35 år och oskuld

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Därför undrar jag, har du tjejkompisar du umgås med, så att du (trots att du är oskuld) kan hänga med i mognandet hos kvinnor och kan förhålla dig till dem på ett vuxet sätt?
Jag känner ju flera tjejer, men jag umgås inte med de på min fritid. Genom olika jobb som jag haft har jag ju pratat med kvinnor. Men de har antingen redan varit upptagna, ointresserade eller för gamla.
 

masturbator

Medlem
Kön
Man
Glimmer,

Jag tror många i din situation och ålder tyvärr har kvar en rätt omogen syn på kvinnor. De bär fortfarande på tonåringens förenklade syn på sex och relationer. Din fråga om man får ligga när man går på buggkurs pekar på det och även andra inlägg i tråden.

Därför undrar jag, har du tjejkompisar du umgås med, så att du (trots att du är oskuld) kan hänga med i mognandet hos kvinnor och kan förhålla dig till dem på ett vuxet sätt?

Bra svar, och antagligen en korrekt observation att det saknas en förståelse för vad som faktiskt krävs för att fånga en persons intresse. Det är ju inte som att fråga chans, Ja eller Nej.

Jag tror fortfarande att nån slags aktivitet är modellen. Buggkurs är dessutom klockrent anser jag! Fysiskt, ögonkontakt, man skrattar åt sin fumlighet och utvecklar en skicklighet "tillsammans" i övningen.
 

masturbator

Medlem
Kön
Man
Sen skriver du Glimmer att man kan se på film med en tjej. Så ett inlägg senare så umgås du inte med tjejer på fritiden...

Tittar du på film i jobbet?
 

masturbator

Medlem
Kön
Man
Så vad tror Du Glimmer? Är vägen framåt att fortsätta med dina hobbies och se vad som dyker upp?

Eller överväger du att hitta nya "jaktmarker"? Skulle vara intressant att veta hur du funderar:)

Hur går det med viktminskningen?
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Så vad tror Du Glimmer? Är vägen framåt att fortsätta med dina hobbies och se vad som dyker upp?

Eller överväger du att hitta nya "jaktmarker"? Skulle vara intressant att veta hur du funderar:)

Hur går det med viktminskningen?
Jag raggar en del på nätet, och hoppas på tur där.

Det går framåt, har gått ner ca 12 kg.
 

masturbator

Medlem
Kön
Man
Ok, inga jätteförändringar mao...

Har själv dock använt kontaktsidor och träffat några tjejer i verkliga livet. Så det är inte helt fruktlöst:)
Här hade det varit intressant att veta hur du "approachar" tjejerna över nätet med tanke på skralt resultat, men det bjuder du inte på antar jag??
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag vill ha en snygg tjej, inte någon rysk kulstöterska, då kan jag lika gärna vara singel.
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Singel med en imponerande samling Fleshlights :D

Men... Varför starta en tråd om du inte bryr dig?
Jag köpte min första FleshLight för 8 år sen, och har nu en stor samling. Jag blev less på att aldrig få knulla och att runka blir enformigt i längden. Jag ville prova något annat än handen.

Vad menar du med att jag inte bryr mig?
 

masturbator

Medlem
Kön
Man
Singel med en imponerande samling Fleshlights :D



Vad menar du med att jag inte bryr mig?

Jag menar bara att du inte verkar lägga mycket energi på att träffa nån... Om du nu hittar en tjej online. Ska ni bara titta på film då? Om du breddar dina intressen så kommer du garanterat göra ett bättre intryck än om du bara snackar film och tv-spel

(du kan ju snacka om dina fleshlights och runkandet iofs! det är ju ett stort intresse)
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Singel med en imponerande samling Fleshlights :D



Vad menar du med att jag inte bryr mig?

Jag menar bara att du inte verkar lägga mycket energi på att träffa nån... Om du nu hittar en tjej online. Ska ni bara titta på film då? Om du breddar dina intressen så kommer du garanterat göra ett bättre intryck än om du bara snackar film och tv-spel

(du kan ju snacka om dina fleshlights och runkandet iofs! det är ju ett stort intresse)
Jag har raggat på nätet i ca 15 år, från och till. Det har inte ens lett till en träff IRL. När man frågar om de vill träffas så backar de ur. Så vad vi ska göra när vi väl träffas är en senare fråga. Jag måste ju först få till en träff.

Det där sista var onödigt!
 

LkpgKillen82

Medlem
Kön
Man
[/quote]
Jag har raggat på nätet i ca 15 år, från och till. Det har inte ens lett till en träff IRL. När man frågar om de vill träffas så backar de ur. Så vad vi ska göra när vi väl träffas är en senare fråga. Jag måste ju först få till en träff.

Det där sista var onödigt![/quote]

Hur går du tillväga när det handlar om att gå från nätet till 'liveträff' så att säga. Om du går direkt från att mejla till varandra till att fråga om hon vill ses så förstår jag att de backar ur. Utan att påskriva mig någon form av 'expertis', jag är faktiskt helt oinsatt när det kommer till nätdejting, så har jag förstått så mycket att det är viktigt att relativt snabbt få fram ett utbyte av telefonnummer då detta signalerar en seriositet hos dig.

Mejlkontakter är ju helt anonyma och därmed också 'menlösa', du vet ju inte ens säkert att det är en tjej du skriver till och 'hon' vet ju inget om vem du är heller. Om man talar med någon på telefon kan man däremot bilda sig en mycket bättre uppfattning om vem personen i fråga är.

Jag vill säga att jag inte skriver dessa 'självklarheter' för att vara otrevlig, det kan ju vara så att du redan testat 'telefonsvängen' utan lycka, men med tanke på att du säger dig ha försökt i 15 år utan att någon gång träffat någon tjej live så är väl alla råd välkomna.

Jag skulle också vilja veta vad du föreslår för slags 'dejt', om du bara slänger ur dig att du vill ses så lägger du ansvaret på henne att bestämma tid/plats/aktivitet vilket kan ses som problem i ett samhälle där killen förväntas ta alla initiativ.

Jag skulle också vilja veta om du verkligen tror en dejt hemma hos dig, eller henne för den delen, är en bra förstadejt. Att ha en 'hemmadejt' känns som ett rätt stort steg då hon ju inte vet vem du är eller vad du är ute efter. I dessa dagar får man nog finna sig i att bli betraktad med stor skepcis av främmande tjejer vilket jag personligen inte har något som helst problem med. Kanske kan något mer 'avslappnat' i en offentlig miljö där hon kan känna sig trygg vara ett bättre alternativ ?
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag kan dela med mig av några av mina raggningsförsök:

Tjej 1: Var hemma hos henne, vi satt och pratade och såg på TV. Frågade senare om hon ville följa med och äta ute någon dag. Först tvekade hon, men efter lite "tjat" sa hon ja. Sen när dagen kom, ringde hon på mobilen och sa att hon inte kunde komma.

Tjej 2: Har chattat och mailat i över ett år med henne. Sen skrev jag: "Kan du inte komma och hälsa på nån gång?". Inget svar.

Tjej 3: Bjöd hem henne på filmkväll, men hon avböjde.

Jag vet inte vad jag gör för fel.
 

LkpgKillen82

Medlem
Kön
Man
Jag kan dela med mig av några av mina raggningsförsök:

Tjej 1: Var hemma hos henne, vi satt och pratade och såg på TV. Frågade senare om hon ville följa med och äta ute någon dag. Först tvekade hon, men efter lite "tjat" sa hon ja. Sen när dagen kom, ringde hon på mobilen och sa att hon inte kunde komma.

Tjej 2: Har chattat och mailat i över ett år med henne. Sen skrev jag: "Kan du inte komma och hälsa på nån gång?". Inget svar.

Tjej 3: Bjöd hem henne på filmkväll, men hon avböjde.

Jag vet inte vad jag gör för fel.

Ok, här kommer mitt försök till att 'analys' av de tre exempletjejerna:

Tjej 1: Om det bara var ni två som var hemma hos henne och snackade/såg på tv utan att ni först 'träffats' i något offentligt sammanhang så tror jag hon placerat dig i kompisfacket och dessutom sannolikt visste/vet att du är ute efter något mer än hon själv. Därför fattade hon det ur hennes perspektiv korrekta beslutet att inte 'uppmuntra' dig när det endå inte kunde bli vad du ville.

Tjej 2: Att chatta/maila i över ett år utan att ha snackat i telefon är för lång tid och i o m att hon ju faktiskt inte vet vem du är så blir hennes svar eller snarare brist på svar en naturlig reaktion.

Tjej 3: Svårt att analysera då informationen om vilket 'läge' ni befann er i är knapphändig men om jag utgår ifrån att det skulle bli er första 'dejt' så hade det med största sannolikhet varit bättre att föreslå en 'offentlig' miljö, varför inte bio om det nu var film du hade i tankarna.

För att sammanfatta så menar jag att du måste försöka tänka hur tjejernas synvinkel för att förstå varför Tjej 1 & 2 (och även Tjej 3 om mitt antagande var korrekt) helt enkelt inte kunde säga ja fast av olika anledningar.

Slutligen när det gäller mejlkontakt: Se det som en 'förhoppningsvis' övergående fas där det sedan så snabbt som möjligt ska gå vidare till telefon (nu finns ju möjlighet med t ex Skype eller MSN med mikrofon och/eller webkamera) för att göra kontakten mer 'personlig'.

Så länge det handlar om mejl är du en bland, utifall inte tjejen ser för jävlig ut, väldigt många killar och därför funkar det inte att 'fastna' där om man vill det ska bli nåt.
 

masturbator

Medlem
Kön
Man
Det där om fleshlight var ett skämt och inget du skulle ta illa vid dig av.. Vi är alla medlemmar på ett forum där onani är temat och jag har själv ägt en fleshlight bland andra leksaker.. Men jag ber om ursäkt!

LkpgKillen82 skriver massa vettiga saker. Men jag får intrycket att du går lite i försvarsställning när förslag lämnas. Att ragga på nätet i 15 år är ju inget värt om det görs på "fel" sätt.

Min fråga om var du ligger på skalan utseendemässigt var lite provocerande kanske. Själv ser jag varje dag snygga tjejer jag gärna skulle väcka intresse hos. Men jag spelar inte riktigt i den divisionen och får sikta lite lägre för att nå framgång. Kanske siktar du för högt?

Mvh /M
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Det där om fleshlight var ett skämt och inget du skulle ta illa vid dig av.. Vi är alla medlemmar på ett forum där onani är temat och jag har själv ägt en fleshlight bland andra leksaker.. Men jag ber om ursäkt!
Om det var menat som ett skämt så godtar jag ursäkten.

Min fråga om var du ligger på skalan utseendemässigt var lite provocerande kanske. Själv ser jag varje dag snygga tjejer jag gärna skulle väcka intresse hos. Men jag spelar inte riktigt i den divisionen och får sikta lite lägre för att nå framgång. Kanske siktar du för högt?

Mvh /M
Jag vill ha en tjej som ser bra ut. Jag menar ju inte att hon ska vara fotomodell, men man måste ju kunna tända fysiskt på henne.
 
Toppen