och reflektera över båda :)

Tjej: Du är i 20års åldern och är ute med tre andra tjejer för att ta en öl. Ni har börjat druckit på ölen och ni står vid baren och småpratar lite. Då kommer det fram en man i typ 30-40års åldern och börjar ta på dig och det vill du inte. Ni försöker ignorera honom, men då smeker han dig på rumpan. Reflektera och skriv vad du skulle ha gjort.

Kille: Du är i 20års ålder och är ute med tre andra killar för att ta en öl. Ni har börjat druckit på ölen och ni står vid baren och småpratar lite. Då kommer det fram en kvinna i 30-40års åldern och börjar ta på dig och det vill du inte. Ni försöker ignorera henne, men då smeker hon dig på rumpan. Reflektera och skriv vad du skulle ha gjort.

Jag säger inte att det är rätt att göra något som någon annan inte vill, för sånt ska man inte syssla med. Jag undrar bara vad som är skillnaden mellan de olika scenariona? Och vad du skulle ha gjort, som kompis eller den som blev antastad?
Tjej: Skriv även hur du tror att killen och hans kompisar uppfattar situationen och vad det skulle göra?
Kille: Skriv även hur du tror att tjejen och hennes kompisar uppfattar situationen och det det skulle göra?

Inge vetenskaplig studie, utan jag bara undrar i all välmening, hopps ni tycker att det är meningsfullt att ni får reflektera över detta. Och ni som läser detta inte går ut på krogen och gör något liknande? :)

Det vart ju riktigt klurigt det här. På fråga A svarar jag: Gormar låt bli & slutar han inte då är det ett knä i skrevet eller nåt liknande. På fråga B svarar jag: Tror att killens kompisar försöker avleda detta genom att skämta bort det /häckla. För situationen lär ju vara betydligt ovanligare & killar är nog inte trände i sånt ?! eller ?
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Tjej: Du är i 20års åldern och är ute med tre andra tjejer för att ta en öl. Ni har börjat druckit på ölen och ni står vid baren och småpratar lite. Då kommer det fram en man i typ 30-40års åldern och börjar ta på dig och det vill du inte. Ni försöker ignorera honom, men då smeker han dig på rumpan. Reflektera och skriv vad du skulle ha gjort.

Tvärvänt mej om och spänt ögonen i honom, rutit så det rungade och så att människor runt omkring observerat händelsen!

Kille: Du är i 20års ålder och är ute med tre andra killar för att ta en öl. Ni har börjat druckit på ölen och ni står vid baren och småpratar lite. Då kommer det fram en kvinna i 30-40års åldern och börjar ta på dig och det vill du inte. Ni försöker ignorera henne, men då smeker hon dig på rumpan. Reflektera och skriv vad du skulle ha gjort.

Tjej: Skriv även hur du tror att killen och hans kompisar uppfattar situationen och vad det skulle göra?

:D Antagligen skulle väl deras MILFfantasier satts igång......och vad de skulle göra?? Bli rädda för tanten!!!
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Det har hänt mig, på en pub med två tjejer (varav jag va rätt intresserad av den ena ;))... Jag var 22, tjejerna 20. Vi stod vid baren o det var ganska mkt folk. Plötsligt glider det fram en tjej runt 40 (rejält glad i hatten ;)) o börjar helt ogenerat klämma på mig, både här o där.. Hon var full men inte otrevlig, o såg ganska bra ut, smal. Det hade varit pinsamt även utan tjejerna bredvid, eftersom hon var så full och gå-på-ig.. ;) Men mitt framför ögonen på dom så tar hon plötsligt ett riktigt skamgrepp om min kuk och börjar "åla" sig ner längs mig med huvudet till gylfen innan jag "får stopp" på henne... Farliga fruntimmer!! :D:D

Hon sa (lite gråtmild) "jag är för gammal o ful va, 39 med hängtuttar?" o lutade sig fram mot mig så att jag skulle se in under hennes klänning.. Det blev komiskt, för dels e de sällan tjejer är så "gå på" (åtminstone för mig), o dels var hon varken ful lr otrevlig.. konstigt nog. Fräck som f-n, men inte aggresiv.. Jag tyckte faktiskt lite om henne, hon var sårbar. O jag ville inte henne illa. Tjejerna la sig i o skämtade bort det hela..

Så för min del blir nog svaret att det "beror på". Vissa närmanden är trevliga, andra inte... Ovälkomna närmanden är aldrig trevliga, för någon. Hade en kille gjort samma hade risken för en smäll varit stor... men å andra sidan? oftast hinner man ju tacka nej innan??? Det är bara om nån e så trög och inte vill fatta...

Snygga tjejer råkar ut för påflugna killar ofta, o blir väl ganska vana.. Inte samma "problem" för oss killar. :D:D O jag kan förstå att det är skitjobbigt att inte behandlas som vanligt (att det jämt ska raggas), men jag tror inte lösningen är att hälla öl och hota med domstol för en liten rumpklapp.. Bättre o säga nej tack, och ta det som en komplimang. Fast om grabben/gubben inte fattar tkr jag oxo en öl eller en örfil e på sin plats... Åtminstone om det e en kille som tafsar på en tjej, inte tvärtom.. så "ojämställd" e jag.. :cool:
 
Toppen