Hur ofta ska man raka fittan?

Sexxxy

Medlem
Kön
Man
Hur ofta rakar ni tjejer fittan (om ni rakar den)?
- Så fort det börjar växa ut?
- endast vid de tillfällen ni ska ut och t.ex. festa, utifall att ni skulle hamna i säng med någon?
- bara vid de tillfällen ni vet att ni ska ha sex?
Och hur går ni tillväga när ni ska ta bort håret? Tar ni bort allt eller brukar det bli någon speciell frisyr?
 

lavendeltjejen

Ny medlem
Kön
Kvinna
Hur ofta rakar ni tjejer fittan (om ni rakar den)?
- Så fort det börjar växa ut?
- endast vid de tillfällen ni ska ut och t.ex. festa, utifall att ni skulle hamna i säng med någon?
- bara vid de tillfällen ni vet att ni ska ha sex?
Och hur går ni tillväga när ni ska ta bort håret? Tar ni bort allt eller brukar det bli någon speciell frisyr?


Jag rakar iofs inte utan använder pincett och plockar bort allt hår (dock inte för långt inne på blygdläpparna, det gör FÖR ont), men eftersom det håller sig rätt så länge är det ungefär varannan vecka (eller så fort det växer ut då... :)). Jag vill ofta ha det så lent och hårlöst som möjligt trots att det ser ut som om man inte kommit in i puberteten ännu. :)
Ibland har jag en liten, liten, liten tofs och ibland ett hjärta och ibland en stjärna. Någon gång har jag haft en Nike-logga. Det blr rätt så exakt av plockningen och därör kan det bli rätt kul bara man har tid.
 

mina

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Hur ofta rakar ni tjejer fittan (om ni rakar den)?
- Så fort det börjar växa ut?
- endast vid de tillfällen ni ska ut och t.ex. festa, utifall att ni skulle hamna i säng med någon?
- bara vid de tillfällen ni vet att ni ska ha sex?
Och hur går ni tillväga när ni ska ta bort håret? Tar ni bort allt eller brukar det bli någon speciell frisyr?

Ca varannan dag. Hade gjort det varje gång jag duschat (dvs varje dag) om det inte gett rakutslag lättare innan det vuxit ut en liten bit. Vill ha fittan len och fin för min egen skull, inte bara för att jag ska knulla.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag ansar min, är inte helt rakad. Har kvar lite päls på över sidan men tar bort det mesta runt om själva fittan. Så hyveln blir det väl ungefär varje gång jag duschar, dvs varje dag. Tips är att använda babyolja och att smörja med lite handsprit efter åt. Då får man inga infektioner eller röda utslag. Se bara till att inte få handsprit på INSIDA, be careful!

Om ni inte redan förstår, så är det frun i huset som skriver

Ha det gott alla :)
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Babyolja har dessutom en tendens att kännas....typ grynig eller sträv rätt snabbt. Jag använder rapsolja, naturligare än så kan det inte bli :)

Glömde visst att svara på ursprungsfrågan:

Inte speciellt ofta faktiskt - jag tillhör dem som både vill och behöver ha en del hår kvar som luftspalt för att inte få svamp. Och jag lovar er; svamp, eller krämer mot det, är BETYDLIGT läbbigare att få i munnen än nåt enstaka hårstrå....
 

mina

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Hur ofta rakar ni tjejer fittan (om ni rakar den)?
- Så fort det börjar växa ut?
- endast vid de tillfällen ni ska ut och t.ex. festa, utifall att ni skulle hamna i säng med någon?
- bara vid de tillfällen ni vet att ni ska ha sex?
Och hur går ni tillväga när ni ska ta bort håret? Tar ni bort allt eller brukar det bli någon speciell frisyr?

Varje eller varannan gång jag duschar (vilket jag gör varje dag).
Tar bort allt. Drar ett par drag med hyveln så är det klart.
 

Miharu-chan

Medlem
Kön
Kvinna
Jag rakar bort mitt helt då jag har ganska mycket och mörkt hår. Har dock svårt för att göra det varje gång jag duschar för det gör ont. Brukar vänta tills det vuxit ut några millimeter och börjar klia, det brukar vara perfekt längd för då går verkligen allt bort också, det gör det inte på samma sätt om jag hade rakat mig varje gång. Av nån konstig anledning.
Använder killrakhyvlar, tycker de tar 10 gånger bättre än tjejrakhyvlar.
Inget går upp mot en nyrakad fitta :)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Lufta musen, gå troslös i under kjol & klänning
eller ännu bättre gå med bart underliv:p

Tack för tipsen - men jag har funnit att det allra bästa för mig personligen är att inte raka, bara ansa så slipper jag alla kringåtgärder :)

det spelar ingen roll om du har hår eller inte, det bästa är att lufta musen :p
 

Miharu-chan

Medlem
Kön
Kvinna
Killhyvlar och tjejhyvlar är väl endå bara bogus? Förutom att det är olika färg är det ingen större skillnad. Min fru använder samma hyvel som mig, bara vi har vårt eget hyvelhuvud som vi byter. Finns som ingen anledning att vi ska ha två uppsättningar hyvlar hemma, bara för att en är marknadsförd mot tjejer.

Jag tycker definitivt att det är skillnad. Sen har jag ganska tjockt, mörkt och mycket hår som växer toksnabbt.
Hade nån Venus-hyvel innan, har bytt till Mach3 eller nåt sånt och den tar som sagt 10 gånger närmre. Den tar faktiskt bort håren. Venus-hyvel kom liksom inte ner till roten eller hur man ska säga. Det finns kanske bra tjej-rakhyvlar, jag har kanske bara inte testat dem.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Killhyvlar och tjejhyvlar är väl endå bara bogus? Förutom att det är olika färg är det ingen större skillnad. Min fru använder samma hyvel som mig, bara vi har vårt eget hyvelhuvud som vi byter. Finns som ingen anledning att vi ska ha två uppsättningar hyvlar hemma, bara för att en är marknadsförd mot tjejer.

Jag tycker definitivt att det är skillnad. Sen har jag ganska tjockt, mörkt och mycket hår som växer toksnabbt.
Hade nån Venus-hyvel innan, har bytt till Mach3 eller nåt sånt och den tar som sagt 10 gånger närmre. Den tar faktiskt bort håren. Venus-hyvel kom liksom inte ner till roten eller hur man ska säga. Det finns kanske bra tjej-rakhyvlar, jag har kanske bara inte testat dem.

Ja, jag har ju inte ens prövat någon tjejhyvel. Men saken kvarstår, onödigt att ha två uppsättningar :)
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Jag tycker definitivt att det är skillnad. Sen har jag ganska tjockt, mörkt och mycket hår som växer toksnabbt.
Hade nån Venus-hyvel innan, har bytt till Mach3 eller nåt sånt och den tar som sagt 10 gånger närmre. Den tar faktiskt bort håren. Venus-hyvel kom liksom inte ner till roten eller hur man ska säga. Det finns kanske bra tjej-rakhyvlar, jag har kanske bara inte testat dem.

Jag är nog behårad på ungefär samma vis som du och i den utsträckning jag rakar - dvs "undertill" så använder jag faktiskt en hyvel (som jag misstänker är för tjejer eftersom den är rosa) som jag köper på ÖoB av alla ställen! Billig, effektiv och faktiskt en av de bästa jag använt - och jag har provat mig igenom i stort sett ALLT på marknaden sedan jag var ganska ung....:)
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Rakar frisyr, en liten triangel ovanför läpparna. Känner oftast då det är dags börja raka sig eftersom det alltid börjar klia grymt mycket då jag får längre hår än 1cm, eller 1/2cm. Misstänker mitt underliv vant sig vid den hårfria faunan i underlivet och reagerar starkt då håret återkommer. Så för att slippa sönderkliad öppning och därmed svamp på det, rakas det minst 2ggr i månaden, helst 1 gång i veckan. Men blir ju nån extra gång innan dejt eller dylikt ^_^
 

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jaha... Då var man här igen fröken-tvärs-emot! Jag rakar EJ musen! Håret gör att musen är fräschare faktiskt (även om ingen tror mig här). Håret är till för att skydda, lufta (därav vågigt hår), värma om det är kallt, svalka om det är varmt etc. Ingen stubb, ingen klåda, ingen svamp, inga inflammerade hårsäckar. :)

I love my hairy pussy! För övr om man ser hur det naturligt är här i världen, så vilka är det som ej har hår på musen då? JO, PRECIS - BARN!!!

Klipper o friserar lite ibland men hår har jag jämt... :-D
 

Hopzan

Medlem
Kön
Kvinna
Rakar mig i perioder. Under vinterhalvåret rakar jag mig enbart under armarna. När våren nalkas åker håret bort från både ben och det som sitter mitt emellan;)

Jag älskar när vårluften fläktar under kjolen och smeker den nakna huden.
 

sambo-tjej

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Nyrakad senast igårkväll, rakade bort allt så den är helt len.:)
Rakar den varje vecka ibland lite oftare;)
Så fort det börjar växa ut....
Tar oftast bort allt.
 
Toppen