Walking the high heels - en rapport

CovenantT

Medlem
Kön
Man
Del 1

För 10 dagar sedan, efter det att tråden "vill ni jaga bort tjejerna här ifrån?" kom upp så valde jag att sätta upp ett konto som kvinna (som sökte kvinna) för att se hur det var att som ny kvinna komma in här. Kontot jag satte upp var "En trevlig tjej" och jag gjorde 3 inlägg som henne, en annons där jag skrev att jag sökte en tjej, en "jag är ny här"-tråd och ett svar på den tråden.

Detta gjorde jag med moderators godkännande för att undersöka hur det funkar när tjejer blir spammade och vilka råd man kan ge för att kvinnor här ska slippa bli spammade.

23 personer addade mig på dessa tio dagar, varav en tjej och en som jag inte vet om det är en tjej eller inte. Tjejer som addar anser jag är godkänt, eftersom jag annonserat om detta.

Av de 21-22 killar som addat så har jag chattat med ett tiotal. De flesta av dessa har bett om ursäkt när jag påpekade att jag sökte kvinnor och sagt att de ska ta bort mig från deras lista. Några av de som sagt att de ska ta bort mig från deras lista har dock senare försökt igen att chatta med mig.

En person försökte med logiken visa att han hade all rätt att adda mig utan att fråga först. Denna person gav sig in i en lång debatt som nog hade skrämt iväg en del tjejer.

Några män försökte, trots att de blivit avslöjade som spammare, att hålla skenet uppe och försökte försvara sig och argumentera eller skapa någon form av "chattgrund" fast det visste att jag endast sökte tjejer.

Jag måste erkänna att jag vid flera tillfällen tänkte "varför är män sådana idioter?".

Vad har jag lärt mig?
Först och främst, det finns de som verkar adda så fort de ser en adress som verkar tillhöra en kvinna, utan att titta på mer än det. En person började citera någon annan kvinnas krypin och fått för sig att det var jag.

Sedan finns det de som, när de blivit påkomna med att ha addat oinbjudet, ändå vill försvara sig, antingen med "jag är oskyldig" eller "om du lämnar ut din msn så får du skylla dig själv".
Jag tror att behöva försvara sig när man försöker förklara att man inte vill gör ganska mycket att tjejerna inte vill vara kvar.

Det kommer en del två...
 

Pole

Ny medlem
Kön
Man
Fan va bra gjort! [^]
Jag hävdar att på de flesta forum och chattsidor skulle det vara betydligt fler kvinnor om bara vi män kunde hålla oss till de enklaste regler.
Fan de flesta beter sig som om de vore på en finlandsbåt. [B)]

Misstänker dessutom att alla regler som finns på internet är skrivna av män och bryts av män.

Skärpning gubbar ! [^]
//Pope
 
Toppen