Att återfå glöden i ett förhållande..?

Pumps-Lover

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Jag läste den när du skrev den, men fattar inte varför jag inte svara dig.

Men jag tycker att du ska dra ner på dit jobbande, det finns ingen som när de ligger på dödsbädden säger: "Varför jobba jag inte mer & hårdare?"

Njut av livet här & nu, din fru/sambo är säkert värd dig, för jag tror att du r en skön person!

NJUT av livet!

Tack för dina ord. Är det någon som vet att jag jobbar för mycket så är det jag... Låter det konstigt? Nej det är det inte. Det har helt enkelt blivit så att jag identifierar mig med mitt jobb. Utan det är jag ingen. Att då jobba mindre vore som att amputera en kär kroppsdel, dvs otänkbart.

Dina ord är som ett eko från mina kära. "Tror du att din chef tackar dig när du ligger hemma utbränd?"

Jag ska ta dig på orden i alla fall och njuta mer av livet. Börja ställa krav på min njutning istället för jobb-prestationer. Då tror jag att min fru kommer att tacka mig när jag ligger hemma helt utmattad i sängen... Om du förstår vad jag menar;)

Ibland behövs det någon som öppnar ens sinne.

Du är en skön person också!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag läste den när du skrev den, men fattar inte varför jag inte svara dig.

Men jag tycker att du ska dra ner på dit jobbande, det finns ingen som när de ligger på dödsbädden säger: "Varför jobba jag inte mer & hårdare?"

Njut av livet här & nu, din fru/sambo är säkert värd dig, för jag tror att du r en skön person!

NJUT av livet!

Tack för dina ord. Är det någon som vet att jag jobbar för mycket så är det jag... Låter det konstigt? Nej det är det inte. Det har helt enkelt blivit så att jag identifierar mig med mitt jobb. Utan det är jag ingen. Att då jobba mindre vore som att amputera en kär kroppsdel, dvs otänkbart.

Dina ord är som ett eko från mina kära. "Tror du att din chef tackar dig när du ligger hemma utbränd?"

Jag ska ta dig på orden i alla fall och njuta mer av livet. Börja ställa krav på min njutning istället för jobb-prestationer. Då tror jag att min fru kommer att tacka mig när jag ligger hemma helt utmattad i sängen... Om du förstår vad jag menar;)

Ibland behövs det någon som öppnar ens sinne.

Du är en skön person också!

TACK! hoppas att frugan din är lika utmattad ;)
 

Pumps-Lover

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Det kan det absolut vara. Allt som förenar sinne och kropp är positivt. I ett förhållande är det den sinnliga närheten som måste underhållas och stärkas. Där kan tantrasex bidra.

Personligen ska jag sätta mig in i begreppet mer efter att ha sett introduktionsfilmen du rekommenderade...:)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Nu har jag fått saker & ting att hända!

frugan hittade yoga, spikmatta, olivolja (äta/dricka) & ett lugnt sätt att se på sitt jobb..

dessutom blev det en helt ny hyfsat dyr säng.... nu är det fart i sänghalmen...
se hur länge det funkar ;)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Nu har jag fått saker & ting att hända!

frugan hittade yoga, spikmatta, olivolja (äta/dricka) & ett lugnt sätt att se på sitt jobb..

dessutom blev det en helt ny hyfsat dyr säng.... nu är det fart i sänghalmen...
se hur länge det funkar ;)

hehe

det funkade ett tag :p

men nu är det dags att ta nya tag
har inte provat tantra, ännu....
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Snittar ca 3x i veckan

fick frågan av en sommarjobbar, nitton år och nyfiken, hur man får sitt äktenskap att funka i snart tjugo år..

Man snackar!
man har problem, man tar sig ur dem genom att ge lite och ta lite, man måste vara bjuda till!

Säga att man älskar sin partner när man känner att man gör det
bjud på en kram & en puss, No Strings attached

sex är inte nåt man tjatar sig till

kärlek är nåt man ger och får massor tillbaka

experimentera med sex men glöm inte att det är känslan som är viktigast
missionären duger och snabbis är underbara, man tar stunden för vad den är

planerad sex finns, Bullibompasex, man tar en snabbis när barnen kollar barnprogram...

Lycka till!
 

Benster112

Medlem
Kön
Man
Att vara ifrån varandra under en längre tid kan göra underverk för sexlivet. Just bekvämligheten att hela tiden ha varandra till hands kan göra att spänningen försvinner.

Och är det så att man istället finner att man inte längtar efter varann, så kanske det är dags att omvärdera förhållandet och se om det verkligen är värt att åldras i. Livet tickar vidare så man bör ju leva det så maxat man kan.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
det är rätt!
Behålla spänningen
leva livet, kanske inte till max, men att det är lagom kul

Just Do It!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Har hamnat i någon typ av sängkammardöd... Vi kelar i massor, är tajta men jag förstår inte hennes signaler.
Vi försöker prata om det

Jag har föreslagit att vi ska prova lite tantra-yoga kurs

Någon som har några tankar eller idéer?
 

Smakfullt

Välbekant medlem
Kön
Man
Vad sägs om att byta sammanhang - resa, åka på en kurs, sticka till en stuga, whatever. Kortsagt att ni båda befinner er tillsammans i en annorlunda miljö utan alltför mycket mobiler.

Ät gott och drick lagom med vin
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Har hamnat i någon typ av sängkammardöd... Vi kelar i massor, är tajta men jag förstår inte hennes signaler.
Vi försöker prata om det

Jag har föreslagit att vi ska prova lite tantra-yoga kurs

Någon som har några tankar eller idéer?

Vi har nu två bra ideér:
Haka på vår tråd!Kanske inte 300, men fler!
Vi har märkt att det har skapat möjligheter som vi inte tänkte på. Det är lätt att fastna i en ond spiral, dvs frekvensen minskar. Det blir så lätt då att backa på signaler eller brist på signaler. Istället så har vi nu våran knäppa utmaning som en "ursäkt" att faktiskt hoppa på varandra. Det har för oss skapat en god spiral, mycket vill ha mer.
Invändningen kan då vara att "schemalagd" sex blir tråkig sex. Inte alls vill jag påstå. Och om så skulle vara fallet så väljer jag tråkigt sex framför inget sex åtta dagar i veckan. Funkar för oss iaf.

Träffa ett annat par!!!:sneaky:
Vi har pratat länge om det och igår fick vi till det. Kan verkligen rekommenderas. Finns ju hela skalan där också. Vill höll oss till varandra, passar oss.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Vi har nu två bra ideér:
Haka på vår tråd!Kanske inte 300, men fler!
Vi har märkt att det har skapat möjligheter som vi inte tänkte på. Det är lätt att fastna i en ond spiral, dvs frekvensen minskar. Det blir så lätt då att backa på signaler eller brist på signaler. Istället så har vi nu våran knäppa utmaning som en "ursäkt" att faktiskt hoppa på varandra. Det har för oss skapat en god spiral, mycket vill ha mer.
Invändningen kan då vara att "schemalagd" sex blir tråkig sex. Inte alls vill jag påstå. Och om så skulle vara fallet så väljer jag tråkigt sex framför inget sex åtta dagar i veckan. Funkar för oss iaf.

Träffa ett annat par!!!:sneaky:
Vi har pratat länge om det och igår fick vi till det. Kan verkligen rekommenderas. Finns ju hela skalan där också. Vill höll oss till varandra, passar oss.

Tack för alla tips!
Men vi försöker ta från 1-2 gånger i veckan till tre. Vill inte lägga någon press på någon av oss
Lätt att man får prestationsångest istället. Har hamnat där vid tillfälle
Men vi kommunicerar
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Vi har nu två bra ideér:
Haka på vår tråd!Kanske inte 300, men fler!
Vi har märkt att det har skapat möjligheter som vi inte tänkte på. Det är lätt att fastna i en ond spiral, dvs frekvensen minskar. Det blir så lätt då att backa på signaler eller brist på signaler. Istället så har vi nu våran knäppa utmaning som en "ursäkt" att faktiskt hoppa på varandra. Det har för oss skapat en god spiral, mycket vill ha mer.
Invändningen kan då vara att "schemalagd" sex blir tråkig sex. Inte alls vill jag påstå. Och om så skulle vara fallet så väljer jag tråkigt sex framför inget sex åtta dagar i veckan. Funkar för oss iaf.

Träffa ett annat par!!!:sneaky:
Vi har pratat länge om det och igår fick vi till det. Kan verkligen rekommenderas. Finns ju hela skalan där också. Vill höll oss till varandra, passar oss.

Ska till Paris i vår
Tänker framföra en digital frizon som en idé!
Tack för tipsen !
 
Toppen