Allt om rakning och intimrakning för män

ManyaNovio

Välbekant medlem
Jag rakar mig aldrig, utan bara trimmar ner ganska kort, för jag hatar kliet och raspet när stubben växer fram.
Det finns ju hårborttagningskrämer. Har inte prövat, men blir inte stubben mjukare då?

Så länge du har gott om gubbhormoner så kommer alltid det kännas som stubb.
Minskar det och andra motsvarande hormoner ökar av det andra sorten man kan ha gott om kan så kommer det förändras.
Men stubb har jag inte direkt. Är aldrig silkeslen. Sen är det en vanesak.

Manya
 

Binyfiken_smekare

Aktiv medlem
Ålder
43
Kön
Man
Hårborttagnings creme tycker ja e absolut bäst,
Först trimma ner sen smeta på creme å efter typ 4-5min ställer ja mig i duschen å använder en mjuk svamp som ja har rikligt med majsolja på, å istället för intimcreme mot irritation å röda prickar så är de majsoljan som är för mig bäst lämnar ingen klåda eller sveda bara smekvänlig oljig hud ;)
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Hårborttagnings creme tycker ja e absolut bäst,
Först trimma ner sen smeta på creme å efter typ 4-5min ställer ja mig i duschen å använder en mjuk svamp som ja har rikligt med majsolja på, å istället för intimcreme mot irritation å röda prickar så är de majsoljan som är för mig bäst lämnar ingen klåda eller sveda bara smekvänlig oljig hud ;)
Låter du vattnet rinna över kroppen samtidigt som du smörjer på med olja?
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Kör med rakhyvel och rakgel från rsfu. Jag och Harley började raka oss helt under sommaren för det var så varmt. Blivit en vana nu att göra det varje gång jag duschar. Duschar i regel varje dag så det hinner inte växa ut så mycket mellan gångerna.
 

colorado

Aktiv medlem
Kön
Man
Rakade mig förr men tröttnade på stubben som kommer fort. Testade att vaxa mig en gång, kuk o rumpa. Blev väldigt slät, gillade det. Men att fortsätta med det skulle bli för kostsamt så jag köpte en epilator. Första gångerna var jobbiga, speciellt pungen som är så känslig. Viktigt är att köra blött, dvs tvåla in området du epilerar och spänna ut pungen när du epilerar den. Inte roligt om epilatorn fastnar i skinnet. Efter 2-3 gånger går det lättare, då är hårstråna så tunna o mjuka. Efteråt brukar jag ta hyveln för att bli av med ev fjun jag missat. Jag epilerar hela kroppen från armhålor ner till fötterna. (Har inget hår på bröstet) Gillar att vara helt slät, känner mig mer naken då och det är en känsla jag njuter av.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Rakade mig förr men tröttnade på stubben som kommer fort. Testade att vaxa mig en gång, kuk o rumpa. Blev väldigt slät, gillade det. Men att fortsätta med det skulle bli för kostsamt så jag köpte en epilator. Första gångerna var jobbiga, speciellt pungen som är så känslig. Viktigt är att köra blött, dvs tvåla in området du epilerar och spänna ut pungen när du epilerar den. Inte roligt om epilatorn fastnar i skinnet. Efter 2-3 gånger går det lättare, då är hårstråna så tunna o mjuka. Efteråt brukar jag ta hyveln för att bli av med ev fjun jag missat. Jag epilerar hela kroppen från armhålor ner till fötterna. (Har inget hår på bröstet) Gillar att vara helt slät, känner mig mer naken då och det är en känsla jag njuter av.
Som man vill jag ha lite hår på kroppen. Jag jämför mig med en lejonhane. Han skulle inte se så mkt ut för världen om han inte hade sin man.... Däremot rakar jag kuk och pung för den lena känslans skull..
 

Dildolover

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag har alltid tyckt att de varit så dyra...men kommer troligen beställa en Braun IPL för jag är lite trött på alla plitor...

EDIT: Ok fan...jag beställde en...
Har du fått hem och testat IPL ännu? Har nämligen själv funderat på en sådan men har inte sett någon som har använt den på könet. Jag förmodar att det var där du tänkte använda den :)
 

simmaren

Medlem
Kön
Man
Hårborttagnings creme tycker ja e absolut bäst,
Först trimma ner sen smeta på creme å efter typ 4-5min ställer ja mig i duschen å använder en mjuk svamp som ja har rikligt med majsolja på, å istället för intimcreme mot irritation å röda prickar så är de majsoljan som är för mig bäst lämnar ingen klåda eller sveda bara smekvänlig oljig hud ;)
Hårborttagningscreme har jag försökt med, men det händer absolut ingenting! Jag smörjer in, låter det sitta 5-10min. Sen börjar jag skrapa med plast-spaden som var med i förpackningen. Men inget hår försvinner. Vad gör jag för fel?
 

Nicke C

Aktiv medlem
Jag körde laserbehandling för några år sedan på kuk, pung och baken.
Får raka lite ibland så laser inte tar blonda/vita går. Men helt klart värt det och skulle ha gjort det tidigare.
 

Spunky

Välbekant medlem
Kön
Man
Vaxar mig regelbundet på salong sedan tio år tillbaka. Går ca var 6:e vecka för att hålla snopp och pung riktigt lena och fina. Skönt också att få lite omvårdnad av kvinnliga händer…..
 
Började för ungefär 15 år sedan att raka pung och allt hår runt kuken. Kändes verkligen härligt och upphetsande. De senaste åren har jag börjat raka mer och mer och nu så rakar jag hela kroppen utom armarna... Är verkligen skönt att vara nyduschad och nyrakad och insmord med någon härlig bodylotion.
Skönt dessutom man som jag emellanåt klär mig i nylon...
 

emk91

Välbekant medlem
Kön
Man
Började för ungefär 15 år sedan att raka pung och allt hår runt kuken. Kändes verkligen härligt och upphetsande. De senaste åren har jag börjat raka mer och mer och nu så rakar jag hela kroppen utom armarna... Är verkligen skönt att vara nyduschad och nyrakad och insmord med någon härlig bodylotion.
Skönt dessutom man som jag emellanåt klär mig i nylon...
Skönt och spännande
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Började för ungefär 15 år sedan att raka pung och allt hår runt kuken. Kändes verkligen härligt och upphetsande. De senaste åren har jag börjat raka mer och mer och nu så rakar jag hela kroppen utom armarna... Är verkligen skönt att vara nyduschad och nyrakad och insmord med någon härlig bodylotion.
Skönt dessutom man som jag emellanåt klär mig i nylon...
Hmmm... alla får ju tycka vad de vill här, men jag ser för min inre syn en lejonhane utan man och päls. Så spinkig och intetsägande han skulle vara...
Nej, kroppshår hör manligheten till. Tycker jag.
 

Shaft

Välbekant medlem
Kön
Man
Hmmm... alla får ju tycka vad de vill här, men jag ser för min inre syn en lejonhane utan man och päls. Så spinkig och intetsägande han skulle vara...
Nej, kroppshår hör manligheten till. Tycker jag.
Så skönt att vi kan gilla olika.

Gillar rakat eller ännu hellre vaxat runt kuk pung och 'crack'. På mig själv.
På andra lite olika. Mer om personen.

Men en hårig bringa får mig knäsvag
 
Toppen