35 år och oskuld

Sthms_tjejen84

Ny medlem
Kön
Man
Varför tror DU att du inte fått knulla ännu?
Det är nog en kombination av flera olika saker. Man har fel intressen, är lite blyg, överviktig, bor kanske på fel ställe, dricker inte m.m.

För det första skulle jag säga att du har helt fel inställning till sex och möjligtvis till tjejer, förhållanden, möjligvis till andra människor överhuvudtaget. Jag förstår att det är svårt att hålla sig positiv då.
Hur kan du säga så? Du känner ju inte mig.

Men alltså....

Det du skriver ovan..... OM du nu tycker att det är det som är problemet kan du göra något åt det..... Som tjej säger jag bara....

- att du inte dricker.. näe, skit samma. vad fan spelar det för roll. Be happy. var dig själv. Det är inte en stor grej även om du tror det. INGEN jäkel bryr sig att du itne dricker. För man kan ha kul ändå. Tro mig! Jag själv är visserligen tjej, men jag är nykterist, inte för att jag inte kan dricka, men för att jag inte gillar något med alkohol i och jag kan ha lika kul ändå trots allt.
- Bor på fel ställe. Ja men om det nu är ett så stort problem med att du är oskuld och verkligen vill göra något åt det..... Flytta då....
- Överviktig. Ja. Det är bara att sätta igång och träna... sen betyder inte det att su ska ha en brad pitt kropp med värsta tvättbrädan... Sätt upp realistiska mål! Är du mer nöjd med din kropp kommer du själv att må bättre...

- Lite blyg.... Ja det kan många vara.... själv kan jag tycka att det är en sådan egenskap som jag inte riktigt gillar hos killar.... Men lovar dig... Tar du tag i ditt liv, går ner i vikt, kasnke börjar träna lite, tar hand om din kropp, kasnke flyttar, utmanar dig själv att göra saker som är utanför din komfortzon, då kommer ditt självförtroende växa... och med ökat självförtroende.... kasnke du kan fixa ett förhållande.....


Jag gissar på att ditt största problem är att du hakat upp dig på att du är oskuld.... och inte haft något förhållande...
och att du har fel syn på tjejjer.... och den synen gör dig oattraktiv...

slappna av lite och var dig själv men se till att utmana dig själv i saker. byt hobby... byt jobb.
var lite wild and crazy....
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Den främsta orsaken är nog att jag är lat. Man måste lägga ner så mycket jobb för att få en tjej.
 

Sthms_tjejen84

Ny medlem
Kön
Man
Den främsta orsaken är nog att jag är lat. Man måste lägga ner så mycket jobb för att få en tjej.

Fast är det på det viset du tycker att "man måste lägga ner mycket jobb för att få en tjej" vet jag inte ens om du är värdig att ha tjej....

Vad är det för inställning egentligen? Lite som någon sagt tidigare i tråden att du kanske ska ändra inställning till tjejer, för med den inställningen skulle jag bara säga tack och hej och slänga in handduken på en gång....

Då låter det ju mer som du ser en tjej som ett objekt och ingen jäkel gissar jag på tänder på det....:eek:

Och att du är lat.... ja.... DÅ får du nog skylla dig själv...
 

Benster112

Medlem
Kön
Man
För det första skulle jag säga att du har helt fel inställning till sex och möjligtvis till tjejer, förhållanden, möjligvis till andra människor överhuvudtaget. Jag förstår att det är svårt att hålla sig positiv då.
Hur kan du säga så? Du känner ju inte mig.

Ok, bara så du vet, du är lite väl defensiv. Jag inser att detta är ett ämne som är extremt känsligt för egot, och det bevisar du varje gång du reagerar som du just gjorde.

Visst jag känner inte dig personligen, men jag har läst samtliga av dina inlägg för att få en viss bild av din personlighetstyp. Du är självnämnt blyg, och den blygheten lär göra dig negativ i din syn på tjejer och vad de önskar av dig. Men men, om jag har fel så är jag den första att erkänna det. Å andra sidan varje gång du reagerar så defensivt kanske det betyder det börjar brännas rejält? Tänkt på det själv?

ANYWAYS..... om du är överviktig och vantrivs med det, gör nånting åt det. Finns det inget närliggande gym eller om du känner dig obekväm att träna inför andra, spara pengar till ett hemmagym, spring maskin, skivstång, eller hantlar etc. Amazon.com är alltid till hands och har nästan vad som helst du letar efter. Eller så är det bara ut och jogga.
Eller så kan du gå på diet. Cambridge dieten funkade skitbra för mig, och man får dessutom personlig coaching. Om du är osäker på hur du ska starta din viktminskning finns det en uppsjö av fri info på nätet.

Blygheten kommer att övergå i självsäkerhet när du blir av med allting annat hos digsjälv som du är missnöjd över.

Fel intressen... får man fråga, vad för fel intressen är det?
I min erfarenhet finns det alltid människor av båda könen som delar samma intressen som du. Jag till exempel lirar mycket World of Warcraft och det finns tex massa tjejer som gör det med - till skilnad från vad folk tror. Vi satt och voice chattade i gillet och vi hade en 30årig medlem som öppet erkände att han aldrig hade haft en flickvän. Killen sa att det inte nästan finns några tjejer som har samma intressen som han. Vi andra killar tyckte att här tex finns det ju massa tjejer i alla åldrar. Killen (den taktlöse stackaren) säger då..."men neeej... jag vill väl inte ha nån WoW-tjej heller...!". Du behöver nog inte oroa dig tyckte en annan kille, varpå nästan samtliga tjejer instämde med ett simultant "mmmm-hmm..."
Så... min nästa fråga till dig är, finns det verkligen inga tjejer så delar dina intressen, eller är du som ovan nämnda kille som var helt för kräsen för sitt eget bästa?

Bor på fel ställe? Internet min vän... med internet finns inga fel ställen att bo på, bara man är beredd att flytta när man väl hittar kärleken. Jag lärde känna min nuvarande partner enbart genom internet... jag flyttade till USA för att bo med honom.

Jag dricker inte heller. ... Har aldrig gillat det. Tycker inte om känslan av att vara full. Oroa dig inte över det. Bara du inte är supertråkig som nykter spelar det nog inte så stor roll.

;)
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
ANYWAYS..... om du är överviktig och vantrivs med det, gör nånting åt det.
Jag har börjat promenera och simma, och har gått ner 12 kg.

Fel intressen... får man fråga, vad för fel intressen är det?
Jag ser mycket på film och spelar TV-spel.

Bor på fel ställe? Internet min vän... med internet finns inga fel ställen att bo på, bara man är beredd att flytta när man väl hittar kärleken. Jag lärde känna min nuvarande partner enbart genom internet... jag flyttade till USA för att bo med honom.
Jag har raggat på nätet i ca 15 år, till och från. Det har inte ens lett till en träff IRL.
 

Sthms_tjejen84

Ny medlem
Kön
Man
Låt oss klargöra en annan sak: Du är en jävla gnällspik som aldrig kommer att få knulla så länge du visar den attityd du visar här!
Har du lingonvecka?


Glimmer, ställer en motfråga... Har du det eller?
Jag menar, du som har så mkt erfarenhet.... så du vet ju säkert hur tjejjer är när de har lingonvecka.... eller inte... hoppsan sa.... trampa jag på en öm punkt nu?

Tror snarare på det... du är innerst inne ganska feg och vågar inte och det bästa för att skydda dig själv är att gå till försvar istället för att ta till dig av tipsen du får och efterfrågar...

Men det är ju endast du som kan göra något av din situation om du verkligen vill, men om du fortsätter och är som du är här mot tjejer fattar jag varför du aldrig fått ligga.....

Men....

vad vet jag.... jag är ju bara en simpel tjej.... som till skillnad från dig fått ligga.... och jag ligger inte heller med vilket as som helst som verkar ha en sned syn på tjejer....
 

LkpgKillen82

Medlem
Kön
Man
Låt oss klargöra en annan sak: Du är en jävla gnällspik som aldrig kommer att få knulla så länge du visar den attityd du visar här!
Har du lingonvecka?

Det där är inte rätt attityd för att lyckas med någonting Glimmer. När du startar en tråd med ett sånt här ämne måste du ju inse att vi som bemödar oss att försöka svara gör det med intentionen att hjälpa till. Att svaren sedan kan framstå som 'provocerande' för dig visar ju att du inte tar dem på rätt sätt.

Är man 39 år och aldrig har fått ligga eller haft ett förhållande så får man nog utgå ifrån att det lär krävas en hel del självransakan för att komma till rätta med det hela.

Att du börjat träna låter ju jättebra, det är för övrigt något jag själv funderat på att 'ta tag i', men utan en attitydförändring så kommer det inte leda framåt heller.

Jag kan delvis känna igen mig i att ha fastna i negativa tankar, jag är själv ganska 'blyg' (eller snarare ovillig att 'ta plats') och hade under en rätt lång period svårt att se saker postivt när det gällde den sociala biten (både vad gällde tjejer jag var 'intresserad' av och vänner).

För mig handlade det om att sluta älta det jag uppfattade som 'problem' och istället se möjligheterna. Jag insåg att bara för att jag inte tillhör toppskiktet (eller ens mellanskiktet) utséendemässigt så var jag inget 'lost case'. Det handlar nämligen inte om att vara 'snygg' utan om att 'trivas med sig själv'. Om man inte trivs med sig själv så är det däremot väldigt svårt att få till det på något plan.

Kan rekomendera boken 'Alla får ligga' (den handlar egentligen om relationsskapande men titeln säljer väl antar jag) som förvisso är skriven men glimten i ögat men endå tar upp en del intressanta aspekter.

Lycka till i sökandet :)
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
vad vet jag.... jag är ju bara en simpel tjej.... som till skillnad från dig fått ligga.... och jag ligger inte heller med vilket as som helst som verkar ha en sned syn på tjejer....
Men hur svårt kan det vara för en tjej att få ligga?
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Tror snarare på det... du är innerst inne ganska feg och vågar inte och det bästa för att skydda dig själv är att gå till försvar istället för att ta till dig av tipsen du får och efterfrågar...
Vågar inte vad?
 

LkpgKillen82

Medlem
Kön
Man
Tror snarare på det... du är innerst inne ganska feg och vågar inte och det bästa för att skydda dig själv är att gå till försvar istället för att ta till dig av tipsen du får och efterfrågar...
Vågar inte vad?

Vågar inte ta till dig av råden/förslagen vi kommer med eftersom du då måste 'go for it' så att säga. Det är ju mycket mindre risk att få nobben om man aldrig försöker charma nån 'donna' ... Återigen kan jag säga att jag känner igen den försvarsmekanismen från den situation jag själv befann mig i för ett antal år sedan, det är extra stor risk att man reagerar så om man redan blivit 'bränd' några gånger.

Att du sen 'hugger' mot den ytterst medvetna provokationen från Sthlms_tjejen84 med en infantil svarsfråga: "Hur svårt kan det vara för tjejer att få ligga ?" skickar inga bra signaler alls.

För det första är svaret på din fråga att det är inga problem för en tjej utan några som helst krav att få ligga, men samma sak gäller ju verkligen för oss killar också.

Saken är ju dock den att 99 % av oss oavsett kön, sexuell läggning eller andra faktorer har vissa 'krav' på den vi ska tända på. Det kan handla om fysiska attribut men eftersom attraktion till största del sker på det psykologiska planet, man tycker ju alltid att den tjej man är tänd på är 'snyggast och trevligast' av alla oavsett om så är fallet ur en mer objektiv betraktares ögon, så är personligheten det som attraherar oss alla.
 

masturbator

Medlem
Kön
Man
Dags att byta trådnamn kanske?? 35...

Allvarligt så kanske du skulle göra en ragg-raid! Stick iväg på kryssning, ta buggkurser(oftast killbrist på kurserna), ta in på hotell i större stad och besök lite krogar(inte för att supa, för att dansa, charma och få med dig en kvinna till rummet)...

Plötsligt händer det!
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Dags att byta trådnamn kanske?? 35...

Allvarligt så kanske du skulle göra en ragg-raid! Stick iväg på kryssning, ta buggkurser(oftast killbrist på kurserna), ta in på hotell i större stad och besök lite krogar(inte för att supa, för att dansa, charma och få med dig en kvinna till rummet)...

Plötsligt händer det!
Om man går en buggkurs, tror du att det leder till att man får ligga?
 

masturbator

Medlem
Kön
Man
Om man går en buggkurs, tror du att det leder till att man får ligga?

I förlängningen mycket möjligt! Skulle drista mig till att det är högst troligt till och med, men det är ju lite lite upp till dig..

Man kan ju tänka sig att man skulle använda de nyförvärvade kunskaperna i nåt lämpligt sammanhang. Om jag skjuter från höften så drar jag till med att man kan gå ut och dansa. Bugg.

Om man nu går ut och dansar bugg så har man en partner. Därav uttrycket "det krävs två för att dansa tango". Men tango har inget med det här att göra!

Val av danspartner: Kvinna

Före, under och efter dansen kan man konversera, le och vara allmänt trevlig. Visa sig från sin bästa sida helt enkelt. Det brukar uppskattas av kvinnor(kanske även av män vad vet jag).

Nånstans på vägen kan man smyga in informationen att man är en bra kille som dessutom är singel. Oskuldsbiten kan utelämnas tycker iaf jag.

Nånstans borde det finnas en buggande singelkvinna som uppfattar och uppskattar signalerna du sänder ut. Kanske leder det till nåt mer... Kanske inte...





Jag tror inte du blir av med oskulden genom att kolla film och spela tv-spel i alla fall... Du måste bredda dig.
 

henkepenke

Medlem
Kön
Man
Glimmer,

Jag tror många i din situation och ålder tyvärr har kvar en rätt omogen syn på kvinnor. De bär fortfarande på tonåringens förenklade syn på sex och relationer. Din fråga om man får ligga när man går på buggkurs pekar på det och även andra inlägg i tråden.

Därför undrar jag, har du tjejkompisar du umgås med, så att du (trots att du är oskuld) kan hänga med i mognandet hos kvinnor och kan förhålla dig till dem på ett vuxet sätt?
 
Toppen