Penispump

el gardo

Medlem
Kön
Man
Såg i en tråd länken femalepumping.net
De som prövat att pumpa verkar verkligen älska det och deras klitoris verkar ha vuxit av det. Så då har jag börjat fundera på om det kan göra det av penispumpar också? Det fanns en tråd här en gång från en som använde en penispump ofta, men han hade lite sämre hårdhet på ståndet....tror jag. Blir det verkligen så? Och med återkommande pumpning borde den bli större i längden, egentligen. Vävnad som vävnad menar jag. Och varför skulle den inte hålla sig hård?
 

MrKimm

Ny medlem
Kön
Man
eftersom att under pumpningen behöver inte kroppen pumba blod ut i penis själv så "lär den sig" att det är onödigt att lägga like mycket möda i det som förut, det ligger i ditt undermedvetna, hjärnan tror att pumpen snart kommer att komma fram och blir sig helt enkelt inte like mycket längre.

Sen när man slutar andvända pumpen helt så går den naturliga tillförseln av blod tillbaka, detta tar dock ett tag eftersom att hjärnan måste till viss del läras om.

Vävnad som vävnad menar jag

nu förstår jag inte hur du menar... penispumpen tillför ju ingen vävnad till kroppen, den bara grar ut luften ur ett förseglat utrymme. Då kompenseras tryckförändrigen av att bold ifrån kroppen pumpas ut i penis.

Och med återkommande pumpning borde den bli större i längden, egentligen

Någolunda större, det vill säga... om penissträckar fungerar borde även detta påverka storleken på ett liknande sätt... eftersom att du alltid kan pumpa ut mer luft så borde svällkropparna expandera även efter då de har blivit fulla och öka sim volym, detta bidrar till att mer blod kan pumpas ut senare under erektionen, detta bör även stanna även efter. Men eftersom att svällkropparna expanderar kan detta också innebära att kroppen inte pumpar in nog mycket med blod vilket kan leda till ett slakare stånd.

Jag har alldrig prövat en sådan här pump, detta är bara teorier...
 

el gardo

Medlem
Kön
Man
pumpersguide.com tror jag den heter, är i alla fall ett ställe att kolla in. De tycks veta en hel del. En väldig massa att läsa. Vettiga....eller. Är sugen på att prova det där.
 
Toppen