Allt om rakning och intimrakning för män

Nicke C

Aktiv medlem
Jag har rakat mig sedan jag var typ 16 år. För några år sedan så gjorde jag laserbehandling så tog bort nästan allt hår. Den tar tyvärr inte bort ljusa eller vita hår så får raka bort de vita 1 gång i veckan ca.
Även baken är helt len.
Men kan rekommendera att köra laser.
Älskar när det är helt lent
 
Last edited:

snuskis

Medlem
Kön
Man
provade sockervaxning för en vecka sen, både helt mellan benen och mellan skinkorna. bästa valet jag gjort, så sjukt skönt och lent efteråt!
 

snuskis

Medlem
Kön
Man
Du får förklara för mig vad 'sockervaxning' är för något...
Är nog enklare att söka på det än att jag ska förklara haha, men i stort sett så är det en slags sockervax som dom använder, i konsistens av smält socker/trög honung som dom lägger direkt på och sen drar väck. Mycket skonsammare mot huden än vanlig vaxning och gör inte lika ont. Och väldigt skönt efteråt!
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Är nog enklare att söka på det än att jag ska förklara haha, men i stort sett så är det en slags sockervax som dom använder, i konsistens av smält socker/trög honung som dom lägger direkt på och sen drar väck. Mycket skonsammare mot huden än vanlig vaxning och gör inte lika ont. Och väldigt skönt efteråt!
Lite fundersam om varför det inte gör lika ont? Det är väl när håret dras loss ur huden som det gör ont och då borde det inte vara nån skillnad. Jag är bara nyfiken, har aldrig vaxat mig själv.
 

snuskis

Medlem
Kön
Man
Lite fundersam om varför det inte gör lika ont? Det är väl när håret dras loss ur huden som det gör ont och då borde det inte vara nån skillnad. Jag är bara nyfiken, har aldrig vaxat mig själv.
tror det är för att det inte är lika stort område på en gång med det vaxet, och vaxet är varmt så det kanske hjälper också. bara vad jag har hört och vad personen som vaxade berättade :)
 

Binyfiken_smekare

Aktiv medlem
Ålder
43
Kön
Man
När de ska rensas är de veet hårborttagnings creme som gäller för kuk, pung å hela vägen under å runt upp i byxlinningen

Har använt de i många år å resultatet e grymt,
Å den enda efterbehandling som inte svider enl mig är att massera in rapsolja direkt efteråt å även dränka in en stor mjuk svamp med olja när de e dags att tvätta bort cremen å håret
 
Toppen