Vuxen-memory

whooosh

Ny medlem
Ålder
57
Kön
Man
http://www.mangl.at/p.html

Roligt vuxen-memory, faktiskt svårare än man tror.


hmm.....Hade ju varit bra om du berättat att sidan illustreras med ljud! Fick en lite undrande blick från min kvinnliga kollega mittemot.....
 

Janne K

Medlem
Kön
Man
Kul sätt att träna upp sitt minne. Kända minnestekniker är ju att associera bilder eller siffror och tal till något för att lättare komma ihåg. Hmmm... frågan är ju bara vad man associerar dessa bilder till...

Jag använde 30 gissningar och hade 10 fel. Borde kunna slå det. Det vore helt klart lättare om det var gamla flickvänners underliv ;)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Klarade det på 32... Vet inte om det är bra eller dåligt, men det var gott.

Det var i alla fall mycket bättre än vad jag fick:oops: 82[:0] Bilderna försvann ju efter ett tag och då hade jag glömt vilka som hörde ihop och fick leta igen...:oops:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Klarade det på 17, gillar träningen, hehe! ;)

Om du ljuger, så kan du väl ljuga så att det går ihop i alla fall:D

Det går väl knappast att klara ett memory på ojämt antal:D Men du ville väl bara kolla att vi hängde med;)


I övrigt så håller jag med dig om att övning ger färdighet. Nu fick jag 34 och då slarvade jag...
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Klarade det på 17, gillar träningen, hehe! ;)

Om du ljuger, så kan du väl ljuga så att det går ihop i alla fall:D

Det går väl knappast att klara ett memory på ojämt antal:D Men du ville väl bara kolla att vi hängde med;)


I övrigt så håller jag med dig om att övning ger färdighet. Nu fick jag 34 och då slarvade jag...

Haha, darling jag lovar, det stod faktiskt 17 nere till vänster! :cool: Det var bara flyt, jag var inne i mufftransen - vad jag än klickade på så var det rätt nästan hela tiden. 4 bommar tror jag om jag minns rätt... :oops:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Klarade det på 17, gillar träningen, hehe! ;)

Om du ljuger, så kan du väl ljuga så att det går ihop i alla fall:D

Det går väl knappast att klara ett memory på ojämt antal:D Men du ville väl bara kolla att vi hängde med;)


I övrigt så håller jag med dig om att övning ger färdighet. Nu fick jag 34 och då slarvade jag...

Haha, darling jag lovar, det stod faktiskt 17 nere till vänster! :cool: Det var bara flyt, jag var inne i mufftransen - vad jag än klickade på så var det rätt nästan hela tiden. 4 bommar tror jag om jag minns rätt... :oops:


Fasen också - det går ju att få ojämt antal i detta memory:oops::cool:

Jag skall försöka hamna i mufftrans jag också! Det verkar ju vara bra;) Själv fick jag 28 den här gången[}:)]
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Klarade det på 17, gillar träningen, hehe! ;)

Om du ljuger, så kan du väl ljuga så att det går ihop i alla fall:D

Det går väl knappast att klara ett memory på ojämt antal:D Men du ville väl bara kolla att vi hängde med;)


I övrigt så håller jag med dig om att övning ger färdighet. Nu fick jag 34 och då slarvade jag...

Haha, darling jag lovar, det stod faktiskt 17 nere till vänster! :cool: Det var bara flyt, jag var inne i mufftransen - vad jag än klickade på så var det rätt nästan hela tiden. 4 bommar tror jag om jag minns rätt... :oops:


Fasen också - det går ju att få ojämt antal i detta memory:oops::cool:

Jag skall försöka hamna i mufftrans jag också! Det verkar ju vara bra;) Själv fick jag 28 den här gången[}:)]

Dessa härliga muffar! Dom kommer till mig, ge mig mer, ge mig MER! :)
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
jag tyckte det var svårt, bilderna försvann & man fick börja om. Ok-det är fredagskväll & hjärnan kanske inte är i toppform ..
 
Toppen