Hur ni ni det med er stress?

Atomicswing

Aktiv medlem
Hej! Jag har under en längre tid stressat och mått sådär på jobbet, varit irriterad, inte somnat vissa nätter…… i alla fall detta har lätt till att jag inte känt någon sexuell lust. Hur har ni det när ni är stessade?

Det har ordnat sig på jobbet och verkar som min kropp vill ha tillbaka all förlorad uppmärksamhet
 

Thomasstor

Aktiv medlem
Kön
Man
Verkligen tråkigt att höra, stress och psykisk ohälsa är något som ökar lavinartat i vårt skitsamhälle. Hoppas det löser sig för dig och att du landar mjukt på det stora hela.
 

bigtitslover6

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag känner igen mig lite i det du skriver. Är numera pensionär och all stress är borta men det sista året på jobbet var stressigt. Jobbade långt hemifrån och hade mest home office på grund av pandemin men var naturligtvis tvungen att fixa allt med övernattningslägenheten, flytt och allt annat som måste göras. Jag fick då också minskad sexlust och var hela tiden igång med annat. Det gick så långt att min fru började klaga. Hon tyckte att vi hade sex för sällan. Som tur är har det nu rättat till sig. Stress är helt enkelt en anledning till många problem, inte bara sexuella. Skönt att det verkar ha löst sig för dig nu.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Jag känner igen mig lite i det du skriver. Är numera pensionär och all stress är borta men det sista året på jobbet var stressigt. Jobbade långt hemifrån och hade mest home office på grund av pandemin men var naturligtvis tvungen att fixa allt med övernattningslägenheten, flytt och allt annat som måste göras. Jag fick då också minskad sexlust och var hela tiden igång med annat. Det gick så långt att min fru började klaga. Hon tyckte att vi hade sex för sällan. Som tur är har det nu rättat till sig. Stress är helt enkelt en anledning till många problem, inte bara sexuella. Skönt att det verkar ha löst sig för dig nu.
Wow! Var glad för din fru och att hon talade om att hon vill ha mera sex!
Min fru skulle troligen aldrig säga det, även om hon skulle vilja. Hon är alldeles för pryd och sex är inget man pratar om enligt henne... tyvärr.
Enda gången hon sagt något åt det hållet var en semester för några år sedan. Sexet går på sparlåga av olika anledningar hos oss, men i stugan vi hyrde blev det äntligen av att vi knullade. Då sa hin efteråt att 'det var längesedan sist'. Alltid något ändå....
Angående stress, så är det ju allmänt känt att mycket tar stryk av stressen. Man förstår att kvinnor i småbarnsåldern inte har så stor lust till att knulla för det blir aldrig någon avkoppling så lång dagen är.... Jag har en dotter som har två små barn och jag skulle inte vilja byta med henne på något vis.
 

bigtitslover6

Välbekant medlem
Kön
Man
Wow! Var glad för din fru och att hon talade om att hon vill ha mera sex!
Min fru skulle troligen aldrig säga det, även om hon skulle vilja. Hon är alldeles för pryd och sex är inget man pratar om enligt henne... tyvärr.
Enda gången hon sagt något åt det hållet var en semester för några år sedan. Sexet går på sparlåga av olika anledningar hos oss, men i stugan vi hyrde blev det äntligen av att vi knullade. Då sa hin efteråt att 'det var längesedan sist'. Alltid något ändå....
Angående stress, så är det ju allmänt känt att mycket tar stryk av stressen. Man förstår att kvinnor i småbarnsåldern inte har så stor lust till att knulla för det blir aldrig någon avkoppling så lång dagen är.... Jag har en dotter som har två små barn och jag skulle inte vilja byta med henne på något vis.
Jag är väldigt glad att hon sade till om bristen på sex. Det är nog ganska ovanligt med tanke på att hon är 5 år äldre än vad jag är och vid det tillfället var nästan 70 år gammal.

Det verkar som om du måste resa iväg mer med din fru. Nya miljöer är alltid bra för att upptäcka varandra på nytt. När man alltid är hemma blir det ofta lite för rutinartat och båda gör sin grej istället för att vara tillsammans. Jag är glad för din skull att semestern blev lyckad.

Håller helt med dig vad gäller barn. Bara att ta hand om barnbarnen några timmar tar musten ur en. När våra barn var små engagerade vi mormor eller farmor som barnvakt. Vi bokade då in oss på hotell och hade värsta knullorgien i 2-3 dagar. Det var så skönt att komma iväg på tu man hand och bara ägna sig åt varandra.
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Stress kan verkligen ställa till det på många plan.
Minskad sexlust är bara ett exempel.
Jag får dessutom minskad matlust och det gör ju inte att energinivåerna ökar!

Tyvärr blir det, eller snarare har blivit, sjukskrivning för mig tills jag lärde mig att säga nej!
Nu säger jag nej till alla energitjuvar inklusive oansvariga chefer!
Jag har inte betalt för att ta arbetsmiljöansvar men det har mina chefer!

Så de senaste åren har det funkat med lagom balans mellan stress och återhämtning!
 

Atomicswing

Aktiv medlem
För min del slutade med jag satte ner foten
Stress kan verkligen ställa till det på många plan.
Minskad sexlust är bara ett exempel.
Jag får dessutom minskad matlust och det gör ju inte att energinivåerna ökar!

Tyvärr blir det, eller snarare har blivit, sjukskrivning för mig tills jag lärde mig att säga nej!
Nu säger jag nej till alla energitjuvar inklusive oansvariga chefer!
Jag har inte betalt för att ta arbetsmiljöansvar men det har mina chefer!

Så de senaste åren har det funkat med lagom balans mellan stress och återhämtning!
för min del slutade med att jag satte ner foten! Mina energi nivåer är tillbaka och min lust med vilket är fantastiskt skönt! Dåligt ledarskap tar jag inte mera!
 
Toppen