Frågor om barn

toadi

Ny medlem
Kön
Man
1. Hur långt tid efter att man slutat äta p-piller tar de innan de inte skyddar alls längre?

2. Vad finns det för bidrag man kan få för att få barn? ja menar typ bostadsbidrag (jag är 18 och går i skolan fortfarande och min flickvänn i en helt annan stad 8 mil bort)

3. Hur är det att få barn i tidig ålder?
Vad är de som är dyrt? osv...


Tack på förhand Toadi
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
1. Hur långt tid efter att man slutat äta p-piller tar de innan de inte skyddar alls längre?
har man otur så räcker det med man missar e t t piller så det frittfram för att bli gravid, men det brukar 'vanligtvis' dröja några månader upp till ett år innan fertiliteten är tillbax... men chansa i n t e!

2. Vad finns det för bidrag man kan få för att få barn? ja menar typ bostadsbidrag (jag är 18 och går i skolan fortfarande och min flickvänn i en helt annan stad 8 mil bort) Barnbidrag;)

3. Hur är det att få barn i tidig ålder?
Vad är de som är dyrt? osv...
Barn e inte Billiga, man räknar med att ett barn kostar ca en miljon upp till de e arton..

Hoppas det löser sig till det bästa!
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
1. Hur långt tid efter att man slutat äta p-piller tar de innan de inte skyddar alls längre?

2. Vad finns det för bidrag man kan få för att få barn? ja menar typ bostadsbidrag (jag är 18 och går i skolan fortfarande och min flickvänn i en helt annan stad 8 mil bort)

3. Hur är det att få barn i tidig ålder?
Vad är de som är dyrt? osv...
Man växer & mognar med uppgiften, oftast iaf. En klar fördel är ju att man bor ihop & kan hjälpa varandra med barnet, det är oftast ingen dans på rosor, men betalar sig när man får första smilet etc.


Tack på förhand Toadi
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
1. Hur långt tid efter att man slutat äta p-piller tar de innan de inte skyddar alls längre?

2. Vad finns det för bidrag man kan få för att få barn? ja menar typ bostadsbidrag (jag är 18 och går i skolan fortfarande och min flickvänn i en helt annan stad 8 mil bort)

3. Hur är det att få barn i tidig ålder?
Vad är de som är dyrt? osv...


Tack på förhand Toadi

1. För min del blev jag gravid 3 veckor efter att jag slutade med p-piller.
Omställningen till kroppen till helt normalt, tar dock upp till ca 6 månader.

2. Barnbidrag. Bostadsbidraget baseras på inkomst, bostadskostnad samt antalet hemmavarande barn - räkna inte med det.

3. Som Doc H skriver ovan, det är *dyrt* att ha barn, utöver att de upptar iprincip hela ens liv och tid. Förbered er på att första tiden blir tuff.
Jag har dock aldrig hört någon säga att de ångrat de barn de satt till världen - så det är värt vartenda öre och minut med bajsiga blöjor och nerspydda kläder! ;)

Dock vill jag påpeka att ni är unga. Att vara ung, innebär inte att man är en dålig förälder, men tyvärr har många människor fördomar. Förbered er på att bli särbehandlade och inte tagna på allvar. Tragiskt, men sant.

I övrigt - lycka till och hoppas allt löser sig till det bästa!
 

Timjan

Medlem
Kön
Kvinna
jag slutade äta p-piller för två år sedan och har blivit gravid en gång med missfall som resultat och detta skedde i juni i år:(. så ni som blir gravida lätt har det bra.

de andra frågorna är redan besvarade så jag behöver inte upprepa dem.

lycka till
 

heimat

Medlem
Kön
Man
Bara dessa blöjor man skall använda kostar ju en del varje månad och sen när barnen börjar växa så är det kläder etc som kostar, dagis och allt därtill.

Men 18 tycker jag låter ungt. Vänta och lev livet ett tag istället för att stressa och skaffa barn. Tror man skall mogna (säger inte du är omogen) och göra vissa saker i livet innan man skaffar barn så inte barnet hamnar ikläm.

Men jag ångrar annars inte ens sekund jag skaffade barn men fick mitt första när jag var 29 och det tycker jag känndes bra.
 
Toppen