Kan någon förklara vitsen med att ha flera konton?

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Vi är så anonyma som vi vill vara här. Ändå skapas det varje vecka flera dubbel-konton.

En grupp som jag anar orsaken till är de som vill spamma, men de brukar utmärka sig på sitt eget sätt genom inlägg med länkar till olika betalsidor.

En annan grupp är alla de killar som "leker" tjejer. Ja, ni vet de som har en supersexig bild från någon porrsida och skriver att det är en bild på dem själva.

Tredje gruppen är den som jag har så svårt att förstå. Man har två eller fler konton och skriver mest samma sak. Oftast bara mm eller när man vill vara extra uttrycksfull drar man på med mmmm.
 

ManyaNovio

Välbekant medlem
Var länge sedan jag reggade mitt konto så jag vet inte vad villkoren säger. Borde finnas info där vad som händer om man dubbelreggar. Samt att systemet indikerar detta.
Sen kan ju metoden för indikera dubbelkonto beroende på metod triggas. IP-adress är ju en klassiker. Min fru ser reklam för saker jag vart inne på, t.ex. sexleksaker eftersom man använt samma IP i hushållet. Cookies är bra sätt, om man inte använder anonym läsare men det går ändå att spara på sig id i forumet från datorn man använder. Eller andra identifierare som är lite mer unika. Sen kan ju Herr och Fru använda samma dator/datorkonto.
Vet inte hur forumet funkar men, nu har jag nog babblat nog.
 

ManyaNovio

Välbekant medlem
Hmm ett annat sätt för att sålla bland de som är här för att faktiskt umgås och inte bara söka efter första kåta kvinna, fattar inte hur man tror att man skall få svar förutom från andra fejk eller dubbelkonton. Är ju faktiskt att ha en del där man kan presentera sig. De som är här och vart hör ett tag känner nog varannan så att säga.
Skall inte döma alla nya men man behöver nog jobba in sig för att det skall synas att man är ny och seriös.
Kanske är jag naiv och dömmer folk för snabbt. Men bara lite tankar från min sida.

Manya
Som faktiskt är en riktig typ.
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Hmm ett annat sätt för att sålla bland de som är här för att faktiskt umgås och inte bara söka efter första kåta kvinna, fattar inte hur man tror att man skall få svar förutom från andra fejk eller dubbelkonton. Är ju faktiskt att ha en del där man kan presentera sig. De som är här och vart hör ett tag känner nog varannan så att säga.
Skall inte döma alla nya men man behöver nog jobba in sig för att det skall synas att man är ny och seriös.
Kanske är jag naiv och dömmer folk för snabbt. Men bara lite tankar från min sida.

Manya
Som faktiskt är en riktig typ.
Jag tror att du har helt rätt!
 

alolal

Välbekant medlem
Ålder
52
Kön
Man
Hmm ett annat sätt för att sålla bland de som är här för att faktiskt umgås och inte bara söka efter första kåta kvinna, fattar inte hur man tror att man skall få svar förutom från andra fejk eller dubbelkonton. Är ju faktiskt att ha en del där man kan presentera sig. De som är här och vart hör ett tag känner nog varannan så att säga.
Skall inte döma alla nya men man behöver nog jobba in sig för att det skall synas att man är ny och seriös.
Kanske är jag naiv och dömmer folk för snabbt. Men bara lite tankar från min sida.

Manya
Som faktiskt är en riktig typ.
Klokt inlägg!
 
Toppen