Utslagen

Vixie

Medlem
Kön
Man
Hej alla onanerare! :) Jag har varit rakad nu ett tag där nere och har börjat få några utslag som inte ser så jätte snygga nu men allt började när jag började raka mig... Jag hade läst här i några forum att raka sig och att det var många som var rakade så jag tänkte det kan jag väll också göra. Jag gjorde det utan några för och efter behandligar så det kliade som in i nån dag efter. Men jag tyckte det såg snyggt och sexigt ut så när det började bli lite längre så rakade jag mig igen. Jag vet att man ska ha en ny,vass och ren rakhyvel men tyvärr så råkade jag få en lite använd (gammal) rakhyvel och det fick jag reda på efter att jag hade rakat mig. Så efter några dagar så började jag få några "utslag" på låren eller i lårväcken och dem ser ut som eksem nästan. Dem är röda, inte stora men inte snygga. Dem ser lite torra ut och rödare än min hudfärg. Hoppars ni förstår vad jag menar och kan hjälpa mig. Fall ni har haft det själva eller någon som ni känner så kan ni ju skriva hur ni/dem fick bort "utslagen". Jag har aldrig varit på en läkamottagning eller liknande så fall ni har några tips på hur jag kan göra så snälla hjälp mig. Jag duschar rätt ofta men dem försvinner inte ändån så jag vet ej vad det är jag har också testat med något mjukgörande salva som man kan ha på hela kroppen. Fall ni behöver en bild på utslagen för att lösa problemet så säg till!
Tack i förhand.
 

Vixie

Medlem
Kön
Man
Oj glömde skriva rubrik men det skulle ha varit typ "Utslag" "Hjälp med utslag" eller något sånt...
 

KristerE

Medlem
Kön
Man
Det går över. Huden har blivit irriterad. Tvätta dig o låt det torka, ev smörj med hudsalva.

Vill man vara fin, får man lida pin.
 

Vixie

Medlem
Kön
Man
Okey låter bra kan ju börja smörja lite då och då.

Hehe ja det får man väll göra :D
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
hudlotion brukar vara en fördel att använda i samband med rakning.
Fast å andra sidan så finns ju behåringen egentligen där för att skydda den känsliga huden..
 
Toppen