Rolllekar

mammsen

Medlem
Kön
Kvinna
Undrar hur vanligt det ä med olika Roll lekar?
tycker ni om det eller känns det helt främmande??
Vad för roller tänder ni på??
 
J

josch00 [slutat på egen begäran]

Gäst
En fråga är inte hela ona en rolllek, för det är inte många här som uppträder under eget namn.

/JOhan
 

kn_tte

Medlem
Kön
Man
Undrar hur vanligt det ä med olika Roll lekar?
tycker ni om det eller känns det helt främmande??
Vad för roller tänder ni på??

Jag har faktiskt aldrig provat på något sånt. Tror inte jag skulle gilla det heller. Jag ser inte det upphetsande i det, att låtsas vara någon man inte är. Kanske fantasin är för dålig.
 

laroh

Medlem
Kön
Man
Känns konstigt för mig med. Det känns som att man måste "ljuga", vilket inte funkar alls för mig. Men jag håller med josch om att hela detta forum på något vis är en rollek, även om jag spelar mig själv. Till och med ännu mer än i verkliga livet eftersom jag kan spela ut mina ideer om "tabu"-belaggda ämnen.

Mammsen, vilket svar skulle du själv ge på din fråga?
 

Tobbisen

Aktiv medlem
Kön
Man
Undrar hur vanligt det ä med olika Roll lekar?
tycker ni om det eller känns det helt främmande??
Vad för roller tänder ni på??

Om du tänker på typ rollspel, som tex sköterksa och patient, topp-botto. Typ sånt?

Då är det lite olika, bara inte allt för ovanligt men det finns nog ganska många olika roller som skulle vara kul att leka? :oops:
 

mammsen

Medlem
Kön
Kvinna
Känns konstigt för mig med. Det känns som att man måste "ljuga", vilket inte funkar alls för mig. Men jag håller med josch om att hela detta forum på något vis är en rollek, även om jag spelar mig själv. Till och med ännu mer än i verkliga livet eftersom jag kan spela ut mina ideer om "tabu"-belaggda ämnen.

Mammsen, vilket svar skulle du själv ge på din fråga?


Så du är nyfiken på vad jag själv tycker??

Ja du,tänder inte på sådant alls.Klä ut sig....nej skulle känna mig fånig.
Är nöjd med den jag är.
Så nu vet du.Var nyfiken på ad andra tycker och tänker.
 

kn_tte

Medlem
Kön
Man
Undrar hur vanligt det ä med olika Roll lekar?
tycker ni om det eller känns det helt främmande??
Vad för roller tänder ni på??

Jag har faktiskt aldrig provat på något sånt. Tror inte jag skulle gilla det heller. Jag ser inte det upphetsande i det, att låtsas vara någon man inte är. Kanske fantasin är för dålig.

Jag måste rätta mig själv lite.. Varje år far jag och frun till en kompis på maskerad. Det är en årlig tradition. Första året var det pirat - tema, alla skulle klä ut sig till pirater. Jag kör alltid båt dit till festen så att jag och frun ska ha någonstans att sova.
Och nu när jag satt och funderade på det så kom jag ihåg att vi alltid har underbar sex i båten den natten. Kanske det har något att göra med att man är utklädd!
Detta år var det Superhjälte-tema, He-man och Catwoman hade återigen en otrolig natt.

Så kontentan av detta; Rollspel, Javisst:)
 

DannyBoy

Medlem
Kön
Man
Rollspel kan vara en riktig höjdare! Själv tycker jag inte att det ska vara särskilt regisserat utan göras ganska okomplicerat. Kan vara enkla inslag som vissa klädesplagg e dyl som båda har en uppfattning om vad de "betyder". Men som sagt, keep it simple.

Ibland kan rollerna växa fram under själva sexet, men det förutsätter ju att man "sexsnackar" - kan bli riktigt kul! Men i grund och botten handlar det nog om att ha mycket fantasi och gilla att leka med den ibland...

Och som josch00 säger är väl onanera.se lite av ett rollspel, men på ett annat sätt. Här kan man (upplever jag i alla fall) skippa rollerna eftersom man kan vara ganska anonym. Men hur anonym/öppen man vill vara och mot vilka bestämmer man ju helt själv. Men vissa vill man förstås gärna släppa in...;)
 
Toppen