Ang. ramaskriet om mäns deltagande i kvinnornas diskussioner

tjommen

Välbekant medlem
Ålder
43
Kön
Man
Jag försöker så långt det går att hålla mig från att skriva i kvinnornas domäner om det inte efterfrågas.

Varför inte bara låsa ute män från kvinnornas forumdel och låta kvinnor och män samspråka i ”Allmänt om onani”? För jag antar att det är så det är tänkt från början? Och för att ”Lättkränktas förening” ska bli lite gladare så kan man låsa ute kvinnor från männens forumdel också.
För uppenbarligen kan vissa inte hålla sig i skinnet…
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Jag tycker att det vore tråkigt at ha den inlåsningen. Alla är ju heller inte binära, det får man inte glömma.
Sedan är det ju så att ett par tusen klarar att följa reglerna. Färre än 10 som har svårt med regler. Vore bättre att de tränade upp sin förmåga att läsa och förstå det de läser.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Låsa ute varandra från respektive chattrum tycker jag är fel. Ett stort nöje är ju att just ha dialog med varandra, kvinnor o män, och kunna ställa frågor etc....
 
B

BertR

Gäst
Tror inte det beror på läsförståelse utan att vi människor har något som heter
korttidsminne.

Vi minns bara det viktiga vi läst och glömmer detaljerna, helt normalt. Så när man läst inlägg och kommentarer så är detaljerna borta.
Kan tänka mig att överskriften minns vi, så en tydlig överskrift kan nog ha betydelse.
 
B

BertR

Gäst
Att en man startar ett inlägg på tjejernas sida är alltså ok som i detta fall.
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Att en man startar ett inlägg på tjejernas sida är alltså ok som i detta fall.
"Förslag till förbättringar" heter detta underforum. Här är det ok för alla att starta trådar. Precis som det är i alla andra underforum. Det finns inget som hindrar att en man skriver ett inlägg i "Kvinnlig onani" så länge det handlar om just kvinnlig onani. Det du gjorde var att svara på en fråga direkt riktad till kvinnor med ditt manliga perspektiv. Alltså varken rätt tråd eller rätt forum. Lägg ner ditt rättshaveri, som du ser får inte så mycket medhåll!
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Låsa ute varandra från respektive chattrum tycker jag är fel. Ett stort nöje är ju att just ha dialog med varandra, kvinnor o män, och kunna ställa frågor etc....
Nu finns det ju inga chattrum här alls. Chatt är något helt annat än ett forum.
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jag säger igen, läs bara vad trådarna handlar om.

Om jag skulle efterfråga ett recept på citronpaj så vill jag inte att tråden ska fyllas av massa tipa på hur man grillar kyckling. Det är där problemet ligger, inte att vi kommenterar i varandras trådar.

En onanitråd för tjejer kan gärna ta tips från killar om de tex vill berätta hur deras sambo gör etc. Däremot runktips eller bara skriva "ååh vad kåt jag blir". Det tillför inget alls.
 
K

KjellKåt

Gäst
Jag säger igen, läs bara vad trådarna handlar om.

Om jag skulle efterfråga ett recept på citronpaj så vill jag inte att tråden ska fyllas av massa tipa på hur man grillar kyckling. Det är där problemet ligger, inte att vi kommenterar i varandras trådar.

En onanitråd för tjejer kan gärna ta tips från killar om de tex vill berätta hur deras sambo gör etc. Däremot runktips eller bara skriva "ååh vad kåt jag blir". Det tillför inget alls.

Nu höll jag mig till ämnet och jag missade att han som gjorde inlägget hade riktat frågan till tjejer.
Att det skulle leda till att man blev raderad från forumet visste jag inte .
Kunde vara bättre med klara regler så slapp ni sådant här tjafs.
Tack för mig och lycka till i framtiden challe /snöboll.
 

ManyaNovio

Välbekant medlem
Kanske skall pinna en annan tråd som tydligare anger att forum delen är till för kvinnor främst. Den som är där nu tycker jag är lite misspassad.

Sen kan den som starta tråd tydligt ange om det är ok om vi med annat mellan benen eller vi som har annan köns identitet är välkomna.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Kanske skall pinna en annan tråd som tydligare anger att forum delen är till för kvinnor främst. Den som är där nu tycker jag är lite misspassad.

Sen kan den som starta tråd tydligt ange om det är ok om vi med annat mellan benen eller vi som har annan köns identitet är välkomna.

Får inte bli för krångligt för dem som tänker med lilla huvudet
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Kanske skall pinna en annan tråd som tydligare anger att forum delen är till för kvinnor främst. Den som är där nu tycker jag är lite misspassad.

Sen kan den som starta tråd tydligt ange om det är ok om vi med annat mellan benen eller vi som har annan köns identitet är välkomna.

Alltså, jag tror inte man behöver göra det så jäkla komplicerat. Läs trådrubriken och innehållet. Menar vi är ju trots allt på ett forum där vi faktiskt ska läsa saker, så det borde ju rimligen inte vara så svårt. Egentligen kanske det alltid är smart att gå tillbaka till första inlägget i en tråd och se vad som skrivits där. På så vis så slipper vi ju att tråden spårar ur för att man svarar på något som redan innan var off-topic. Vi killar kan ju också tänka till en extra gång innan vi skriver då kukhuvudet ibland gör förhastade val som inte alltid är de "smartaste".
 
Toppen