Om läkarbesök

special

Ny medlem
Har länge läst på forumet som för det mesta är trevligt och vettigt. Tråkigt nog sprids felaktigheter om läkarbesök.
Det är inte så bra för alla yngre som läser här och får felaktiga uppfattningar. Känner att det är bra att reda ut lite fakta!

Att mannens kön undersöks är extremt sällsynt. Det sker regelmässigt endast på barn och då för att säkerställa att utvecklingen går som den skall. Det är framför allt att testiklarna har kommit ned så att barnet inte är kryptorchid eller monorchid.

Andra tillfällen kan vara vid misstanke om könssjukdom, skada, hudförändring, sår eller liknande. Det finns inget tillfälle då man undersöker en vuxen mans kön utan att det finns en direkt indikation. Erektil dysfunktion är inte en sådan indikation.

Beträffande kvinnor är det vanligare med undersökning av könsorganet. Dock sker det inte på givna intervall om direkt indikation saknas på det sätt som en del användare beskriver. 99,999 procent av oss som arbetar inom dessa yrken är seriösa och skulle aldrig gå över gränsen. Händer det ändå ska du anmäla det.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Har länge läst på forumet som för det mesta är trevligt och vettigt. Tråkigt nog sprids felaktigheter om läkarbesök.
Det är inte så bra för alla yngre som läser här och får felaktiga uppfattningar. Känner att det är bra att reda ut lite fakta!

Att mannens kön undersöks är extremt sällsynt. Det sker regelmässigt endast på barn och då för att säkerställa att utvecklingen går som den skall. Det är framför allt att testiklarna har kommit ned så att barnet inte är kryptorchid eller monorchid.

Andra tillfällen kan vara vid misstanke om könssjukdom, skada, hudförändring, sår eller liknande. Det finns inget tillfälle då man undersöker en vuxen mans kön utan att det finns en direkt indikation. Erektil dysfunktion är inte en sådan indikation.

Beträffande kvinnor är det vanligare med undersökning av könsorganet. Dock sker det inte på givna intervall om direkt indikation saknas på det sätt som en del användare beskriver. 99,999 procent av oss som arbetar inom dessa yrken är seriösa och skulle aldrig gå över gränsen. Händer det ändå ska du anmäla det.
Bra info!
 

Fox180

Aktiv medlem
Kön
Man
Vid undersökning av njursten som män oftast får så får man dra ner både byxor och kalsonger, och i mitt fall var de en kvinnlig läkare!! Och då håller hon i den ;)
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Vid undersökning av njursten som män oftast får så får man dra ner både byxor och kalsonger, och i mitt fall var de en kvinnlig läkare!! Och då håller hon i den ;)
Vad gjorde hon med kuken då? Vad är det hon undersöker och tittar efter som har med njurarna att göra?
 

Janne62

Välbekant medlem
Ålder
61
Kön
Man
Jag har haft uretär stenar som låg och tröck mot urinledaren då gjorde dom en dags operation sövde mej och körde in en grej i urinröret och typ krossade stenarna men jag har kvar en sten i njurarna som dom ska kolla på 1 år en njursten
 

Fox180

Aktiv medlem
Kön
Man
Ja dom körde in en kamera, men de jobbigaste va när dom smörjde in bedövningsmedel på ollonet! Då va de jobbigt ;)
 

Janne62

Välbekant medlem
Ålder
61
Kön
Man
I uriröret stoppade dom typ gele ja typ i ollonet sen började dom söva mig sen fick man en halvmeter dräneringsslang mellan urin blåsan och njuren som sved och brände till varje gång man skulle pissa men den tog dom bort på en vecka ungefär då var man lokalbedövad av gelen där det var en jävla upplevelse när man såg gummislangen dras ut från kuken
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Men då är det ju fortfarande inte penisen de undersöker. Det är ju enda ingången för att komma upp i urinblåsan. Sen tror jag inte man går vidare upp i njurarna, men det är bara vad jag tror. Svärfar hade njursten och honom röntgade de för att se stenarna i njuren.
Så undersökningen av penis är fortfarande väldigt ovanligt.
 

Janne62

Välbekant medlem
Ålder
61
Kön
Man
På mej såg dom stenarna på dt röntgen och det som kallas uretärstenar som var ganska stora som låg och tröck på urinledare så jag hade ju svåra problem med pisseriet det var dom tog bort på operationen och lämnar kvar en njursten som ligger ganska högt upp som dom ska kolla på 1 år
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Det är tydligen bra att dricka mycket för att slippa njursten. Själv dricker jag litervis dagligen: vanliga groggar och kaffe men även tyngre saker som thé och kranvatten...

Startade för några år sedan en tråd om läkarundersökningar och kontroll av förhuden. De flesta inläggen missade dock min poäng.

 

Dildolover

Välbekant medlem
Kön
Man
Det är tydligen bra att dricka mycket för att slippa njursten. Själv dricker jag litervis dagligen: vanliga groggar och kaffe men även tyngre saker som thé och kranvatten...

Startade för några år sedan en tråd om läkarundersökningar och kontroll av förhuden. De flesta inläggen missade dock min poäng.

Jorå, det är ett onaniämnämne:)
Jag är också i den åldern då det var fokus på trång förhud på olika läkarundersökningar. Läkaren tyckte jag skulle försöka föra tillbaka förhuden vid flera tillfällen. Någonstans i 10-11-årsåldern lyckades jag. Då jag ville mjuka upp förhuden så låg jag hemma i sängen en dag och drog den fram och tillbaka på ett oskyldigt vis och upptäckte att det var ju lite skönt. Sedan en dag så fick jag även en orgasm men utan någon sperma då jag var för ung. Sedan dess har det onanerats:love::ROFLMAO:
 
Toppen