onani

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
hej mina vänner.

NI som har barn ,diskuterar eller har ni diskuterat onani med dom??

jag fick en hel hög frågor idag..pust gick bra men var lite jobbigt.vet ju inte vad exakt man ska säga..väger orden hela tiden...ler

Vill veta hur ni har gjort? nyfiken som man är
 

Loadboy

Medlem
Kön
Man
Har dotter i tonåren som bor hos mig ibland. Jag har nog aldrig direkt trott att hon skulle anförtro nåt sånt till mig. Men hon har nuddat vid detta samtalsämne för inte så längesen. Jag blev nog lika överaskad som du. Visste inte vad jag skulle säga först men tog mig igenom ämnet hyfsat (tror och hoppas jag). Jag tror nog aldrig man riktigt kan förbereda sig som förälder när denna stund dyker upp.

Men jag tycker inte man ska censurera sig själv för mycket och vara för försiktig i förklaringar och ordval. Jag tror för egen del att det är värre att vara för prydsamt förklarande när de väl får för sig att fråga. Svår balansgång att veta hur faktiskt.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
bäst att hålla sig till sanningen & inte göra för många konstiga omskrivningar
hyfsat raka förklaringar

viktigaste r ändå att det r naturligt, inte fult, det r hälsosamt för kropp & själ
men det r en lite privat grej:D
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
tänkte svara nej, men vid närmare eftertanke har jag nog faktiskt pratat om det, framförallt med mina flickor.
Att det är en privat sak, deras kön & kropp ska ingen röra, utom dom själva. Och bara om det är skönt. Inte göra illa, det är ju så känsligt.
Att vara noga med inga smutsiga fingrar ska pilla på snippan.
Den stora dottern (15 år) har jag försökt att ge en minivibrator, men hon tycker bara att jag är "äcklig". Hursomhelst har jag sagt åt henne att inte ha sex förrens hon känner sig riktigt redo & trygg.
Grabbar har nog en meras avspänd attityd till sitt kön, ingen höjjer ju på ögonbrynet om en riktigt liten kille pillar på sin snopp lite.
 
Toppen