Skaffa kk?

Snooze

Ny medlem
Kön
Man
Jag står inför ett dilemma och skulle gärna vilja ha lite råd från några kloka personer här på ona. Jag har nyligen träffat en tjej som är väldigt söt och sexig. Jag är inte ett direkt intresserad av att skaffa en flickvän just nu och om jag hade varit det så hade inte hon var en tänkbar kandidat. Vi passar inte alls ihop på det personliga planet, inte samma humor, intressen mm...

Däremot skulle jag kunna tänka mig att träffa henne och ha sex och mysa lite då och då. Jag tror att hon skulle kunna tänka sig detta med men risken är att hon vill mer. Jag ska träffa henne nu på tisdag och funderar lite på va/hur jag ska göra. Bara köra på, säga som det är och hoppas på det bästa eller lägga ner det direkt? Någon med erfarenhet av kk-förhållande som vill dela med sig? Kan ett sånt förhållande funka? Har själv aldrig haft något innan...

Tacksam för svar! :)
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Raka rör är alltid det bästa när man har med KK att göra. Jag tycker att du ska säga hur du känner och vara helt ärlig - var dock försiktig i hur du lägger upp det.. har hon känslor kan det ju bli sårande, förstås...

KK-förhålllanden kan funka utmärkt, men det är väldigt viktigt med tydliga gränser om vad som gäller. Det brukar braka när den ena partnern blir förälskad och vill ha mer... men kör man bara med öppna kort, så brukar det vara bra.

Sedan hur man gör rent praktiskt, är ju väldigt olika. Jag har haft KK-förhållanden där vi bara haft strikt sex och inget mer, såväl som ganska intensiva vänskapsrelationer som blivit regelbundna sexpartners, även fast man hittat på en massa kul saker utanför sängen och trivts ihop.

Hoppas det löser sig - lycka till!
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Håller med Bunny även om jag tror raka rör funkar bättre kille till tjej än tvärt om. Linda in det lite, säg inte rakt ut, hon kommer att förstå ändå. Bjud henne på god mat (bra andledning att dricka lite vin och bli i gasen :))... sen förför du henne ;)

var dock försiktig i hur du lägger upp det.. har hon känslor kan det ju bli sårande, förstås...

Just det... håller med.

Lycka till.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag tror att ärlighet varar längst!

En KK är en vän som man har sex med. Vänner behandlar man med respekt.

Om du säger som du säger här - att du inte är intresserad av att skaffa en flickvän just nu men att du gillar henne i alla fall...

Jag tror inte att du skall förföra henne innan du har berättat hur du känner! Då kan hon missuppfatta dig och du riskerar att hon blir ledsen och sårad - om hon nu har starkare/andra känslor för dig än du har för henne!


Relationer över huvudtaget kräver tid av de inblandade. Gå inte för fort fram utan ta det lugnt och var framför allt ärlig.
Det är mitt tips!
 

Snooze

Ny medlem
Kön
Man
Hej igen!

Till en början vill jag tacka för era kloka råd!

För mig känns det här ungefär som om jag håller på att desarmera en bomb som kan explodera när som helst, väldigt känsligt alltså :)

Men jag ska lyda era råd och ta det lite försiktigt och vara helt ärligt från början. Det ska bli intressant och se vad som händer...håll tummarna!

Tack än en gång!
 

Snooze

Ny medlem
Kön
Man
Tack!

Det kan kanske behövas...lovar att avlägga en rapport om hur det gick, förmodligen på onsdag.
Tills dess, ha de så bra!
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Jag tror att ärlighet varar längst!

En KK är en vän som man har sex med. Vänner behandlar man med respekt.

Om du säger som du säger här - att du inte är intresserad av att skaffa en flickvän just nu men att du gillar henne i alla fall...

Jag tror inte att du skall förföra henne innan du har berättat hur du känner! Då kan hon missuppfatta dig och du riskerar att hon blir ledsen och sårad - om hon nu har starkare/andra känslor för dig än du har för henne!


Relationer över huvudtaget kräver tid av de inblandade. Gå inte för fort fram utan ta det lugnt och var framför allt ärlig.
Det är mitt tips!
Jag har en vän sen många år & vi trivs väldigt bra ihop. vid ett tillfälle tog det slut mellan mig & min kille, jag bad då min vän vara mer än vän & det har funkat bra. Men som sagt öppna kort & ta det lungt & bli inte alltför besviken om din tilltänkta kk inte vill. fast man har ju alltid rätt att fråga. :)
 
G

Guest

Gäst
KK tycker jag ofta e personer man lärt känna lite mer än ytligt men inte blivit riktiga vänner. Blir man för nära vänner tycker jag inte sexet funkar. De e lixom onödigt me sex då. KK brukar för mej vara en kompis polare som man trivs ihop med och att båda är raka på att det är sex som gäller. Man kan berätta för sin kompis att jag har sex med hans tjejkompis utan att vår relation påverkas om man bara är ärlig och öppen
 

Snooze

Ny medlem
Kön
Man
Hej alla!

Till en början vill jag be om ursäkt för att jag inte har rapporterat tidigare om hur det hela gick. Nu kanske intresset är lite si och sådär men tänkte att jag berättar ändå.

Jo, jag träffade ju den här tjejen som jag hade tankar på att "göra" till min kk. Vi pratade lite och ganska snart stod det klart för mig att hon hade helt andra känslor för mig än vad jag hade för henne. Tydligen hade hon sett mig ett antal gånger ute och på stan under det senaste året och var minst sagt intresserad av mer än bara sex. Kul att ha en beundrare men ack så fel det höll på att bli. Hon sa bland annat att hon var glad över att träffa en kille som inte bara var ute efter sex och precis innan hon berättade detta var jag så nära att säga precis som det var.

Sen följde en jobbig pratstund där jag fick berätta varför jag inte trodde att det skulle funka mellan oss och varför jag tyckte att det var bäst att vi inte träffades mer. MEN jag är väldigt glad över att jag inte hann säga någonting, usch vad pinsamt det hade blivit nästa gång vi stötte på varandra.

Hur som helst, saker och ting är lite annorlunda nu och för cirka en månad sedan träffade jag en annan tjej som numera är min flickvän. Jag antar att jag trodde att jag inte var intresserad av en flickvän för att jag inte träffat den "rätta". I vilket fall som helst så tror och hoppas jag på att det här ska bli något bra.

Det dröjer nog ett tag tills jag skriver här igen men nångång kommer jag tillbaka. Tills dess, må gott!

/Liquid
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
aja, det blir inte alltid som man tänkt.. [^] men skönt att höra din historia iaf. & lycka till med nya tjejen nu, hon kanske är just "din rätta":)
 
Toppen