Vem är normal/onormal?

Kevlarsjälen

Medlem
Kön
Man
[red]Jag väljer att starta en ny tråd med mitt inlägg, då detta inlägg startade en annan tanke i mitt huvud.Och jag hoppas det kan uppstå nån slags diskussion. Originalinlägget är hämtat från: Kvinnlig Onani -> Strappon. [/red]


Jag är lite sugen på att prova det, men frågan är hur man ska introducera det för flickvännen. Hon har ju använt dildo på diverse saker på mig, ruskigt skönt måste jag säga, blir ju ett rejält sprut efteråt. Förstår inte den här mentaliten som finns hos vissa med att "man måste va bög om man tycker om nåt i röven".

Jo jag förstår faktist den inställningen hos den breda folkmassan. Och det är inget konstigt med att man tror och tycker så. Manlig analsex är nånting som vi förknippar med homosexualitet. Eftersom nu "vanliga straighta" killar inte provat på homosex och förmodligen inte ens har en susning om vad det innebär, så är det av okunnighet man säger saker som: "Finger i stjärt och DU är gay".
Man är rent utsagt inte tillräckligt påläst inom ämnet. Och det är ju på det viset som många misstag begås.
Sen kan man också tillägga att "straighta" killar som "leker" med analen inte faller in i kategorin vanlig svenssonsex.
Men jag börjar bli så trött på vissa inlägg i detta forum som indirekt (och kanske omedvetet) påstår att vi på ONANERA är dem normala och upplysta, medans resten är onormala och obildade.
Vi på detta forum utgör ingen majoritet av det svenska folket, snarare väldigt LITEN del.

Jag är INTE emot anallekar, jag ÄLSKAR dem.
 

taurus

Medlem
Ålder
69
Kön
Man
BRA TALAT! Äntligen nån som öppnar truten! Klart att man inte måste vara bög för att tycka om att "få i röven", men själv är jag rätt trött på folk som säger att dom gillar det men:"jag är inte bög eller bi". Tanken måste väl i alla fall ha föresvävat en och annan...!? (e de jag som e fördomsfull nu eller "dom" som förtränger? den här diskussionen kan gå hur långt som helst...)
 

Krister

Medlem
Kön
Man
Att prova nya saker anser jag vara fullt normalt men jag kanske är öppen i mitt tänkande.
De flesta är nog bisexuellla men med mer eller mindre dragning åt det hetero- eller homosexuella hållet med tillägg för ytterligare varianter.
Att jag äter sallad till min köttbit gör mig inte till vegetarian så varför skulle det göra mig till bög om jag någon gång vill runka o suga en anna killes kuk när jag sjävl är kille??
 
E

erotica666 [lämnat in]

Gäst
Att prova nya saker anser jag vara fullt normalt men jag kanske är öppen i mitt tänkande.
De flesta är nog bisexuellla men med mer eller mindre dragning åt det hetero- eller homosexuella hållet med tillägg för ytterligare varianter.
Att jag äter sallad till min köttbit gör mig inte till vegetarian så varför skulle det göra mig till bög om jag någon gång vill runka o suga en anna killes kuk när jag sjävl är kille??



En annan sak som är värd att begrunda är att inga tjejer blir anklagade för att ha en homosexuell läggning, när dom kanske hånglar med eller kanske ger sig in i en sexuell lek med en annan tjej. Då anses det upphetsande och häftigt. Konstigt att tjejer kan göra dessa övertramp och inte killar. Dom får istället smyga och skämmas..... Mycket tråkigt tycker jag......
 

Älskar Sex

Medlem
Kön
Man
Ja det är väl inte det minsta konstigt att vi killar tycker om att bli stimulerade där bak, eftersom våran G-punkt sitter där. Och det har ju inget som helst att göra med homosexuell läggning att göra.
Om min tjej stimulerar mig analt, så kan jag ju omöjligt bli gay bara för det.
Om jag sen nån gång skulle gilla att leka med en kille, så har man väl någon form av bisexuell läggning kan jag tycka.
Men gay blir man väl knappast förrän man valt bort det motsatta könet och uteslutande valt det egna könet !!? Eller ??

/Älskar Sex (Hetro)
 

Tobbisen

Aktiv medlem
Kön
Man
Blev intresserad av varför tjejers homosexualitet är mer accepterad men orkade bara titta på en länk, vet inte om det är något intressant eller dumt?

Wikipedia

Själv har jag haft lättare att acceptera tjejers homosexualitet, vet inte riktigt varför. Men det kanske har att bero på att jag tycker om tjejer...:)

Men jag tror inte att jag känner en enda person som är homosexuell, det enda som jag kan minnas var att två tjejer som en gång typ sista veckan i nian gick och höll handen... [:0] Inget speciellt över den situationen, men jag kommer ihåg att allt tittade på dem när de gick ifrån lekarna vi hade. Och fick stämningen av att de var homosexuella, men det var ju bara fördommar och inte någon saklig grund. Och sedan en gång i gymnasiet som det verkade som en kille var bs.

Var det något vettigt jag kom med, eller svamlar jag bara om sånt jag inte vet något om?
 
Kön
Kvinna
Jag tycker att människor i allmänhet borde vara öppnare. Analsex utfört på killar är förknippat med homosexuallitet, vilket är samhällets fel. Detta kan ingen direkt säga något emot. Vad jag kan bli lite störd på är att det skall vara så, varför kan inte sex bara handla om att njuta? Tycker man om att få det i baken så skall man väl inte behöva försvara sig? Oavsett om man är kille eller tjej. Homosexuallitet har ju med så mycket mer att göra, det handlar INTE om analsex det handlar om att man är fysiskt attraherad av sitt eget kön.

För egen del så skiter jag i om folk sätter mig i ett fack. Jag kan mycket väl tänka mig att ha sex med en annan kvinna. Däremot så skulle jag aldrig kunna ha ett förhållande med en av samma kön. Gör det mig till bisexuell eller homosexuell i samhällig bemärkelse så är jag väl det. Jag funderar helt enkelt inte så mycket på saken.

Sant att det är mer accepterat att tjejer pussas/håller hand etc. Detta kan nog tyvärr skyllas på den straighta porren där lesbisksex förekommer men inte bögsex. Detta i sin tur smittar väl av sig på samhället?
 

Benster112

Medlem
Kön
Man
Jag tycker att människor i allmänhet borde vara öppnare. Analsex utfört på killar är förknippat med homosexuallitet, vilket är samhällets fel. Detta kan ingen direkt säga något emot.

Helt sant. Det är även, hör och häpna, bögars fel. Jag e bög, och har surfat runt på åtskilliga bögforum. Av nån anledning finns det hur många bögar som helst som bara älskar att försöka se bög-potensial i varenda strejt kille de ser. Vissa har som hobby att försöka förföra "strejta" män och de skryter (ljuger) om hur många de supit fulla och förfört, på samma sätt som strejta killa skryter om hur många brudar de knullat. Jag tycker det e skittöntigt och det ökar dessutom homofobin hos strejta killar.

En del av homofobi ligger ju just i att en kille mycket väl kan känna sig som "bytet" istället för "jägaren" när han ställs inför en bög. Att bli förförd/våldtagen av en bög måste väl vara en av varje (sann) strejt killes värsta sexuella mardrömmar. (Sen kan det ju vara hur häftigt som helst om tjejen agerar "jägaren", men jag drar mina argument ur den traditionella synvinkeln)

Samma gamla ideal som "jägaren" och "bytet" ligger ju i att penetrera och att bli penetrerad, och det är där som hela problemet bottnar.

Säger det igen, vad två människor gör i sänghalmen e ingen annans business än deras, såvida de inte vill det.

Jag vet att när jag var strejt, brukade jag älska när en tjej masserade min prostata, och kände mig inte ett dugg bög för det. Det fanns liksom ingen anledning när man ligger där med kuken inne i en go varm, våt mus.

[black]Bög[/size=3][/black] kände jag mig - först en aning när jag började få fantasier om sex med en kille, lite mer när fantasierna gick över i begär, och sen helt och hållet när jag faktiskt hade sex med en kille och fann att jag gillade det mer än sex med tjejer.

;)
 

heimat

Medlem
Kön
Man
Bög hit o bög dit :)

G-punkten sitter ju som sagt i analen och då får manväl stimulera den med ingrar eller kanske en liten buttplugg eller liknande. Dock har jag svårt att se killar som vill bli påsatta med strapon eller kör in en stor kukformad dildo i analen som inte säger dom är bögar eller iaf bi.
 
Kön
Kvinna
Helt sant. Det är även, hör och häpna, bögars fel. Jag e bög, och har surfat runt på åtskilliga bögforum. Av nån anledning finns det hur många bögar som helst som bara älskar att försöka se bög-potensial i varenda strejt kille de ser. Vissa har som hobby att försöka förföra "strejta" män och de skryter (ljuger) om hur många de supit fulla och förfört, på samma sätt som strejta killa skryter om hur många brudar de knullat. Jag tycker det e skittöntigt och det ökar dessutom homofobin hos strejta killar.

Du har helt rätt...det kanske är lite politiskt tveksamt att säga att det är bögarnas fel, men faktum är att det finns så många homosexuella som jobbar så hårt för att göra just homosexuella till en grupp. Sedan har det som blivit en grej av TV och media att ta fram de "bögarna" som är som mest feminina och slemiga. Detta gör ju att folk i allmänhet tror att alla homosexuella beter sig på ett visst sätt. Brukar själva kalla dessa för poser-bögar. Tyvärr överskuggar alla dessa de andra. Jag har en rad av homosexuella vänner som man inte skulle kunna se och höra någon skillnad på gentemot straighta personer. Dessa representerar nog också EGENTLIGEN den större delen av den homosexuella befolkningen...men i och med att de inte är de som syns...ja...
 
G

Guest

Gäst
Återigen denna fixering vid vad man ska kalla det..
* Jag har bara förälskat mig i kvinnor
* Jag tycker en snygg erigerad kuk är sexigt
* Om tillfälle gavs skulle jag nog prova att suga en
* Jag tänder oftast inte på bögporr, däremot trekanter
* Jag njuter av att pilla mig i baken

kalla det vad ni vill..
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Av nån anledning finns det hur många bögar som helst som bara älskar att försöka se bög-potensial i varenda strejt kille de ser. Vissa har som hobby att försöka förföra "strejta" män och de skryter (ljuger) om hur många de supit fulla och förfört, på samma sätt som strejta killa skryter om hur många brudar de knullat. Jag tycker det e skittöntigt och det ökar dessutom homofobin hos strejta killar.

Huvudet på spiken, sanna ord! Jag är själv straight, killar är inte alls intressanta för mig. Men jag har inget emot homosexuella, det är folk precis som alla andra. Om man är trygg i sin egen sexuella identitet så är det ju bara att tacka nej om man får en invit? Inget att bli upprörd över.

Det som däremot är GRYMT irriterande är bögar som ENVISAS med att inte höra "NEJ", inbilla sig en "bög-potential", som du säger. Det är skittöntigt o obehagligt och spär på homofobin/irritationen hos strejta killar. Om jag respekterar hans läggning, så borde väl han för tusan kunna respektera min??
 

Stalker_Sn

Medlem
Ålder
41
Kön
Man
Jag tror att det är många som skriker ut sitt "bög-hat" på grund av ett grupptryck, och en inre osäkerhet...

Tyvärr måste jag erkänna att jag varit en i mängden av folk som haft en homofobisk inställning, och inför mina vänner sagt en massa "Macho-kommentarer".
Vilket visat sig vara väldigt långt ifrån vad jag egentligen tänker NU...
Jag var väldigt osäker, och eftersom att jag inte visste om nån enda person som var homosexuell, så var det en grupp som var "säker" att hacka på, eftersom det inte fanns nån representant i mina kretsar.

Idag när jag har mycket mer interaktiv erfarenhet med bögar (vilket är ett ord jag inte gillar), så har jag insett att i många fall så är dom faktiskt i några fall MER intressanta personer än heterosexuella.

Som kille är det lättare att ta till sig lesbisk sex, men efter vad jag hört runt bland mina vänner, så är det faktiskt fler tjejer som gillar lesbisk sex, även om dom AAAALDRIIG skulle göra det själva... Manlig gay-sex är mycket mindre erotisk och upphetsande för dessa, såvitt jag förstått...

Erotica666, tror du inte det har att göra med "försök att attrahera det motsatta könet då"?
Tjejer har insett att dom får en otrolig mängd uppmärksamhet och "coolhet" av att hångla med en tjejkompis, vilket ger en större utdelning för BÅDA TVÅ, än om dom skulle flirta solo...
Killar "vet" enligt sociala normer att tjejer inte tänder på killar som hånglar, snarare skall killar ha andra kvaliteter som dom skall framhäva.
Det är lite nedvärderande som kille, samtidigt som det är roande att se hur könen raggar på varandra... (pratar mest om i yngre ålder).
Tjejer vet hur dom får uppmärksamhet, eftersom killar tänker väldigt mycket i sexuella banor, eller i alla fall i väldigt simplistiska banor:
"Wow, om hon hånglar med sin kompis så betyder det att hon vill ha mycket häftig sex, och hon vill säkert ha med sin kompis i sängen också:p"....
Ungefär vad jag tror händer...
 
M

magistern (Slutar på egen begäran)

Gäst
Bög / bisexuell blir du väl först då du tar en annan mans kuk i din stjärt eller mun? För övrigt kanske du bara vill experimentera och vad är det för fel med det?
Många (ofta kvinnor) hittar sin "riktiga" sexuella läggning sent just för att folk i allmänhet är så rädda för att bli stämplade som bögar/flator.
Livet är för kort för att man ska sitta och oroa sig för vad alla andra tycker.
 

Benster112

Medlem
Kön
Man
Helt sant. Det är även, hör och häpna, bögars fel. Jag e bög, och har surfat runt på åtskilliga bögforum. Av nån anledning finns det hur många bögar som helst som bara älskar att försöka se bög-potensial i varenda strejt kille de ser. Vissa har som hobby att försöka förföra "strejta" män och de skryter (ljuger) om hur många de supit fulla och förfört, på samma sätt som strejta killa skryter om hur många brudar de knullat. Jag tycker det e skittöntigt och det ökar dessutom homofobin hos strejta killar.

Du har helt rätt...det kanske är lite politiskt tveksamt att säga att det är bögarnas fel, men faktum är att det finns så många homosexuella som jobbar så hårt för att göra just homosexuella till en grupp. Sedan har det som blivit en grej av TV och media att ta fram de "bögarna" som är som mest feminina och slemiga. Detta gör ju att folk i allmänhet tror att alla homosexuella beter sig på ett visst sätt. Brukar själva kalla dessa för poser-bögar. Tyvärr överskuggar alla dessa de andra. Jag har en rad av homosexuella vänner som man inte skulle kunna se och höra någon skillnad på gentemot straighta personer. Dessa representerar nog också EGENTLIGEN den större delen av den homosexuella befolkningen...men i och med att de inte är de som syns...ja...

Ett grymt klokt inlägg! Härlig läsning!

Och självklart menar jag inte att det enbart är bögars fel, men att de sannerligen inte är oskyldiga till att det finns fördomar. Precis som du skriver finns det många inom homosfären som vill synas som en egen grupp och vill utmärka sig på alla möjliga vis, vilket jag tror skadar mer än det hjälper. Sen skriker de och gapar i högan sky när folk tycker de är knäppa. Är helt säker på att om inte massmedia och vissa homos, exponerat homsexuella på det sätt du beskriver, så hade fler killar vågat kalla sigsjälva "bög" och fortfarande ha sin självrespekt i behåll.

Själv har jag fått ett antal skakande pekfingrar upp i ansiktet för att jag har mage att kritisera "de mina egna". Får då förklara samma grej om o om igen att det inte finns några "mina egna", att jag inte tillhör nåt fack. Skulle aldrig vilja tillhöra det där packet. Svaren jag får är också nästan alltid de samma. Att jag är självförnekande, självföraktande, fördomsfull, internt homofobisk, och behöver finna min inre "queen" annars kommer jag aldrig att bli lycklig här i livet - "du är som vi, du vill bara inte acceptera det". :unsure:
Det är just därför jag använder ordet "de" istället för "vi", trots att jag själv är bög.

Lyckligtvis är det precis som du skriver, dessa personer är den högljudda minoriteten.

Visst ska vi alla respektera varandra för de vi är. Vill vissa bögar vara "freaky" så är har de rätt till att vara det. Men som sagt, att respektera varandra gäller ...ALLA.
 

MrKlementin

Medlem
Kön
Man
Inte behöver man var intresserad av samma kön - killar - bara för att det är lite nice att få lite "gott i rumpan"! Det är ju den fysiska stimulansen som är trevlig, inte den mentala?

:)
 
Toppen