Vad nu?

J

josch00 [slutat på egen begäran]

Gäst
Kanske inte rätt plats att posta det här på, men jag tror den här frågan måste dryftas annars har vi inget ställe kvar att posta något vettig på alls.

Sitter och deppar. Deppar starkt.

Reds brev tog i alla fall mig väldigt, vääldigt hårt.

Att lägga ner mycket arbete på vad som helst och sedan varken få backup från communityn, utan bara spammas i småbiter eller sakna stöd från ägarna kan inte vara kul. Men det som gör mig verkligen ledsen är att hon inte kände att hon kunde få vara den person som hon ville vara, och få respekt för detta.

När sedan Maree, av andra orsaker enligt egen utsago, hoppar av så blev det ännu tråkigare. Hon vill prioritera annorlunda, full respekt. Men om det här hade varit ett bättre ställe så kanske hon valt att prioritera att vara kvar här, och det hade i alla fall jag uppskattat.

Så nu sitter i alla fall jag här och funderar.

Jag vill inte vara med i ett forum där tanken är att det skall vara högt i tak, full respekt för varandras olikheter och där vi kan tillåta oss själva att få vara som människor är, det vill säga kåta med lust till oss själva och varandra. Men en stor grupp bara känner att de inte kan stanna kvar för att de inte får respekt av ALLA.

Feminist är ett djävla modeord, stopp inte bita mig ännu. Har kollat runt rätt noga på definitioner på det ordet, och inte en organisation inte ett parti har samma definition men den som inte är feminist idag ligger risigt till, alltså är jag inte feminist .

MEN vad jag däremot vill göra är att i sak arbete för det som borde vara kärnan när det gäller all mänsklig samvaro, inte bara ur feministiskt perspektiv. Jag vill arbeta för ALLAS lika rätt, lika värde och respekt för alla oberoende av vem man är eller vill vara. Männens rätt att få vara hemma med barnen och kvinnans att få vara kåt, tex.

Så att vara med och skapa ett forum där både kvinnor, män, bögar, flator och så vidare möts med lika respekt är något jag skulle vilja göra.

Så istället för att hoppa av så är jag beredd att lägga lite energi och kanske en symbolisk summa pengar på att ta över den här sajten. Min ide, har inte en aning om den bär eller inte, är att starta en förening som har till uppgift att driva onanera.se (om man får ta över domänen) alternativt liknande.

Tydligare medlemsregler, privata mail bara på inbjudan, någon form av krav på presentationerna, det blir faktiskt roligare och snacka om man har någon ide om vad personen man pratar med står för.

Chatt tveksamt finns många andra sådana ta bara adultfriendfinder, djävla glappande och ingen kommunikation. Fler och aktivare forum, kanske både moderator och aktivator roller för fler diskussioner. Miljoner idéer om hur det här skulle kunna göras. Kanske skulle man behöva betala 50 kr för att få tillträdde, skulle direkt slussa ut alla som ….

Och så vidare och så vidare, hur det till syvende och sist skall se ut måste bli gruppen, föreningens … sak att bestämma.

Tycker det är viktigt att redan från början se till så att det blir en väl sammansatt grupp, definitivt måste könen vara lika representerade och så skall vad skall vi säga huvudkategoriseringarna inom vårat älsklings område vara representerade. Allt för att skapa förtroende utåt, ingen stor grupp, då blir det jobbigt att samarbete, men tillräckligt stor för att var och ens arbetsuppgift skall vara rimlig.

Något att tänka på är också att om man bildar grupp/förening så kommer de personer som arbetar med det här inte kunna vara anonyma, i alla fall inte för varandra, eftersom det kommer att krävas en del både samarbete utan för matrixen och för det juridiska pysslet.

Alltså, lång text men kort fråga;

- skall vi lägga oss ner och självdö eller skall vi göra något åt saken?

På barrikaden, JOhan
 

okami

Medlem
Kön
Man
håller med

inte kul alls att tjejerna försvunnit

självklart ska vi slåss för vår rätt att få vara kåta utan att såra motsatta könet
som snorungarna gjort

/okami
 

Tobbisen

Aktiv medlem
Kön
Man
Lite funderingar...
Vad kan det kosta att ta över domännamnet, och kanske även den uppbyggda sidan? Finns det personer här inne som är duktiga på webdesign, juridiska biten och allt som krävs?

Men några idéer tagna ur luften:
*Medlemmar ska endast kunna se andras krypin då den själv har en utförlig presentation - Inför ett poängsystem (kanske även med bedömning från mod?)
*Medlemmen ska personligen kunna spärra vissa andra medlemmar från att skicka mail till just en själv.
*Medlemmen ska kunna blockera vissa andra medlemmar från att se ens krypin.
*Medlemmen ska kunna anmäla plumpa mail den mottagit.
*Medlemmen måste vara inloggad minst X antal gånger per år, för att fortfarande vara medlem.
*Efter gott uppförande (bedöms av mod) så tas avregistreringsperioden bort. Vilket medför att medlemmen inte kan förlora sitt medlemskap enbart för att denne inte varit inloggad med ett visst antal gånger per år.

Några idéer bara ;)
 
P

plasticfantasticlover

Gäst
håller med

inte kul alls att tjejerna försvunnit

självklart ska vi slåss för vår rätt att få vara kåta utan att såra motsatta könet
som snorungarna gjort

/okami

Va? försvinner vi? :S jag är ju här iaf... :I
 

micke_

Ny medlem
Kön
Man
Så vitt jag vet är det ju lastbryggan.se som äger och driver onanera.se. Det är ju isåfall om de är intresserade av att sälja domänen, det ser jag inte som troligt.

Det som är mer troligt om det skulle finnas nån eldskäl som är villig att ta över ansvaret för driften och utvecklingen av communityt.
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag antar att Lastbryggans motiv med sidan är att få en reklam plats bland de som kan tänkas nyttja produkterna.
Så de kanske är intresserade att slippa jobbet med sidan och släppa den mot att de får en reklamplats garanterad av de som kan tänkas ta över sidan.
Kan det vara en möjlig väg? Sedan ska det ju till krafter som kan driva sidan vidare så det kanske stupar där i stället.
 
Toppen