Varför är det sån obalans på nätet?

Sportiga_Sofia

Ny medlem
Kön
Kvinna
Ursäkta om jag skriver på fel forum. Jag har gått med på olika par dejtingsidor på nätet och innan jag ens hinnar göra klart min profil eller ens har laddat upp en bild så skriver . 20,30, 40 killar. Direkt. Innan jag ens hinner få koll på sidan. Det kanske låter bra att kunna "välja och vraka" men det känns utmattande tycker jag. Jag vill vara snäll och försöka ge alla chans men det finns inte tillräckligt med tid för det och jag får känslan av att många bara klipper och klistrar till alla kvinnor oavsett vem, var eller hur gamla dem är. Händer det för er killar också och om inte varför tror ni att det är en sån obalans mellan könen?
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Välkommen hit Sofia

Som tjej har jag samma erfarenheter av dejtingsidor. Många är ju bara "Hej du är snygg" och de kan man sålla bort, men det är många som också faktiskt skriver bra saker. Jag får dåligt samvete när jag inte kan svara på alla, samtidigt så tror jag killar vet att de kan drunkna i mängden meddelanden tjejer får. Så för dem blir det nog lite som att fiska, slänga ut kroken och hoppas vi väljer just deras brev. Därför tror jag inte du har fel i att många kanske copy-paste:ar (kroken).
 

hejsanhoppsan

Aktiv medlem
Kön
Man
Mkt copy paste tror jag tyvärr.
Å den erfarenheten jag har är att man inte får 20-30 svar direkt, får vara glad om man får 2-3 kanske första dygnet...haha..är väl för ful.
Skippa å svara dom som inte engagerar sig att skriva en personlig hälsning tänker jag, lägg lägsta ribban där.
 

EnEuro

Aktiv medlem
Vi har, som par, profil på ett par sidor. Det dimper in många mail men det mest utmärkande är att väldigt många killar skriver till oss som om min man inte fanns. Typ ’snygg du är’ ’dig vill jag….’ Osv osv. Att det står att vi är ett par samt att det även är bilder på mannen verkar gå dem förbi :)
 

Göran.p

Välbekant medlem
Ålder
57
Kön
Man
Känner en som spelade mycket spel online ibland reggade han sej med ett tjejnamn och han fick hur mycket om som helst där och det var bara ett anonymt spel
 

Dedde

Aktiv medlem
Kön
Man
Något som jag upplevt är att tjejer sällan tar kontakt med killar. Och att många är där för att enbart visa upp sig. Tråkigt.
 

Krögare50sthlm

Välbekant medlem
Kön
Man
Samma gäller på sexchatten jag brukar vara inne på, tjejerna som loggar in får omedelbart en hel hög med förfrågningar, förslag och dickpics.
Då det är en bildchat så brukar jag försöka vara den som lägger ut snyggaste bilderna, gärna med lite humor. Sen kan man bara hoppas på att bli utvald.
Vet dock att många snubbar blir frustrerade av att söka kontakt utan svar, då kan de bli rätt otrevlig ton vilket jag tycker är synd.
 
Toppen