Vill bli bäst på att slicka. Hjälp välkommen!

Sembieda

Ny medlem
Ålder
43
Kön
Man
Ok, jag kanske inte vill/kan bli bäst på att slicka (om man nu kan mäta något sådant dvs.) men jag skulle vilja bli bättre... eller rättare sagt bli bra på det.

Saken är den att jag verkligen gillar att gå ner på en tjej och slicka, och gärna länge. Jag hamnar lite halvt i trans, alltså jag blundar och bara slickar på, typ som en hymn, blir lugn i sinnet och bara fokuserar. Jag har inte tänkt förut på ifall jag är bra på att slicka fitta eller inte. Jag har nästan tagit det för givet att jag kan mina grejer. Jag menar tjejerna jag slickat har krombuktat och stönat... menmen, det är ju inte första gången tjejer fejkar när det gäller sex... *host*

Hur som helst. Nu har jag blivit lite KK/kvasi-dejt med en tjej som är allmänt trevlig. Båda gångerna jag har slickat henne så har hon avbrytit efter bara någon minut. Och sist när jag började kyssa mig neråt så liksom motade hon upp mig igen. [B)]

Det fick mig att tänka efter: är jag så bra egentligen?

När jag tänker efter så slickar jag mest där jag tror att det är skönt. Hittar inte alltid klittan osv. Jag är nog ganska fumlig, enformig och oinspirerande när allt kommer omkring när det gäller att slicka :(



Så! Nog med dösnacket!

Jag skulle vilja ha tips från er tjejer hur ni gillar att få det. Vad får er att gå igång?. Men vill även få tips från er killar (...och bi/homo-tjejer) som anser sig veta med sig att de kan tillfredställa en kvinna oralt. Hur får ni tjejer att njuta stenhårt?

Tips på tungtekniker/rörelser, hur man finner klittan på tjejer oavsett utseendet/formen på fittan, bästa variationen/flowet på slickandet osv.


Tack på förhand!
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Jag är långt ifrån någon expert på ämnet, men delar gärna mig av det lilla jag lärt mig:

1) Grunda ordentligt. Ge henne mycket smek och kel så att hon blir ordentligt upphetsad innan du ens har rört hennes fitta. Och börja gärna även slickandet på andra delar av kroppen, som tår, insidan av låren, magen, brösten och halsen. Få henne att verkligen längta efter att bli slickad mellan benen.

2) Grunda ordentligt. När du väl börjar slicka henne mellan benen, vänta med klitoris (som för övrigt sitter långt upp, under en liten huva) och utforska alla andra hennes skrymslen och vrår istället. Variation är viktigt. Ändra formen på tungan och lek med henne på olika sätt. En lek som ger bra och varierad stimulering är alfabetsleken, där du i tur och ordning slickar alfabetets alla bokstäver över hela hennes fitta. När du har "lärt henne" alfabetets alla bokstäver kan du pröva att bokstavera hennes namn eller något annat och se om hon kan gissa vad du skrev.

3) Grunda ordentligt. När du väl börjar slicka klitoris, gör det inte för intensivt på en gång, variera mellan olika tekniker som slickar, sug, vickningar och så vidare. Däremot när hon börjar närma sig är det bara att ligga på. Då är det viktigt att inte avbryta stimulansen.

Så att grunda ordentligt är viktigt, men det finns en sak som är ännu viktigare och det är lyhördhet och kommunikation. Lyssna på hennes kropp och se hur den reagerar. Vad fungerar och vad fungerar inte? Prata med henne och berätta vad du gör och vad tycker om det och fråga henne vad som känns bra och vad hon vill ska göras på annat sätt. Om hon nu drar undan dig, fråga vad som är fel. Känner hon sig ensam när du är nere mellan hennes ben, eller vill hon att du gör på något annat sätt? Det är inte bara att du får tips om hur hon vill ha det när du pratar med henne, hörseln är också sexuellt ett viktigt sinne för många tjejer och du kommer att göra henne upphetsad genom att i ord visa att du vill göra det skönt för henne.
 

Sembieda

Ny medlem
Ålder
43
Kön
Man
Carl Michael Bellman

Tack för tipsen och råden. Punkt 1 gör jag redan. Det är kul och härligt att "teasa". Dock så har jag haft svårt att som sagt hitta klitoris på vissa tjejer, då varje mus skiljer sig så mkt. Iaf. de jag haft närkontakt med.

Punkt 2 där emot låter prima, den ska jag komma ihåg! Tack! :)

Ang punkt 3 så skulle jag gärna få lite mer handfasta tips. Om det går.

Sedan så träffar du mig på en svag punkt här, dvs. verbal kommunikation under sexakten... Usch, Jag är sämst på det. Jag blir helt vilsen och tappar fokuset på nolltid när det börjar pratas. Jag vet aldrig vad jag ska säga eller hur jag ska formulera mig. De gånger jag presterat (note to my self: kul ordval) som sämst har varit med tjejer som håller på och kåtsnackar och säger grejer som indirekt vill ha ett svar tillbaks. Jag är förövrigt tämligen tyst (bortsämt från flämtningar och tung andning dvs.) när jag har sex.


Har du fler tips och råd så kör på. Tack för de jag fått iaf.
Alfabetsgrejan ska jag testa vid nästa tillfälle, dvs. ifall hon tilllåter mig :oops:
 

Älskar Sex

Medlem
Kön
Man
Tror Carl-Michael fick med det mesta av dom tips jag tänkte ge, men ett till kan du få. Slicka inte för hårt och intensivt i början. Då bör det vara mer fjäderlätta och gärna retsamma tungberöringar. Och som sagt vänta med att ge dig på klitoris ett tag, du hinner dit också.
Alfabetsmetoden kan jag rekomendera, har uppskattade reflextioner från den :).

Ta det lugnt, ge dig tid, och lycka till!
 

Gustav

Medlem
Kön
Man
Alla kvinnor har inte så lätt att ta emot oralsex även om de längtar efter det. Alla har olika sätt de vill bli smekta på. Det viktigaste är att vara lyhörd, det ska finnas en kontakt mellan er. Du ska inte bara göra det för kvinnans skull och inte heller bara för att du själv tycker om det. Du ska njuta och du ska känna att kvinnan njuter. En del kvinnor tycker att det är lättast att ta emot det när de ligger på magen. En del kvinnor vill ha det mörkt i rummet.

Konkret tips: Sug in hela fittan i munnen, håll den där. Börja sedan sakta att låta tungan glida in och ut och runt mellan inre och yttre blygdläppar och hela härligheten
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
[..] Dock så har jag haft svårt att som sagt hitta klitoris på vissa tjejer [..]
Följ de inre blygdläpparna upp mot magen. Där de går ihop längst upp finns en lite huva och längst in under den sitter klitoris. Skjut försiktigt tillbaka huvan så borde du kunna se klitoris. Men klitoris varierar i storlek från kvinna till kvinna och är mer eller mindre synlig.

Ang punkt 3 så skulle jag gärna få lite mer handfasta tips.
När hon börjar närma sig orgasm är det inte så komplicerat. Då handlar det bara om rent mekanisk stimulans av klitoris. Du kan till exempel snabbt vicka en spetsig tunga fram och tillbaka över klitoris eller hålla tungan mot klitoris och skaka på huvudet.

Sedan så träffar du mig på en svag punkt här, dvs. verbal kommunikation under sexakten... [..] De gånger jag presterat (note to my self: kul ordval) som sämst har varit med tjejer som håller på och kåtsnackar [..]
Jag får en känsla av att det inte var en slump att du använde ordet "prestera" och att det faktiskt blir kravfyllt för dig att prata. Men det jag efterlyste var inte snuskprat, utan bara att du berättar för tjejen vad du gör och vad du tycker om det. Fråga emellanåt hur det känns och om hon har några önskemål. Det gäller inte bara när du slickar henne mellan benen, utan sex i allmänhet, eller ja kanske till och med relationer i allmänhet :D.

För att bli konkret: Vi antar att du smeker henne på ryggen. Du prövar att mycket lätt beröra henne med två fingertoppar som du drar i långa lätta drag längs hela hennes rygg. Om du gillar det kan du säga det, typ "det här tycker jag om, att snudda så här lätt vid din rygg". Får du inget svar kan du fråga: "Tycker du om det eller vill du att jag tar i lite mer?" Det finns förstås en risk att överdriva. Man ska inte fråga efter varje liten sak man gör om man ska göra något annat.

Här är en liten lek som gör övning i kommunikation: Sätt ögonbindel på henne och smek henne med olika saker, som en sked, en vante, en pensel och annat som du hittar i lägenheten. Låt henne sedan få gissa vad det är för något. Då går det inte att komma undan. Ni måste prata. Du måste berätta att du går och hämtar något nytt, du måste förvarna henne innan du berör henne igen, du måste fråga om hon vet vad det är och du måste säga om hon gissade rätt eller fel.
 
M

magistern (Slutar på egen begäran)

Gäst
Bellman fick med mycket bra, men kom ihåg också att klittan på tjejerna är hundra gänger mer känslig än våra ollon. Du måste vara lugn och försiktig. Eller som CMB säger: grunda.
 

Sembieda

Ny medlem
Ålder
43
Kön
Man
Fan vad glad jag blir! :)
Ni ger bra tips, eller de låter väldigt bra iaf.
Jag inser att jag har myyycket att lära på det här området. Bra att man ifrågasätter sig själv lite extra ibland.

Det är just de konkreta teknikerna jag känner att jag saknar. Jag har nog egentligen ganska dålig koll på hur en mus egentligen funkar på nära håll. Eller rättare sagt så blir jag vilsen med vissa tjejer, just för att de ser olika ut där nere.


Sedan ang. det att kommunicera under samlaget så är jag ganska bra när det gälelr andra delar av samlaget. Detta beror på att man liksom ser/anar tjejens ansiktsuttryck osv. Men när man är där ner och slickar så kan jag inte läsa hennes ansiktsutryck lika bra, "sämre" utsikt så att säga. Dessutom har jag en reflexartad tendens att blunda när jag utför oralsex (gäller även när jag kysser eller hånglar).

Att snacka under sexet så är det något jag måste bättra mig på. Men jag tycker att det är så pinsamt osv., dessutom lite avtändande. Speciellt när man inte känner varandra så bra och inte har haft sex så många gånger. I min värld så ska sex vara kommunikation i sig. Att de två som har sex liksom hamnar i fas med varandra osv. Vet inte om jag är väldigt naiv, men så känner jag det. Och jag har egentligen inte ifrågasatt det förrän nu med tjejen jag träffar.


Keep it coming! Ju fler tips destå bättre.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
raka dig ordentligt i ansiket & använd I N T E hakan när kvinnans känsla delar. slicka ömsom mjuk & ömsom lite mer 'hårt' byt tempo.
nafsa i låren, skippa musen ett tag, kyss venusberget.
lek från hål till hål.
ett finger i fittgrottan, när hon blivit ordentligt blöt ( du måste ha välklippta naglar!) var leksam.. händerna över hennes mage & smek hennes bröst samtidigt
smek låren, kanske ända ner till fötterna..(passa på att trycka i hålfoten, den är enligt västerländsk zonlära sammmanbunden med vaginan)
 
Toppen