Att återfå glöden i ett förhållande..?

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
[quoteOm man låter en kvinna tro att man tror att hon vill, så vill hon inte, men om man låter henne tro att man tror att hon inte vill, så vill hon.

Det finns en anledning till att vi killar inte förstår tjejer. Till och med ordspråken är förvirrande... [^][/quote]

hör av dig om du vill ha lite översättningstips, men även andra tips;)
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
[quoteOm man låter en kvinna tro att man tror att hon vill, så vill hon inte, men om man låter henne tro att man tror att hon inte vill, så vill hon.

Det finns en anledning till att vi killar inte förstår tjejer. Till och med ordspråken är förvirrande... [^]

hör av dig om du vill ha lite översättningstips, men även andra tips;)[/quote]

Hoppas bara att ni inte fråntar oss alla nöjet att få ta del av översättningarna;)

Jag vill gärna veta vad jag menar med det jag säger:cool:;):love::love:
 
R

Rollo1

Gäst
Skrämmande bekant inlägg av dig Doc H. Känns precis som att jag kunde skriva exakt samma inlägg....Vet hur du känner dig, Skitjobbigt !
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Skrämmande bekant inlägg av dig Doc H. Känns precis som att jag kunde skriva exakt samma inlägg....Vet hur du känner dig, Skitjobbigt !

bra! du får vi hjälpas åt!!! jag tycker att det har hänt mycket sen första inlägget, både bra & dåligt. mest bra, vi r på väg på rätt håll!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
frugan tyckte att det skulle vara lite mer fart på grejorna efter lite stiltje, inte mig emot.... hon hade hitta denna artiklen Älska varje dag- få lusten tillbaka..

vi får se om det funkar?! jag provar gärna det:D

Glöm inte att du har ett ansvar att berätta hur det fungerar;)

det gick bra till en början:p men hon r i n t e så glad för att leka i navelboxas när hon har mens... men det r snart över, då ska jag få..
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Nu var det på gång igen... för mycket jobb & för lite fritid, inte för mig utan för frugan.
Men jag vill inte ha en fru som går in i väggen, igen.

Jag bad om en handlingsplan:
Ställer gärna upp & fixa hemmaplanet, men jag vill inte bli reducerad till hemhjälp & governant.
Dessutom ställde jag krav, det var inget hot utan brist på löfte. Om att jag inte kan lova henne att jag orkar att dra upp henne ännu en gång. Jag har lovat henne evig trohet & kärlek, for better or for worse. Men det ska vara från bådas håll.

Hon har lovat mig bot & bättring.

vad det gäller sex så håller vi oss till våra en & en kvarts gånger i veckan...
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Nu var det på gång igen... för mycket jobb & för lite fritid, inte för mig utan för frugan.
Men jag vill inte ha en fru som går in i väggen, igen.

Jag bad om en handlingsplan:
Ställer gärna upp & fixa hemmaplanet, men jag vill inte bli reducerad till hemhjälp & governant.
Dessutom ställde jag krav, det var inget hot utan brist på löfte. Om att jag inte kan lova henne att jag orkar att dra upp henne ännu en gång. Jag har lovat henne evig trohet & kärlek, for better or for worse. Men det ska vara från bådas håll.

Hon har lovat mig bot & bättring.

vad det gäller sex så håller vi oss till våra en & en kvarts gånger i veckan...


Att berätta vad man tycker och vill, är inte att ställa krav.

Om man däremot ställer upp på något, för att få något annat i gengäld - är vi inne på villkor...

Outtalade krav, outtalade förväntningar kan skapa en press som inte alls är till gagn för sexlusten.

Kan det vara så att din fru känner outtalade krav från dig? Outtalade krav, eftersom du "ställer upp" på hemmaplanet:sleep:

Jag vet inte! Men är det inte läge för familjerådgivning snart? Ibland är det smart att ta hjälp av utomstående, där båda får säga sitt...

Önskar er verkligen lycka till. Ni har ju uppenbarligen klarat att reda ut många stormar. Så om bara vilja finns, klarar ni den här också;):love:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
det finns inga sexuella "krav" det har jag sagt, både till henne & skrivit här.
men om hon sen känner såna krav så är det hon själv som byggt upp dylika krav.

det enda krav jag ställer är att jag slipper plocka ihop delarna efter en "gå in i väggen" smäll..

det enda löftet jag ger är att jag inte vet om jag orkar plocka upp henne igen...

jag är inte den perfekta maken, men jag försöker att hålla familjeföretaget flytande. hon drar mycket till den stacken.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
det finns inga sexuella "krav" det har jag sagt, både till henne & skrivit här.
men om hon sen känner såna krav så är det hon själv som byggt upp dylika krav.

det enda krav jag ställer är att jag slipper plocka ihop delarna efter en "gå in i väggen" smäll..

det enda löftet jag ger är att jag inte vet om jag orkar plocka upp henne igen...

jag är inte den perfekta maken, men jag försöker att hålla familjeföretaget flytande. hon drar mycket till den stacken.

Älskade Doc!

"Outtalade krav" är något man känner, även om de inte finns...

Med andra ord: Det spelar ingen roll om du säger att du inte har några krav - din fru känner vad hon känner, i alla fall.

En människa som har gått in i väggen en gång, kan vara oerhört känslig för stress av alla former.

Varför skall du "plocka upp" henne om hon går in i väggen? Du kan stötta henne, men aldrig ta ansvar för henne!

Vuxna människor skall ALDRIG ta ansvar för varandras tillstånd. Vuxna människor har ansvar för sig själva. Men ibland kan man behöva stöd...

När man har kommit till en gräns i förhållandet så att båda behöver stöd för att orka. Då är det dags för familjeterapi.

Det tycker jag att man är skyldig sin partner och sitt förhållande, om man har hållit ihop så länge som ni har gjort.

Kram från signaturen: Ingen är perfekt[}:)];):love:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
inte ens du är perfekt!? vart är världen på väg?????


jo, det börjar luta åt familje- / parterapi.


Vad jag menar med att "plocka upp" är väldigt mycket stötta egentligen och ja hon kan ansvar för sig sj.

klumpigt uttryckt av mig eller skillnad mellan tolkning och sändare?

"Det är den korkade som inte kan förklara sig" Sa du nån gång Snäckan
men det finns kulturella och värdegrunds skillnader mellan dig

Jag förstår vad du menar och jag ska ta tag i det, få mig och frugan på rätt köl...ännu en gång
 

Pumps-Lover

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Om jag får ta lite plats här, skulle jag vilja berätta hur det kan vara från andra sidan. Är nämligen ofta där själv. Jag är den som jobbar på tok för mycket, jag är den som somnar i soffan på fredagskvällen. Jag är den som mumlar... Jag älskar dig... Och det river som knivar i bröstet på mig när jag känner att jag inte orkar med intimitet och samtidigt ser hur min fru lider.

Många av tipsen här är jättebra. Det jag kan bidra med är att inte yttra ordet "varför?" när det känns som mest slentrian. Anledningen är enkel. Jag, och i detta fallet, din partner skulle jag tro, är just då full av varför. Överfull... Att då spä på en situation som jag (jag skriver i jag-form num det blir så omständligt annars) finner svår som den är, blir inte lättare av att pressas till ett svar. Bättre då att fråga varför när det är bättre stämning i förhållandet.

Också detta med grooming. Det kan också bli mer pressande. Jag vet ju att det är en fin gest, och att jag borde bli glad, tacksam och lycklig. Infinner sig inte de känslorna då, blir resultatet det omvända. Ännu mera press...


Tack för ordet...
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
inte ens du är perfekt!? vart är världen på väg?????


jo, det börjar luta åt familje- / parterapi.


Vad jag menar med att "plocka upp" är väldigt mycket stötta egentligen och ja hon kan ansvar för sig sj.

klumpigt uttryckt av mig eller skillnad mellan tolkning och sändare?

"Det är den korkade som inte kan förklara sig" Sa du nån gång Snäckan
men det finns kulturella och värdegrunds skillnader mellan dig

Jag förstår vad du menar och jag ska ta tag i det, få mig och frugan på rätt köl...ännu en gång


Ooops! Jag menade självklart att ingen är perfekt - utom jag[}:)];):cool:

När du säger att "du" skall ta tag i det, och att "du" skall få dig och frugan på rätt köl igen, så känns det som att du tar på dig ett ansvar som du inte har:sleep:

Jag brukar säga att "den som inte kan göra sig förstådd är en idiot" och det säger jag självklart med glimten i ögat, eftersom jag vet hur svårt det är med komunikation människor emellan.

Oftast är det ju den som inte förstår, som får stå i skamvrån och känna sig dum för att den inte förstår. Därför brukar jag vända på situationen och lägga skuldbördan på den som inte gör sig förstådd;)

När jag svarar dig i den här tråden, så är det inte för att jag sitter inne med någon sanning (även om jag så klart skulle vilja det[}:)]:cool:). Jag svarar utifrån en medmänniskas syn och jag vill verkligen inte lägga skulden på någon...

Om det verkar som att jag försöker lägga någon skuld på dig, så är det jag som är en idiot som inte har gjort mig förstådd;):)

Kram på dig:love:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Om jag får ta lite plats här, skulle jag vilja berätta hur det kan vara från andra sidan. Är nämligen ofta där själv. Jag är den som jobbar på tok för mycket, jag är den som somnar i soffan på fredagskvällen. Jag är den som mumlar... Jag älskar dig... Och det river som knivar i bröstet på mig när jag känner att jag inte orkar med intimitet och samtidigt ser hur min fru lider.

Många av tipsen här är jättebra. Det jag kan bidra med är att inte yttra ordet "varför?" när det känns som mest slentrian. Anledningen är enkel. Jag, och i detta fallet, din partner skulle jag tro, är just då full av varför. Överfull... Att då spä på en situation som jag (jag skriver i jag-form num det blir så omständligt annars) finner svår som den är, blir inte lättare av att pressas till ett svar. Bättre då att fråga varför när det är bättre stämning i förhållandet.

Också detta med grooming. Det kan också bli mer pressande. Jag vet ju att det är en fin gest, och att jag borde bli glad, tacksam och lycklig. Infinner sig inte de känslorna då, blir resultatet det omvända. Ännu mera press...


Tack för ordet...

Jag läste den när du skrev den, men fattar inte varför jag inte svara dig.

Men jag tycker att du ska dra ner på dit jobbande, det finns ingen som när de ligger på dödsbädden säger: "Varför jobba jag inte mer & hårdare?"

Njut av livet här & nu, din fru/sambo är säkert värd dig, för jag tror att du r en skön person!

NJUT av livet!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Ooops! Jag menade självklart att ingen är perfekt - utom jag[}:)];):cool:

När du säger att "du" skall ta tag i det, och att "du" skall få dig och frugan på rätt köl igen, så känns det som att du tar på dig ett ansvar som du inte har:sleep:

Jag brukar säga att "den som inte kan göra sig förstådd är en idiot" och det säger jag självklart med glimten i ögat, eftersom jag vet hur svårt det är med komunikation människor emellan.

Oftast är det ju den som inte förstår, som får stå i skamvrån och känna sig dum för att den inte förstår. Därför brukar jag vända på situationen och lägga skuldbördan på den som inte gör sig förstådd;)

När jag svarar dig i den här tråden, så är det inte för att jag sitter inne med någon sanning (även om jag så klart skulle vilja det[}:)]:cool:). Jag svarar utifrån en medmänniskas syn och jag vill verkligen inte lägga skulden på någon...

Om det verkar som att jag försöker lägga någon skuld på dig, så är det jag som är en idiot som inte har gjort mig förstådd;):)

Kram på dig:love:

Klart jag lägger skulden delvis på mig sj.

Men det har börjat ljusna, kontot är i hamn, det blir denna helgen xtra arbete för henne, lite tufft i veckan. Sen ska vi på spa & hon ska gå ner på normal arbetstid. Hon har lovat mig det dyrt & heligt:)
 
Toppen