PORRSTJÄRNORNAS FRÅN A TILL Ö

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Tjaaa, han hade hjärtproblem - kanske tog han ut sig under sin karriär , han dök upp i var & varannan porrfilm när det begav sig. Påminde om Stallone i sin speltstil . . . :unsure:

Peter North är något yngre, född 1957 . . .

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Tjaaa, han hade hjärtproblem - kanske tog han ut sig under sin karriär , han dök upp i var & varannan porrfilm när det begav sig. Påminde om Stallone i sin speltstil . . . :unsure:

Peter North är något yngre, född 1957 . . .
Han borde kanske ha härmat Mick Jagger då :LOL:

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Jo, han var en ganska så komplicerad person :unsure: . . .

. . . nu nåddes jag av beskedet att en annan av 80-talets stora på porrhimlen fallit ifrån - ANNA VENTURA (1960-2023), hon somnade in i augusti . . . R I P . . . :cry:

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Jo, han var en ganska så komplicerad person :unsure: . . .

. . . nu nåddes jag av beskedet att en annan av 80-talets stora på porrhimlen fallit ifrån - ANNA VENTURA (1960-2023), hon somnade in i augusti . . . R I P . . . :cry:
Jag känner mig lite lost här!
Verkar vara en hel industri som jag missat

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Nåddes av beskedet att en av fransk porrfilms superknullare - ANDRE CHAZEL (1933-2023) - avled i julas. Lite av en "porrens Steve Martin", inte vad humorn beträffar men den gråa kalufsen som gjorde att han såg betydligt äldre ut än han egentligen var. Andre var även flitigt verksam i svenska och danska gladporrisar som Mackan Ahlbergs Bel Ami (1976) och Werner Hedmans I skyttens tecken/Agent Jensen 69 i skyttens tegn , i den senare spelade han mot Ingmar Bergmans dotter Anna och diskusfantomen Ricky Bruch. Anna och Ricky använde body doubles i sexscenerna men det var inget för Andre som aldrig hade några problem med att pippa framför kamerorna.

Chazel dök också upp i vanliga filmer och tv-serier , minns en fransk deckare (tror den regisserades av svenska Charlotte Brändström) där han uppenbarade sig som lik (!) på ett bårhus.

Au revoir mounsieur Chazel! :cry:

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Porrvärlden har ånyo anledning att fälla tårar. En verklig gigant - producenten, regissören, biografägaren HOWARD ZIEHM (1940-2024) har kastat in handduken. Mannen bakom banbrytande porrisar som Mona - flicka med sug/Mona the Virgin nymph (1970) och Flesh Gordon (1974) .Star Virgin (1979) är en annan av hans rullar jag minns med värme, faktiskt den första p-våffla jag såg , hyrde den tillsammans med en polare på VHS.
R I P , mr Ziehm.

...och 80-talsstjärnan ANNETTE HEINZ (1953-2024) har också vinkat farväl. Porroscars-nominerad för Hello , mr president/Public affairs (1985). Annette avled I cancer. R I P.

:cry: :cry:

Last edited:
Toppen