lyckliga vi

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Därför gör kinky sex dig lyckligare!

Praktiserar du s/m-sex? Grattis! Då kan du vara en av dem som praktiskt taget är lyckligare i sitt förhållande. Detta visar en australiensk undersökning.
Undersökningen visar att personer som praktiserar s/m och andra avancerade former av sex kan vara lyckligare än par som inte gör det, skriver kk.no. Studien visar att personer som till exempel praktiserar s/m är mer tillfreds och harmoniska än personer som inte föredrar denna form av sex. Ett resultat som överraskat forskarna bakom studien, där cirka 20 00 personer deltog. Kanske finner dessa personer sig mer bekväma eftersom de sysslar med något som är mindre vanligt och som de valt att göra, funderar forskarna.


hittade denna artikel..ler
stämmer bra eller??
 

kille71

Medlem
Kön
Man
Nu måste jag bara fråga vad s/m betyder? Har aldrig förstått varför man inte kan använda hela ord :sleep:
skämtar du nu?...:cool: S/M är förkortningen för BDSM
BDSM är den idag vanliga övergripande begrepp för en grupp sexuella praktik som för det mesta har med dominaz, undergivning, lekfullt bestraffning so som lustsmärta eller fängslandet att göra. BDSM är förkortningen för de engelska begrepp Bondage & Discipline, Dominance & Submission, Sadism & Masochism.
Och det kan vara rätt kul :p;)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
när jag hittar partner som ställer upp/leder mig
då blir jag kanske lycklig

tills dess, så får jag hänge mig åt fantasier;)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
när jag hittar partner som ställer upp/leder mig
då blir jag kanske lycklig

tills dess, så får jag hänge mig åt fantasier;)

jag lider med dig doc...

gör inte det, jag lider inte speciellt mycket
jag har skrämt slag på en del kvinnor med mitt intresse...
men de flesta har blivit väldigt intresserade, specielt bra sätt att ragga på rödstrumpor

-kvinnor ska ha smisk...
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
när jag hittar partner som ställer upp/leder mig
då blir jag kanske lycklig

tills dess, så får jag hänge mig åt fantasier;)

jag lider med dig doc...

gör inte det, jag lider inte speciellt mycket
jag har skrämt slag på en del kvinnor med mitt intresse...
men de flesta har blivit väldigt intresserade, specielt bra sätt att ragga på rödstrumpor

-kvinnor ska ha smisk...
:...........................
Kan ju hålla med om den sissta raden under förutsättning att det är kvinnans uttryckliga önskan, annars är det skottpengar på de som ger sig på kvinnor...[}:)];)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
gör inte det, jag lider inte speciellt mycket
jag har skrämt slag på en del kvinnor med mitt intresse...
men de flesta har blivit väldigt intresserade, specielt bra sätt att ragga på rödstrumpor

-kvinnor ska ha smisk...
:...........................
Kan ju hålla med om den sissta raden under förutsättning att det är kvinnans uttryckliga önskan, annars är det skottpengar på de som ger sig på kvinnor...[}:)];)

det var en raggningsreplik.. inte ett ställningstagande..

säger de "ja tack" så klart att de får det ;)
Skottpengar är det på alla som är våldsverkare & misshandlare m fl
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Därför gör kinky sex dig lyckligare!

Praktiserar du s/m-sex? Grattis! Då kan du vara en av dem som praktiskt taget är lyckligare i sitt förhållande. Detta visar en australiensk undersökning.
Undersökningen visar att personer som praktiserar s/m och andra avancerade former av sex kan vara lyckligare än par som inte gör det, skriver kk.no. Studien visar att personer som till exempel praktiserar s/m är mer tillfreds och harmoniska än personer som inte föredrar denna form av sex. Ett resultat som överraskat forskarna bakom studien, där cirka 20 00 personer deltog. Kanske finner dessa personer sig mer bekväma eftersom de sysslar med något som är mindre vanligt och som de valt att göra, funderar forskarna.

Intressant läsning!

Jag tror att det kan vara så att man är lyckligare för att bra sex frigör endorfiner och att BDSM-utövare har mer "bra" sex än många andra eftersom de bägge är så fullt införstådda med vad den andre fantiserar och drömmer om? Tyvärr tror jag att alldeles för många - även de som lever i stadiga förhållanden - är för okunniga om/rädda för att berätta/ rädda för att fråga sin partner om vad h*n vill ha - det "problemet" har förmodligen inte BDSM - utövarna?
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Därför gör kinky sex dig lyckligare!

Praktiserar du s/m-sex? Grattis! Då kan du vara en av dem som praktiskt taget är lyckligare i sitt förhållande. Detta visar en australiensk undersökning.
Undersökningen visar att personer som praktiserar s/m och andra avancerade former av sex kan vara lyckligare än par som inte gör det, skriver kk.no. Studien visar att personer som till exempel praktiserar s/m är mer tillfreds och harmoniska än personer som inte föredrar denna form av sex. Ett resultat som överraskat forskarna bakom studien, där cirka 20 00 personer deltog. Kanske finner dessa personer sig mer bekväma eftersom de sysslar med något som är mindre vanligt och som de valt att göra, funderar forskarna.

Intressant läsning!

Jag tror att det kan vara så att man är lyckligare för att bra sex frigör endorfiner och att BDSM-utövare har mer "bra" sex än många andra eftersom de bägge är så fullt införstådda med vad den andre fantiserar och drömmer om? Tyvärr tror jag att alldeles för många - även de som lever i stadiga förhållanden - är för okunniga om/rädda för att berätta/ rädda för att fråga sin partner om vad h*n vill ha - det "problemet" har förmodligen inte BDSM - utövarna?

Håller med dig Misswet (haha, det gör jag nästan alltid har jag märkt) :)
Jag tror även att det hänger ihop med livssyn i allmänhet. Jag har blivit kallad livsnjutare av äldre damer som jag aldrig har pratat sex med över huvud taget. Har märkt det hos andra också; de tjejer som är nyfikna, fantasifulla och har något de brinner för brukar oftast vara likadana i sängen.
Om jag får generalisera lite...
 
Toppen