Kukfakta - statistik om storlek mm.

Kingen

Medlem
Kön
Man
Kopierar rakt av, detta skrevs från början av en tjej på ett annat forum. Men det är sant som hon skriver, det baseras på statistik och kanske kan lugna vissa som tror att dom inte räcker till. Storleken är inte speciellt viktig.

Storleken
Detta är ett evigt diskussionsämne och en källa till mycket oro för många män. Till att börja med kan vi konstatera av kvinnan har fler och ytligare känselreceptorer i den yttre tredjedelen av vaginan (Det gör ont nog ändå att föda barn). Om kuken är ett par centimeter längre påverkar alltså inte direkt hennes möjlighet att nå orgasm. Nåväl, här följer siffror:

Medellängden för en erigerad penis är ca 15 cm

75% av alla män ligger mellan 13-18 cm

95% av alla män ligger mellan 9-22 cm

1% har över 22 cm, 4% ligger under 9cm.

Längden mäts från roten, på ovansidan penis.

Tjockleken
är ett mindre omskrivet kapitel. Kanske har den större betydelse egentligen. 75% av alla penisar är 8-12 cm i omkrets, medelvärdet är 10 cm. I slakt tillstånd är de flesta 6-10 cm. Tycker du att det låter mycket? Tag då ett måttband och mät din tumme: 6-7 cm.

I porrens värld görs stor sak av extremt långa kukar, någon lär t o m kunna slå knut på sin. Det finns förmågor som är mer användbara. Att ha en penis som mäter 35 cm är ett klart handikapp, precis som det inte är särskilt praktiskt att vara 240 cm lång eller ha 50 i skonummer.

I slakt tillstånd är penisarna mycket olika. En del har mycket förhud, andra lite. En del har penisar som i slakt tillstånd är mycket långa, andras penisar ser mycket små ut i duschen. Delvis är det en synvilla, en penis sedd ovanifrån ser mindre ut än den ses från sidan. Mest beror det på skillnaden i muskulatur. En kraftig muskulatur gör att penisen drar ihop sig i slakt tillstånd, en slappare muskulatur gör att den är nästan lika lång när den är slak som vid erektion.

PHYZ

Medlem
Ålder
37
Kön
Man
Mycket lärorikt, och ett stort tack. Det är med att penisen ser liten ut ovanifrån är helt korrekt, det kan man se ibland när man kollar sig i spegeln, penisen blir 1/3 till 2/3 större i spegeln.

Som de flesta vet, har du en väldigt stor penis. Kanske en dum fråga, men har du ätit något speciellt eller tagit något som boostat upp den?
Eller är det så simpelt att du har det i dig.

Onani, onani, det är min livsfilosofi

Jaadu

Medlem
Kön
Man
Den var bra skrivet av den första som skrev de och bra av dig som posta det här :D

En annan sak att säga är ju att man kan inte gå efter hur stor den är i slagt tillstånd vilken många gör i omklädningsrummet så. Läste någon stanns att en snubbe hade 5 cm men vid erection var den 21 cm och det är mer än 4 ggr längre sen ägar den ju i volym också... Och ofta är det väl så att de som har rätt kraftigt paket vid slagt tillstånd nästan bara blir styva medans en som är mindre "växer" mera...

Krister

Medlem
Kön
Man
Precis och det är väl det man ofta glömmer bort.
Sen ser man sin egen uppifrån men alla andras ser man i en annan vinkel. Dessutom påverkas synintrycket av fler saker. Övervikt gör att den synliga delen av snoppen blir mindre, en normalstor på en liten spinkig kille ser också större ut osv. Du vet ju inte heller om de andra killarna verkligen är helt slaka och snorren har krympt ihop till minsta möjliga eller om de går omkring och är halvslaka. Däremot vet du själv exakt hur det förhåller sig med din egen. Ska man jämfröa kanske man ska stå bredvid varandra och sen se båda samtidigt i en spegel för mest rättvisa.

Kingen

Medlem
Kön
Man
Originally posted by PHYZ

Som de flesta vet, har du en väldigt stor penis. Kanske en dum fråga, men har du ätit något speciellt eller tagit något som boostat upp den?
Eller är det så simpelt att du har det i dig.

Har jag blivit kändis plötsligt? Hmm.. jag ska sluta posta bilder på min kuk och bara skriva i fortsättningen.

Nej, jag har inte ätit något speciellt. Jag är dessutom väldigt kort och smal, 173cm och 62 kilo just nu. Det går inte att påverka penisens storlek med vad man äter, det finns inga "penispiller" som fungerar. Det är bara lurendrejeri.

Varför vissa har små snoppar och andra stora vet nog ingen. Det är kanske till en viss del ärftligt, och beroende på vart man härstammar ifrån. Asiater har i genomstnitt en mindre kuk än svenskar, medan män från Brasilien har större. Att svarta män alltid har stora snoppar är ju bara en myt, även om de mest välutrustade porrstjärnorna är svarta så behöver det inte betyda så mycket.

Och som jag brukar skriva, en stor snopp gör inte livet lättare. Det handlar mer om andra saker, vem snoppen sitter på. ;)

PHYZ

Medlem
Ålder
37
Kön
Man
Kingen, för många många år sedan, när indianerna härjade, hade de uppfunnit ett sätt att göra penisen längre. De tänjde på penisen med hjälp av en sten, som i sin tur drog ut alla celler(?), och då stannade cellerna kvar som gjorde att penisen stannade kvar i det läget.

Indianerna märkte ganska tidigt att olika örter var bra till olika ting, de hittade, till sin förvåning att en speciellt ört, förstorade penisen, inte särskilt mycket, men tillräckligt.

Slutsats:
Kuken kan bli längre, bara man har en fin sten till hands, plus lite örter.

Kön
Man
Sådan här statistik är väldigt svårtolkad och bör granskas väldigt kritiskt, eftersom en stor del av dessa undersökningar utförs med hjälp av enkäter och svaren är därför inte alltid tillförlitliga. I de fall där penisar undersöks av samma personer på ett medicinskt korrekt sätt, har faktiskt meddelängden visat sig vara ännu mindre än de som angivits här. Den hamnade närmare 14 cm i erigerat tillstånd. Andelen som har en större penis än 20 cm var ca 0.5 % och inte 2 % som annars påstås. Nu ska det ju också sägas att dessa undersökningar inte alls är lika omfattande, vilket är förståeligt med tanke på vilka resurser som detta konsumerar, men frågan är om de inte ändå är mer tillförlitliga än enkätundersökningar?

Kön
Man
Jo, en sak till... det gäller frågan om varför genomsnittspenisen har just den längd den har. Naturen är fiffig av sig, för det är nämligen tänkt att den ska passa ihop med genomsnittsvaginan! Vaginan är i normala fall ca 10 cm lång. När kvinnan blir upphetsad, så utvidgar den sig ytterligare ett par centimeter. Vaginans yttre delar utgör också ett par centimeter och vips - kuken passar precis!

Janne99

Välbekant medlem
Kön
Man
[/quote]
Och som jag brukar skriva, en stor snopp gör inte livet lättare. Det handlar mer om andra saker, vem snoppen sitter på. ;)
[/quote]

Så sant. Jag har en ganska grov kuk med ett ovanligt stort ollon och min tjej som är trång har ibland svårt att ta emot den även om hon är rejält våt och vi använder glidmedel. Men sex är så mycket mer än in och ut-samlag. Oralsex till exempel. Och "spansk massage" då jag knullar henne mellan brösten. Något som vi båda njuter mycket av.

Toppen