Undergiven eller övergiven (ok då, Dominant ) - när upptäckte du din roll?

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Ni som är undergivna eller Dominanta.
Har ni alltid varit det eller är det något ni vuxit in i med åren?

Själv hamnade jag alltid i den ”Dominanta” rollen som yngre, på den tiden enbart i ”vaniljförhållanden”. Det var först som 28-åring som jag hamnade i ug-rollen första gången. Sen dröjde det tills att jag var runt 40 innan jag förstod, accepterade och insåg hur väl jag trivs som ug.
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jag är oftast undergiven, men det tror jag beror på min yrkesroll som butikschef och min mer dominanta roll utan för sängen. Rollen som undergiven har också vuxit fram med åren och är lite en motpart till min andra sida som stark kvinna med skin på näsan. Jag tror helt ärligt ingen som jag känner tror jag är undergiven i sovrummet då jag som sagt har en rätt dominant roll i resterande delen av livet. Jag har alltid varit den som fixar och tar kommando när något ska göras etc.
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Jag är oftast undergiven, men det tror jag beror på min yrkesroll som butikschef och min mer dominanta roll utan för sängen. Rollen som undergiven har också vuxit fram med åren och är lite en motpart till min andra sida som stark kvinna med skin på näsan. Jag tror helt ärligt ingen som jag känner tror jag är undergiven i sovrummet då jag som sagt har en rätt dominant roll i resterande delen av livet. Jag har alltid varit den som fixar och tar kommando när något ska göras etc.
Tack för välskrivet och bra svar. Fastnade lite extra just för det fetstilta.
Jag upplever detsamma själv. Då jag säkert kan verka styrande och/eller bestämd i de flesta lägen.
Dock har det visat sig att jag är undergiven både utanför och ”i sängen”… eller jag har accepterat och trivs i den rollen. Tyvärr gör väldigt få (singel)kvinnor det :cry: eller helt enkelt, kvinnor överlag verkar ha svårt för det.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Kanske lite för att jag är en "people pleaser"
Älskar att se min kvinna njuta
Och inget tänder en kvinna mer än man som "leder"
Visar vägen och bestämmer
Kvinnor hjärna har en förmåga att vandra i tankar..
"Är jag snygg i den här ställningen?"
"Ser jag fet ut?"
"Luktar min fitta konstigt?"... osv
Man får en kvinna att glömma att tänka och koppla bort hjärnan om man leder och får dem att fokusera på sin njutning om man är "dominant"
(Och väldigt "hörsam" för vad som gillas, lite påhittig)
Överraskning och dominans är väl bästa knepen...
 
Toppen