Knepigt att fota sin egen kuk...

K

Knubben86

Gäst
Alltså, jag har länge tänkt å fotat min kuk för å kunna byta bilder å lite sånt där, ..testade för många år sen men hade så kass kamera då.

Är det bara jag som tycker det är svårt att få till en bra vinkel när man ska använda sig av mobil eller surfplatta?

Ser att många fått till tydliga fina bilder på sina lemmar men hade ni hjälp då eller en selfie stick?
Nåja fick till några bilder som var "ok" men man kanske måste rigga upp nån grej som gör det lätt att positionera sig framför kameran å samtidigt trycka av ?

Hör gärna om nån har nåt litet praktiskt tips :-D.

// En något konfunderad självkönsfotograf...
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Kan dela med mej av två egentestade tips - a/ mobil eller läsplatta framför spegel samt b/ extern webbkamera.

Sedan är det bara att leka akrobat och testa sej fram.

Lycka till och framförallt - låt oss andra se hur det går för dej...
 

Krögare50sthlm

Välbekant medlem
Kön
Man
Använd kameran på skärmsidan, så du ser hur bilden blir. Biler ur grodperspektiv får generellt kuken att se större ut
 

Xerton

Välbekant medlem
Kön
Man
Är ju fördelen med digitalt. Man kan ta många bilder och slänga det som inte bli bra. Och sedan är det som med alla foton. Var noga med ljuset och låt kameran få tid på sig att justera skärpan.
Själv har jag aldrig använt selfistick
 

Tranåslarsa

Välbekant medlem
Ålder
44
Kön
Man
Är ju fördelen med digitalt. Man kan ta många bilder och slänga det som inte bli bra. Och sedan är det som med alla foton. Var noga med ljuset och låt kameran få tid på sig att justera skärpan.
Själv har jag aldrig använt selfistick

Tycker selfipinne är ett bra hjäpmedel
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Ta bild från avstånd och sen zooma och klipp ut. Du kan även filma och göra lite poser, sen ta bild sekvensser från filmen.
 
Toppen