Bastu - nakenbad

C

coolball4fun

Gäst
Hej.
Har börjat basta allt mer och har lagt märke till nummer ett. Yngre har svårare för att basta nakna eller utan handduk, jag själv ser mig som yngre och har inga problem att basta naken även om jag kanske inte är en "shower" utan mer av en "grower".
Nummer 2.
Äldre rakar sig inte i samma utsträckning som yngre. Kanske bara är en tillfällighet.

En annan intressant iakttagelse när jag var på naken camping i Kroatien så gick ung som gammal, man som kvinna helt obekymrat runt nakna inne på campingområdet. Jag gillade det skarpt, för det första är det så naturligt det bara kan bli sedan är det väldigt praktiskt eftersom det inte går åt några kläder.

Men det var vid ett tillfälle jag kände mig väldigt besvärad och det var när jag gick ner och satte mig på en bänk vid vattnet naken. Inget konstigt med det. Alla gick förbi nakna. Men jag satt där tills solen hade gått ner och när jag reste på mig igen för att gå tillbaka till mitt tält så var jag ensam naken helt plötsligt. Alla hade tagit på sig kläder och gick med jacka nästintill. Då kände jag mig ganska uttittad.

Kan berätta mer om den campingen, det var riktigt trevlig faktiskt.
 

Waleif

Välbekant medlem
Ålder
61
Kön
Man
Allt är relativt . Det var just kontrasten att hade man kläder på sig dagtid blev man uttittad men var man näck efter mörkrets inbrott så blev man uttittad
Fräckare att vara naken när inte alla är det! På "Thad's Party Naked" I San Diego var vi män tvungna att vara nakna medan kvinnorna fick ha underkläder eller annan sexig outfit på om de ville, dock inte vardagskläder. Sexigt att de kunde titta så oblygt på oss!
 

Hursom

Ny medlem
Kön
Man
Jag bastar alltid naken, om inte någon besvärlig regel säger annat. Men det är inte av andra skäl än att jag gillar det bäst så.
Tråden verkan handla om nakenhet i övrigt också, så jag kan ju nämna att jag på olika fester och festivaler otaliga gånger råkat hamna i nakenhet. Det är verkligen en åsiktsdelare, men jag minns mest de glada minerna och kommentarerna.
Det är skönt att vara naken. Och jag badar hellre på nudiststränder än de där påklädda inrättningarna. När man kommer in på en nudiststrand lägrar sig lugnet på något vis. Folket där brukar vara 50+ år och helt utan kroppsångest åt något håll. Ingen går runt och spänner sig och tävlar om uppmärksamheten. Fridfullt och bra. :)
 

Pastrom

Medlem
Kön
Man
Hej.
Har börjat basta allt mer och har lagt märke till nummer ett. Yngre har svårare för att basta nakna eller utan handduk, jag själv ser mig som yngre och har inga problem att basta naken även om jag kanske inte är en "shower" utan mer av en "grower".
Nummer 2.
Äldre rakar sig inte i samma utsträckning som yngre. Kanske bara är en tillfällighet.

En annan intressant iakttagelse när jag var på naken camping i Kroatien så gick ung som gammal, man som kvinna helt obekymrat runt nakna inne på campingområdet. Jag gillade det skarpt, för det första är det så naturligt det bara kan bli sedan är det väldigt praktiskt eftersom det inte går åt några kläder.

Men det var vid ett tillfälle jag kände mig väldigt besvärad och det var när jag gick ner och satte mig på en bänk vid vattnet naken. Inget konstigt med det. Alla gick förbi nakna. Men jag satt där tills solen hade gått ner och när jag reste på mig igen för att gå tillbaka till mitt tält så var jag ensam naken helt plötsligt. Alla hade tagit på sig kläder och gick med jacka nästintill. Då kände jag mig ganska uttittad.

Kan berätta mer om den campingen, det var riktigt trevlig faktiskt.
 

Pastrom

Medlem
Kön
Man
Ah ok, har funderat på den, vi har varit på valalta (ligger också på istrien) två gånger och det var fantastiskt. Där är det gör övrigt i princip samma, alla går nakna överallt fram tills det börjar bli dags att gå ut och äta, då klär man på sig. Men man stöter ändå på en del nakna även på kvällarna. Var det fint på Ulika?
 

MrXL

Välbekant medlem
Ålder
70
Kön
Man
Det är samma sak i omklädningsrummet på gymmet. Det är sällan yngre killar duschar och om de gör det visar de flesta inte kuken. Undantag finns förstås och det får man vara tacksam för. ;)
 
Toppen