Allt om rakning och intimrakning för kvinnor

JossanQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Brukade ofta vaxa allt förut, problemet är att det behöver vara 5mm för att det ska bli bra.
Första gångerna gjorde det skitont, inte direkt skönt sen heller. Men ändå hanterbart.
Kör enbart hyvel numera pga att jag vill vara slät och fin för min pojkvän
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Brukade ofta vaxa allt förut, problemet är att det behöver vara 5mm för att det ska bli bra.
Första gångerna gjorde det skitont, inte direkt skönt sen heller. Men ändå hanterbart.
Kör enbart hyvel numera pga att jag vill vara slät och fin för min pojkvän
Jag har ett irriterande hårstrå som dykt upp på hakan de senaste åren och då är det pincett som gäller.
Rakhyvel under armarna och jag vaxar bikinilinjen. Tycker att håren som växer ut blir mjukare och därmed mindre stickiga än om jag använder hyvel
 

JossanQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Visst är det konstigt att samma hårsäck kan producera nya långa hårstrån om och om igen
Det blir lite mjukare när man har vaxat, man får en ny topp isf en avkapad.
Men jag har väldigt ljusa och tunna strån, så dom är knappt kännbara iaf.
Däremot provade jag att lasra under armarna, men det gjorde ont det. Körde tre svängar, men hände tyvärr inte så mycket. Tror jag har för ljusa hårstrån och för ljus hud.
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Rakar oftast med hyvel. Vaxning har jag provat och gör det ibland, men det är mer eller mindre tortyr. Så jag kör i stället hyveln och håller efter varje gång jag duschar och smörjer in efteråt.

Just nu när det är vinter så ansar jag bara och behåller en del päls...är ju kallt!
 

hoki75

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Brukade ofta vaxa allt förut, problemet är att det behöver vara 5mm för att det ska bli bra.
Första gångerna gjorde det skitont, inte direkt skönt sen heller. Men ändå hanterbart.
Kör enbart hyvel numera pga att jag vill vara slät och fin för min pojkvän
Jag har inga problem med håriga tjejer jag kan tycka det är sexigt med hår under armarna och på fittan
 
Toppen