Inskolning

  • Thread starter Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran
  • Startdatum
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Många tjejer spammas med förfrågningar om cam och annat. Utan att veta säkert lägger jag skulden på nya medlemmar som inte hunnit lära sig de sociala reglerna. Jag föreslår därför att nya medlemmar
1) inte kan skriva i gästböcker,
2) endast kan skicka meddelanden till moderatorer,
3) inte kan se epostadresser och annan kontaktinformation i andra medlemmars krypin och
4) hälsas välkomna med uppmaningen att fråga en moderator om de undrar över något.

Först som Medlem eller Stammis kan man börja kommunicera. Det blir en inskolningsperiod då man genom att se på andra lär sig de sociala reglerna.

En medlem som missköter sig skulle kunna få "villkorligt" och degraderas till Ny medlem.
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Ett synnerligen begåvat förslag!

Jag vet inte, men hoppas att behörighetsmodulen tillåter sådan detaljerad styrning av rättigheterna. Om inte kan detta vara en funktion som hamnar i gruppen framtidsprojekt.

/C
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
Det här det låter jättebra!! Ett utmärkt förslag!!!

Visar det här sig fungera, så kan man kanske även lägga till att "stammisar" får lov att göra sökningar på tjejer, eller orter osv. Det har ju framkommit önskemål om den funktionen.
 

Shinji

Ny medlem
Kön
Man
skulle säkert fungera bra men eftersom jag är ny så skulle jag inte kunna skriva i forumen? har kollat in sidan innan jag vart medlem xD
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Jodå, forumen måste vara öppet för alla medlemmar. Där finns ju moderatorer som ser till att ingen råkar illa ut.
 

123fyrasju

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Men nya medlemmar kan skriva inlägg i forumet och starta nya trådar?

Blir inte risken överhängande för en massa nonsensinlägg då, bara för att snabbt komma upp i högre status?
 

Shinji

Ny medlem
Kön
Man
det skulle det kunna bli men även så skulle det kanske bli trådar om just som Carl Michael Bellman sa, alltså att det blir tråd förfrågningar om cam?

kanske man kan fixa ett inträdesprov på reglerna?
 

Volle

Ny medlem
Kön
Man
kanske man kan fixa ett inträdesprov på reglerna?

Jag tycker förslaget är jättebra..
Men man ska akta sig för att ha för mycket restriktioner tycker jag...
Jag skulle aldrig bli medlem i ett forum om jag måste sitta och skriva ett prov först.
Och då skulle ni inte ha jättetrevliga mig här, hur roligt skulle det vara?! [B)]
 

Lews

Ny medlem
Kön
Man
Men nya medlemmar kan skriva inlägg i forumet och starta nya trådar?

Blir inte risken överhängande för en massa nonsensinlägg då, bara för att snabbt komma upp i högre status?

Man skulle kunna göra så att de måste vara medlemmar i ett visst antal dagar istället för att räkna efter posterna.
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Ska man lära sig räcker det nog inte med att bara titta på. Man måste nog få pröva på också och se hur andra reagerar på vad man gör. Därför tycker jag att forumen ska vara öppna för alla.

Ja, det kanske är bättre att räkna dagar istället för poster... Fast det går förstås att bli medlem, lämna datorn och komma tillbaka först när prövotiden gått ut. Och då har man inte lärt sig ett dugg under tiden. Varje system kan missbrukas...
 

Volle

Ny medlem
Kön
Man
Alltså, det går inte att ta bort alla möjligheter till att det blir otrevliga inlägg i forumet... Tror inte det går att göra utan att det blir så bökigt att folk väljer en annan community..
Vi får helt enkelt stå ut med att de finns..
Däremot tycker jag som CM Bellman att man måste bli medlem för att kunna skriva i gästböckerna eller skicka privata meddelande för att slippa spam där.

Själv tycker jag att jag blev medlem väldigt fort. Vi kan ju alltid ha så att man måste bli inröstad av stammisar eller nåt... Mao, när en ny medlem gjort sina 20 inlägg (eller vad det är för gräns innan man blir medlem) så får han nån ikon som visar att han är "redo". Nån vänlig stammis godkänner att han får bli medlem, helst efter att han granskat de 20 inläggen...

Detta är ett halvsäkert system och avlastar våra stackars moderators.
En idé, kanske inte genomförbar..
 
Toppen