Glidmedel

mysman

Medlem
Kön
Man
Att glidmedel är användbart är det nog få som har invändningar emot, men jag antar att om man frågar vilket som är bäst så går förmodligen meningarna isär.

Själv har jag bara provat Klick (Apotekets) men vad jag förstått är det knappast det bästa marknaden har att erbjuda. Så, frågan är naturligtvis väldigt enkel:

Vilket glidmedel tycker ni är det bästa, och varför just det?
 

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Silikonbaserade glidmedel, helt klart!
De vattenbaserade typ klick, försvinner lätt efter ett tag.
Annars är barnolja bra :D
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Silikonbaserade glidmedel, helt klart!
De vattenbaserade typ klick, försvinner lätt efter ett tag.
Annars är barnolja bra :D

jag har varnat innan, silikonbaserade glidmedel torkar ut de känsliga slemhinnorna i musen...

bara ett varnande finger:D
 

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Silikonbaserade glidmedel, helt klart!
De vattenbaserade typ klick, försvinner lätt efter ett tag.
Annars är barnolja bra :D

jag har varnat innan, silikonbaserade glidmedel torkar ut de känsliga slemhinnorna i musen...

bara ett varnande finger:D

Jaha.. bara i musen? Viken tur i så fall för där finns det gott om eget glidmedel ;)
Tänkte närmare på glidmedel till ett annat hål..........:cool:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Silikonbaserade glidmedel, helt klart!
De vattenbaserade typ klick, försvinner lätt efter ett tag.
Annars är barnolja bra :D

jag har varnat innan, silikonbaserade glidmedel torkar ut de känsliga slemhinnorna i musen...

bara ett varnande finger:D

Jaha.. bara i musen? Viken tur i så fall för där finns det gott om eget glidmedel ;)
Tänkte närmare på glidmedel till ett annat hål..........:cool:
mhmm:p
då höjer jag inte ett varnande finger, då ska jag fingra det uppvärmt istället.

mycket glid & mjuk sakta uppvärmning för att snällt töja ut det till det e redo..;)
 

totte

Medlem
Kön
Man
Det bästa glidmedlet jag någonsin provat är Falcons vattenbaserade, helt fenomenalt! Det försvinner inte på två sekunder och gliiiiiider verkligen!

Personligen föredrar jag vattenbaserade glidmedel om någon eller något ska in i baken.
 

Janne K

Medlem
Kön
Man
Det bästa glidmedlet jag någonsin provat är Falcons vattenbaserade, helt fenomenalt! Det försvinner inte på två sekunder och gliiiiiider verkligen!

Personligen föredrar jag vattenbaserade glidmedel om någon eller något ska in i baken.

Falcons?? Är det den blåa 50 cl burken i aluminium?? De finns väl i 3 olika utföranden (eller införanden??), klass I, II, eller III ??? :D
 

mysman

Medlem
Kön
Man
det kan ju finnas anledning att använda glidmedel även vid vaginalt sex. alla tjejer har inte lika lätt att blå våta.

tack för tips också :)
 
Toppen