Raka, trimma, klippa elller göra fint

Atomicswing

Aktiv medlem
Hur sköter ni om eran behåring, vad använder ni när ni rakar, vaxar eller klipper er behåring och hur tycker ni om att ha det där nere. Vad använder ni för produkter?
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Numera kör jag med trimmer först om det vuxit sig långt och sedan med rakapparat. Hyvel har jag mer eller mindre slutat med då jag ofta får flera inflamerade hårsäckar
 

Nicke C

Aktiv medlem
Körde laserbehandling för något år sedan. Men får underhålla lite då lasern inte tar de ljusa/blonda håren.
Blir rakning med lödder då jag måste. Även runt rövhålet. Skönt när det är helt lent.
 

Lelle

Medlem
Kön
Man
Enbart hyvel och en mjuk tvål under rakningen. Skule det blivit långt så tar man fram saxen först. Bästa känslan med en renrakad pung och kuk.
 

Dildolover

Välbekant medlem
Kön
Man
Har provat rakning, vaxning och epilator. Den sistnämnda fungerar bäst tycker jag. Lite riskabelt men det gäller att sträcka huden så den inte fastnar:ROFLMAO:. Kör hela könet och rumpan då jag gillar när det är slätt och lent. Resten av kroppen använder jag trimmer.
 

Tj58

Aktiv medlem
Ålder
65
Kön
Man
Hyvel och tvål till pung och runt kuken, tvättar med tvål först. Ungefär var tredje dag så det inte hinner växa så mycket. Trimmer till resten av kroppen.
 

MforMystery

Medlem
Kön
Man
Börjar med att skölja och tvätta rent med mild oparfymerad tvål. Sedan kör jag rakhyvel+gel fram och bak. Oftast renrakat. Men ibland sparar jag en mindre landing strip.
 

sventon

Medlem
Har provat rakning, vaxning och epilator. Den sistnämnda fungerar bäst tycker jag. Lite riskabelt men det gäller att sträcka huden så den inte fastnar:ROFLMAO:. Kör hela könet och rumpan då jag gillar när det är slätt och lent. Resten av kroppen använder jag trimmer.
Epilator? Det måste ju göra djävulskt ont?
 

Nyf80Talist

Ny medlem
Kön
Man
Jag har alltifrån rakat till vildvuxet. Dock har jag en del kroppsbehåring så det kan se lite konstigt ut med en kal fläck i skrevet om jag inte rakat hela kroppen. Nu senast har jag valt att raka pung, penisskaft och ljumskar och behåller en liten buske ovanför. Har fått övervägande positiv respons. Använder hyvel.
 

Janne62

Välbekant medlem
Ålder
61
Kön
Man
Jag har alltifrån rakat till vildvuxet. Dock har jag en del kroppsbehåring så det kan se lite konstigt ut med en kal fläck i skrevet om jag inte rakat hela kroppen. Nu senast har jag valt att raka pung, penisskaft och ljumskar och behåller en liten buske ovanför. Har fått övervägande positiv respons. Använder hyvel.
Såg fint ut
 

Lojo52

Välbekant medlem
Kön
Man
Rakar oftast runt pung och snorre, ej röv brukar klia när det växer ut, Gel+Gilette proglide 5 blads
 
Toppen