Vad är ni intresserade av?

Smålandsman

Välbekant medlem
Kön
Man
Att alla här älskar att onanera vet vi. Vi har också haft en tråd om vad vi jobbar med.
Men vad har ni för intressen och hobbies?
Själv är jag musikfantast och trummis på amatörnivå. Jag är bokmal och läser så fort jag hinner. Men mitt andra stora intresse vid sidan av musiken är maltdrycker. Jag är något av en nörd på whisky och öl.
 

Naturisten.1981

Välbekant medlem
Kön
Man
Inredning och bygga själv hemma
Trädgårdsarbete
Filmhistoria och nörderi bakom filmerna mm
Natur
Teater och scenkonsten
Miniatyrbyggen och landskap
Äldre tv-spel kan vara kul.
Retro leksaker, allt från mekaniska saker till smurfar

Försöker läsa och lära mej om det mesta…

:)
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Böcker är både hobby och jobb för mig. Läser minst 1 bok i veckan.
Annars träning av olika former. Löpning, skidor och sådant har jag alltid gillar. Gymma är dock mer nödvändigt ont. Sedan passion för då jiu-jitsu.
JM har introducerat mig lite för tv-spel och jag finner det roligt. Speciellt spel med story, så det nästan blir som en interaktiv bok. Har börjat spela Mass Effect nu och tidigare spelade jag Horizon Zero Dawn.
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Lyssnar mycket på musik spelade trumpet när jag var yngre. Läser eller rättare sagt lyssnar på böcker, ofta sådan dom jag kanske läst själv och gillat. Är inget sport fantast men är intresserad av Hammarby If. Det med musiken är till 90% hårdrock men varit på konserter med Rolling Stones, Bruce Springsteen och ett antal med Gyllene Tider. Annars är det väldigt många hårdrocks konserter. Nu var det ett tag sedan pga Corona sedan är jag inte så förmögen och inte i rätta formen åldern börja ta ut sin rätt.
Men jag trivs rätt bra iallafall, får jag onanera och titta på någon porrfilm eller läsa någon sexnovell om dan är jag nöjd.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Lyssnar mycket på musik spelade trumpet när jag var yngre. Läser eller rättare sagt lyssnar på böcker, ofta sådan dom jag kanske läst själv och gillat. Är inget sport fantast men är intresserad av Hammarby If. Det med musiken är till 90% hårdrock men varit på konserter med Rolling Stones, Bruce Springsteen och ett antal med Gyllene Tider. Annars är det väldigt många hårdrocks konserter. Nu var det ett tag sedan pga Corona sedan är jag inte så förmögen och inte i rätta formen åldern börja ta ut sin rätt.
Men jag trivs rätt bra iallafall, får jag onanera och titta på någon porrfilm eller läsa någon sexnovell om dan är jag nöjd.
Ja, den dagen jag inte kan onanera vill jag inte uppleva...
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Hoppas att någon kan göra det åt dig men det kan bli svårt och är inte samma sak det är alltid skönt att kunna ta hand om det själv.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
För mig är teckning alltid en återkommande hobby även om det finns många fler.

Att teckna av människor och människokroppen är alltid intressant. Att observera former och linjer och förvilla sig själv i det flödet :).

Har bara tecknat ”vanlig” kroki hittills, men skulle vara spännande att teckna av mer sensuella poser / situationer, det svåra är att hitta sådana modeller .

Trevlig
Har gått ett antal utbildning och jobbat som fotograf

Men just kroki på stora kvinnliga modeller är nice. Mindfullness
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Trevligt initiativ!

Jag är en musikälskare som förvånar många med bredden på det jag lyssnar på. Klassiskt och opera, gärna Wagner, men har inget emot Mozart eller Bizet. I andra änden av skalan blir det både punk och hårdrock. Enda som inte når mig är rap.

Kameran är en ständig följeslagare både i arbetet och på fritiden. Har många andra intressen som att läsa, resa, flyga och hoppa fallskärm.
 

astryer

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Hej, kul initiativ!
Mitt stora intresse är språk och litteratur, tyvärr så hinner jag inte läsa så mycket men jag lyssnar ofta på ljudböcker och studerar språk via appar.
Ett annat stort intresse är politik och samhällsfrågor, jag lyssnar ofta på poddar som behandlar sådana ämnen.
Det finns så mycket jag skulle vilja lära mig att ett helt liv av livslångt lärande aldrig kommer att räcka till, jag är hopplöst nyfiken av mig.
 

beejay90

Medlem
Ålder
33
Kön
Man
Musik, både att lyssna på och framföra. Också gärna vinyler från 70-talet fast jag är från en lite yngre generation.
Fotboll och sportfiske blir det med.

Föredrar att njuta av livet, god mat och dryck och sex så är man hemma.
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Tycker också detta var ett kul initiativ... På fritiden sysslar jag gärna med:
* fritidsskeppare sedan 20 år med 35-40 nätter per säsong i Sthlm skärgård och i Mälaren.
* matlagning, gärna med inspiration från kända kockars Youtube-kanaler.
* anpassade drycker till ovanstående.
* levande musik i många former - opera, jazz, metal, pop. Ja, mycket funkar så länge glöden och publikkontakten finns där.
* kriminalare läser jag gärna. Helst samtida böcker.

Och så lite annat......
 

Hin Håle

Medlem
Ålder
33
Kön
Man
Jag gillar att skriva (och ibland läsa) poesi, på engelska och svenska.
Älskar att diskutera lyrik/poesi med likasinnade, samt skapa text tsm med någon där man bollar idéer och lixom triggar igång varandras kreativitet. Dock är det otroligt sällsynt att hitta någon som tycker om att göra det.

Gillar att snacka/chatta allmänt om allt, inte tala ytligt om saker och ting, gillar att gräva ner mig i samtalet oavsett vad det handlar om. Har ofta tankar och idéer om livets ting, har svårt att tänka innanför boxen, mina tankar är långt utanför och vandrar vilset och nyfiket. Har lätt att skapa raport och en gemensamhet med vem som helst, men, innerst inne så finner jag det svårt att relatera med dom flesta. Visst. man har några saker gemensamt, men, det känns som dom allra flesta lever i en verklighet skild från min, hur jag tänker och känner. Oftast pratar jag inte med mina vänner om mina intressen lr tankar, för är det inte snack om Marvel, Anime lr tvspel så har dom inte intresse nog att lyssna två och en halv mening innan dom avbryter och börjar prata om något heeelt annat. MEN nej nu ska jag inte gå in på det haha :p

Men, gillar samtal som är filosofiska i sin natur. Speciellt om sånt som rör psykologi, beteenden och ja personligheter, typ vad gör trauman lr en viss uppväxt med en person osv.
Samhället, nutida topics och ibland politik, beror på humör, är jävligt trött på det ämnet dock.
Religion/Teologi/Filosofi, Då menar jag typ Nietzsche och hans idéer om Ubermensch, "God is dead".
och även att lyssna på Jordan Peterson, älskar speciellt hans föreläsningar "Biblical series",
inte troende men finner hans tankar om Bibeln och dess berättelser och dess underliggande betydelse osv.
Tittar mycket på podden med Joe Rogan, inte allt men han har många intressanta gäster.
Och sist, en bra segway från Joe Rogan, det är mitt intresse för droger.
Inte på ett pundigt sätt haha. Jag menar debatten kring legalisering, forskningen kring psykedelika/MDMA inom psykiatrin.
Hur det kan hjälpa. Följer utvecklingen och är väldigt hoppfull om en framtid där samhället accepterar droger och lär sig använda dem på rätt sätt. Att acceptera det faktum att droger har funnits och använts lika länge som människan har existerat. Att droger kommer va en del av samhället oavsett förbud. Att vi slutar kriga mot drogerna där människor ses som kriminella, nåt man kastar ut från samhället, sluta att bestraffa de som är sjuka, förstå att droger inte är problemet i missbruk, missbruk orsakas inte utav drogen självt. Att missbruk beror på obehandlad trauma och drogbruk är en lösning för att handskas med trauma, vilket leder till problem och blir ett problem i dagens samhälle. Där man straffar personen, tar den sjukes jobb, familj, körkort och möjligen fängelse då man är stämplad kriminell/narkoman vilket gör det hela värre, ist så kunde vi se och förstå att det är en person som är sjuk och ska ha vård och får hjälp tidigt.
Oj, nu blev jag lite smått hype och börja predika, men slutar med det nu, finns så många punkter i det ämnet som jag brinner för och det ska jag inte gå in på här haha, det får bli i en annan tråd, en annan tid, inte här, inte nu :)

Avslutar med en dikt.


-Perfektion perversion-

Sju kilo ridbyxlår,
kniv bomull full narkos.
Fett ut fett in,
igen igen och sen om igen.
Skära, klippa, klistra, suga,
aldrig får det duga.
Den som vill bli fin
får också lida pin.

--x--xxx-------xxxx--------xxxxxx--xx---

Ögonpåsar dubbelhaka,
på ett öra kan man maka.
Nålar trådar saxar laserljus,
är blott en flyktig skönhetsrus.
Spruta gift i läppfilén,
in med kinden slipa käkben.
Tuttar som inte är för små,
ska ändå förstoras båda två.
Den som vill bli fin
får också lida pin.

----xx-x---xx-----xxxxx------

Nya tänder för att frossa,
och implantaten i ditt arsle
håller på att lossna.
Rynkor faller för skalpell,
en kukförlängning aktuell.
Är du missnöjd med din lem,
så kan du som kvinna gå hem.
Den som vill bli fin
får också lida pin.
 
K

KjellKåt

Gäst
Dator nörd även om data utvecklingen sprungit förbi mig. Programmera lite, hellre än bra.
Snickra och fastighets underhåll.
Lite för många projekt om sanningen ska fram.
Mecka lite bil så länge kroppen vill.
Nu ska jag försöka röka lite kött, håller på och bygga en rökkåta.
Gillar laga mat med mycket kryddor till min särbos förskräckelse.
Fotar en del även om det hamnat en del på hyllan just nu.
Så är det allt annat som jag inte räknat upp, ska ju hinna med och runka någon gång.
 

astryer

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Att alla här älskar att onanera vet vi. Vi har också haft en tråd om vad vi jobbar med.
Men vad har ni för intressen och hobbies?
Själv är jag musikfantast och trummis på amatörnivå. Jag är bokmal och läser så fort jag hinner. Men mitt andra stora intresse vid sidan av musiken är maltdrycker. Jag är något av en nörd på whisky och öl.
Kul, jag är också trummis på amatörnivå även om det var länge sedan jag spelade.
När jag skummar igenom tråden så har de flesta här kulturutövande och någon form av ”nördigt” specialintresse som gemensam nämnare. Mycket sympatiskt!
 
Toppen