En fråga angående så kallade dick picks

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jag hade en diskussion igår med JM angående detta. Min fråga var lite hur ni killar kommer på att ni ska skicka en bild på er kuk? Visst jag kan skicka sexiga bilder till någon, men jag uppskattar ju att i så fall få tillbaka en bild på en kropp och inte bara en bild på en penis i närbild.

Vad är det ni liksom känner gör att just en närbild på kuken är det enda sexiga ni kan skicka? JM sa att han visserligen inte skicka så många dick picks, men att det ofta görs när ni är kåta och som en kåt handling.

Jag menar inte nu att var nedlåtande, men jag tror de flesta tjejer faktiskt uppskattar sexiga bilder på era kroppar och inte bara er penis. Även om det inte är erat ansikte så är en hel kropp, axlar och nedåt mycket sexigare än bara kuken (även om den får vara med också förstås). Så detta blir väl mer en uppmaning till er att skicka mer än er kuk. Den i sig (om jag ska vara ärlig) är inte så sexig, men tillsammans med en kropp kan den bli oerhört tändande.

Sen hörrni, skicka inte penisbilder utan att få det efterfrågat. Det är inte ok (men det hoppas jag de flesta här vet)
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Tänkvärt inlägg!
Min uppfattning har alltid varit att det är desperata idioter som lägger ut eller skickar kukbilder.
Fick en tankeställare i fyllan en gång. Var lite mer än vanligt sugen och hade kollat runt på de vanliga ställena efter trevliga tjejer. Ingen lycka och som något slags ironisk "fuck off" slängde jag in en kukbild. Tre minuter senare kom det ett meddelande från en tjej som skrev att den skulle hon ha i sig innan kvällen var över. Trodde som vanligt att det var en tramsande kille, men fortsatte skriva med henne. Två timmar senare åt vi på en restaurang på Södermalm i Stockholm och innan midnatt hade vi landat i sängen i hennes studentrum i skatteskrapan.

Så enda gången jag lagt ut en kukbild fungerade det flera hundra procent bättre än förväntat.
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Tänkvärt inlägg!
Min uppfattning har alltid varit att det är desperata idioter som lägger ut eller skickar kukbilder.
Fick en tankeställare i fyllan en gång. Var lite mer än vanligt sugen och hade kollat runt på de vanliga ställena efter trevliga tjejer. Ingen lycka och som något slags ironisk "fuck off" slängde jag in en kukbild. Tre minuter senare kom det ett meddelande från en tjej som skrev att den skulle hon ha i sig innan kvällen var över. Trodde som vanligt att det var en tramsande kille, men fortsatte skriva med henne. Två timmar senare åt vi på en restaurang på Södermalm i Stockholm och innan midnatt hade vi landat i sängen i hennes studentrum i skatteskrapan.

Så enda gången jag lagt ut en kukbild fungerade det flera hundra procent bättre än förväntat.

Ja alltså, jag säger inte att det inte KAN fungera, men vad är det man säger? Undantaget som bekräftar regeln? :p
 

MagisterD

Välbekant medlem
Kön
Man
Vet inte exakt varför så många skickar kukbilder i tid och otid, men till viss del har det nog att göra med mäns egna fascination för kuken. I sammanhang där mestadels män delar med sig av porr och så delas det ibland kukbilder, och de blir oftast väldigt uppskattade. Så till viss del tror jag det är en övertygelse om att det helt enkelt är hett med en kuk eftersom man får det bekräftat av andra män i enkönade miljöer.

Sen är ju min personliga teori att folk i de här enkönade miljöerna är lite rädda för att visa något ANNAT än kuken. Detta eftersom det faktiskt är intimare, mer personligt, att skicka en bild på mer av sin kropp. Så det finns en sårbarhet i det.

Sen är det nog så att i de enkönade miljöerna så uppmuntras just kukbilder eftersom man generellt inte är så intresserade av andra mäns kroppar i övrigt, men en hård kuk är ändå en bekräftelse på att den här andra mannen också är kåt och gillar porren man tittar på tillsammans.

Och i ett vidare perspektiv så tenderar vi kulturellt att centrera mannens sexualitet kring kuken, så då internaliserar man idéen att kuken ÄR ens sexualitet och vill ha uppskattning för just den, inte sin halvsaggiga mage eller bröstkorg, för dem har vi inte fått lära oss är sexiga/sexuella på samma sätt.

Med det sagt är jag själv väldigt restriktiv med att skicka kukbilder om inte mottagaren uttryckligen sagt att de vill ha dem. Jag vill ju VETA att min lem faktiskt uppskattas, inte bara inbilla mig detta.
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Kul och relevant diskussion, i synnerhet på detta forum.
Jag råkar veta att vi män i de flesta sammanhang är fokuserade på den interna rangordningen i gruppen - dvs vilken position är min??
Att visa upp sin kuk är ett sätt att göra anspråk på en plats i rangordningen - och ju större kuk desto högre placering i gruppen.
Det är ytterst sällan någon med upplevd liten kuk envisas med att visa upp sej.
Som svar på en fråga, så har de allra flesta en styv kuk längre än 15 cm. Detta är rikets genomsnitt och således omöjligt att majoriteten ligger över.
En felbedömning som vi killar gör är att tro att tjejer har en lika endimensionell sexualitet som vi killar har. Vår evolutionära roll är få kuken styv och kunna genomföra en befruktning av andra könet. Sedan är killen inte längre användbar/nödvändig.
Tjejernas sexualitet tror jag är mer sammansatt och komplex, precis som resten av hennes existens.
Nu hindrar ju inte det att även tjejer då och då kan bli "råkåta", men dom skickar inte cuntpics bara för det.

Men, detta är ju bara vad jag tror
 

MagisterD

Välbekant medlem
Kön
Man
Kul och relevant diskussion, i synnerhet på detta forum.
Jag råkar veta att vi män i de flesta sammanhang är fokuserade på den interna rangordningen i gruppen - dvs vilken position är min??
Att visa upp sin kuk är ett sätt att göra anspråk på en plats i rangordningen - och ju större kuk desto högre placering i gruppen.
Det är ytterst sällan någon med upplevd liten kuk envisas med att visa upp sej.
Som svar på en fråga, så har de allra flesta en styv kuk längre än 15 cm. Detta är rikets genomsnitt och således omöjligt att majoriteten ligger över.
En felbedömning som vi killar gör är att tro att tjejer har en lika endimensionell sexualitet som vi killar har. Vår evolutionära roll är få kuken styv och kunna genomföra en befruktning av andra könet. Sedan är killen inte längre användbar/nödvändig.
Tjejernas sexualitet tror jag är mer sammansatt och komplex, precis som resten av hennes existens.
Nu hindrar ju inte det att även tjejer då och då kan bli "råkåta", men dom skickar inte cuntpics bara för det.

Men, detta är ju bara vad jag tror
Ja, det där med rangordning och att ha stor kuk är en stor grej tror jag. Jag hängde förut mycket på appen Jodel (typ som ett helt anonymt twitter med bara lokala inlägg). Så fort det snackades kukstorlek så var det bara folk med typ minst 17cm som ens talade om hur stora de var. Och det var inte heller helt ovanligt med inlägg där nån bara helt apropå ingenting talade om att de var 20 cm. Bokstavlig kukmätartävling liksom.

Däremot tror jag att mannens sexualitet är precis lika komplex som kvinnors i grunden, men att vi skolas in i den endimensionella varianten. Vi får lära oss att det som räknas är att ha en styv kuk som alltid är redo.

Under en period hängde jag mycket i ett chattrum med webcam där snubbar delade porr med varandra. Jag såg alltid till att vara stenhård innan jag slog på kameran, för vem vill se en slak kuk liksom? Och kameran hade jag vinklad så att kuken var det helt centrala i bilden så klart. (obs sarkasm!)
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Ja, det där med rangordning och att ha stor kuk är en stor grej tror jag. Jag hängde förut mycket på appen Jodel (typ som ett helt anonymt twitter med bara lokala inlägg). Så fort det snackades kukstorlek så var det bara folk med typ minst 17cm som ens talade om hur stora de var. Och det var inte heller helt ovanligt med inlägg där nån bara helt apropå ingenting talade om att de var 20 cm. Bokstavlig kukmätartävling liksom.

Däremot tror jag att mannens sexualitet är precis lika komplex som kvinnors i grunden, men att vi skolas in i den endimensionella varianten. Vi får lära oss att det som räknas är att ha en styv kuk som alltid är redo.

Under en period hängde jag mycket i ett chattrum med webcam där snubbar delade porr med varandra. Jag såg alltid till att vara stenhård innan jag slog på kameran, för vem vill se en slak kuk liksom? Och kameran hade jag vinklad så att kuken var det helt centrala i bilden så klart. (obs sarkasm!)
Ja, vi män är nog extremt kukfixerade och främst av vår egen kuk. Lite märkligt beteende får man säga. Intressant betänkande att kvinnor aldrig skickar klitorisbilder till andra....
Jag hängde en tid på chattforum med cam och det var sällan någon visade annat än sin kuk. Inte jag heller....
Och vi män är väldigt fixerade vid storleken. Det finns en tråd här på Onanera.se om man är belåten med sin kuk och de flesta skriver att de är det, men den hade gärna fått vara lite längre/grövre. Det är också en knepig diskussion, för vi kan inte göra så mkt åt storleken och vi får vara nöjda med vad vi fått. Då är det värre när den börjar krångla och inte vill stå, vilket vi som är lite äldre upplever lite till mans.
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Många intressanta tankar här, vi tjejer kanske inte skickar klitorisbilder. Men det händer att bröstbilder skickas, har fått från lesbiska kvinnor några gånger.

Sen är det intressant tankar angående erektion och storlek är någon form av rangordning för killar. Tänker att det också kan vara en visuell grej, hårda kukar syns, våta fittor gör det inte lika mycket på bild. Därav jag nämnde att jag faktiskt fått bröstbilder skickade till mig.

Någon nämnde också att man inte vill visa mer av sig själv för anonymitet. Det köper jag om det handlar om camsex-siter och liknande, men skickar du en kukbild till mig privat så antar jag du inte är så brydd om just anonymiteten?

Tänkte lite på porr också nu och det pratas om att tjejer blir objektifierade vilket jag delvis kan hålla med om, men samtidigt. Männen blir ju mest bara en kuk? De visar sällan upp hela mäns kroppar utan mest upp till midjan, medan kvinnan ska visa hela kroppen. Ibland känns det inte ens som det är killar i scenerna, utan det är kukar och en tjej. Kan detta ha och göra med hur män ser sig själva och sitt kön? Eller är det porren som är en spegling av det?

Det är i alla fall intressanta åsikter alla här har. :)
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Många intressanta tankar här, vi tjejer kanske inte skickar klitorisbilder. Men det händer att bröstbilder skickas, har fått från lesbiska kvinnor några gånger.

Sen är det intressant tankar angående erektion och storlek är någon form av rangordning för killar. Tänker att det också kan vara en visuell grej, hårda kukar syns, våta fittor gör det inte lika mycket på bild. Därav jag nämnde att jag faktiskt fått bröstbilder skickade till mig.

Någon nämnde också att man inte vill visa mer av sig själv för anonymitet. Det köper jag om det handlar om camsex-siter och liknande, men skickar du en kukbild till mig privat så antar jag du inte är så brydd om just anonymiteten?

Tänkte lite på porr också nu och det pratas om att tjejer blir objektifierade vilket jag delvis kan hålla med om, men samtidigt. Männen blir ju mest bara en kuk? De visar sällan upp hela mäns kroppar utan mest upp till midjan, medan kvinnan ska visa hela kroppen. Ibland känns det inte ens som det är killar i scenerna, utan det är kukar och en tjej. Kan detta ha och göra med hur män ser sig själva och sitt kön? Eller är det porren som är en spegling av det?

Det är i alla fall intressanta åsikter alla här har. :)
Du har helt rätt och jag har funderat i samma banor. Tittar man på profilbilderna och även övriga bilder på t.ex BC så visar i stort sett alla män upp sina kukar, medan kvinnorna oftast visar brösten, även om en del visar bild på fittan också.Är det så att kvinnor är mest bröstfixerade medan vi män fixerar oss vid våra kukar när det gäller samma kön? Är det brösten en kvinna ser först när de ser en annan kvinna? Jag kan bara dra jämförelsen med min egen fru. Om hon ser en kvinna med stora bröst på t.ex tv, så kan hon kommentera just det, men sällan om det skulle vara en kvinna med obefintliga bröst...
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Skickar endast när jag blir speciellt ombed

Dumt att ouppfostrat skicka dicpics...

T o m jag fått oombedda dicpics...

Och fått fittpics och bröst pics... Utan att bett om det, men stämningen var rätt
Så jag förstår att tjejerna skickade :p
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Skönt att höra att jämställdheten hålls på en hög nivå!

Föredrar att få bilder från kvinnor på deras vackra kroppar

Dicpics är inte lika intressant, förstår inte heller varför jag får dem? Någon som tror i sin enfald att de kan "omvända" mig?

Trist att kvinnor inte skickar fitt-pics lika ofta som män...
Men som sagt kvinnors största sexorgan är deras hjärna
Så när de säger flörtiga trevliga saker på text eller afk /irl så får man spara det som värmande istället
 

Mac

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag skickar numer bara dickpicks efter att ha frågat och fått jakande svar tillbaka. Har nästan blivit polisanmäld när jag skickade en bild på mig själv i kalsonger. Efter att vi hade pratat sex mm under rätt lång tid. Blev väldigt förvånad över den händelsen och är mycket mer försiktig nu. Tråkigt för jag gillade att visa upp mig förut :D
 
Toppen