Knep för att återfå lusten?

Kön
Man
Ni kvinnor, eller män, som har dalar i erat sexliv, alltså att ni har mindre sexlust vissa perioder, har ni kommit på nåt sätt att återfå den? Eller konstaterar ni bara att "hoppsan, den var visst borta, nå den kommer väl tillbaks"?

Jag har nämligen en liten teori som säger att om man utsätter sig för sånt som gör en kåt vanligtvis, även fast man till att börja med inte får någon reaktion, snabbare återfår ev. tappad lust.

Vad tror ni?
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Komplicerat, om det är en relation så är man två, Jag har ett tips: håll kroppen i trim, träna.. Gymma, cykla, simma eller gör det som passar dig, men sitt inte still... Jag blir kåt som f-n av träning.. det släpper stress och gör en mer medveten om kroppen, på ett skönt sätt... Som sagt, vet inte om det passar, men det kan vara värt ett försök.. (stå ut de första två veckorna bara -- träningsvärken...) ;)

Knulla på... [}:)]:p
 
G

Guest

Gäst
Alla har vi väl dalar i vårt sexliv. Vad som gör att det dalar är många saker.
-Min relation med min partner
-Mitt fysiska välmående
-Mitt psykiska välmående

För att jag ska vara på sexuell topp så krävs det mycket! Krävs att jag är tillfreds med mig själv och mitt liv... Inga lätta saker!
 

Throb

Medlem
Kön
Man
Ligger mycket i det.
Sexuell topp underlättas av självförtroende/balans och självtillit.
Det får man i sin tur lättare ni perioder när man håller igång fysiskt.

Självklart relationen till partnern!
 

Leo Kall

Medlem
Kön
Man
För mycket jobb är en stor bov i dramat. När man känner sej fången i ekorrhjulet och allt handlar om jobb, barn och vardag kan det vara tufft. Att åka iväg på tu man hand kan funka bra då.
 
Toppen