Ikeasängar är inte byggda för kåta par.

CC_LQ

Ny medlem
Kön
Man
Det var inte särskilt länge sen jag flyttade ihop med min nuvarande sambo, och vi fick "ärva" en 90-säng av hennes kompis.
90cm är kanske inte nog för er vanliga dödliga, men vi spenderade den mesta tiden på samma 40, if you catch my draft...

Hursomhaver, det var en mycket fin svart ikeasäng, av den här modellen:
http://www.ikea.com/PIAimages/36794_PE128050_S4.jpg

Med jättebra spjälor att ta stöd emot när man hade sex.
Efter en månads våldsamt användande gick dock spjälan av. Metalltrötthet kallas det tydligen, förmodligen orsakat av för mycket vickande.
Vi sket i det och fortsatte använda den, men med fotstöd på nästa spjäla, som även den gick av.
Efter ett par lekar med handklovar gick ett par av i huvudändan och fotändan...

Sen skulle ju hennes mamma komma på besök, och när hon ser på vår numera ordentligt nergångna säng får hon ett gigantiskt flin, och frågar om vi vill ha en ny lite stabilare...

Kanske inte jättepinsamt, men lite roligt.
Vi får hoppas att vi får en ny i julklapp, för den har nog inte länge till att leva, den stackars saten. [}:)]
 

runkfantom

Välbekant medlem
Kön
Man
Historien påminner mig om när jag på 1960-talet jobbade på reklamationsavdelningen på en postorderfirma, dock ej IKEA. Det var en ganska utbredd vana från dem som jobbade på lagret att telefonterrorisera oss och ringa med fejkade klagomål. Kollegan tog ett samtal som han trodde var ett sådant.
Det gällde en säng som enligt uppringaren hade gått sönder när gumman hoppat upp bredvid honom.
- Ja, svarade kollegan, men du får väl ta det lugnt när du sticker kuken i fittan på käringen och knullar. Men skicka hit sängen med sperman kvar så får vi titta på den.
(Sådant språkbruk var ingalunda vanligt på den tiden.)
I samma rum som kollegan satt en frireligiös käring och hon tittade chockad på kollegan.
- Va sa du?
- Jo, det var bara Kalle på ettan och där fick han så han teg.

Några dagar senare kom sängen i retur från kunden i fråga. Det var ingen tvekan om att det vara han som ringt. Följebrevet inleddes nämligen med "Efter samtal med Er herr L *datum* *klockslag* återsändes härmed..." Det fanns också ett PS: "Jag lovar att knullal lite lugnare om ni skickar en ny säng."
Kollegan sa inget mer den dagen.
 

CC_LQ

Ny medlem
Kön
Man
...Nu är den stackars ikeasängen helt åt helvte, och blivit ersatt av en ny, lite mer robust 110-säng av ek. Jag tippar på att den håller i cirka en vecka :p
 

sambokille

Välbekant medlem
Kön
Man
...Nu är den stackars ikeasängen helt åt helvte, och blivit ersatt av en ny, lite mer robust 110-säng av ek. Jag tippar på att den håller i cirka en vecka :p

Va?? Tror du eran nya eksäng håller i max en vecka när en "spjälsäng" från Ikea hållt för er i minst 3 månader som dessutom var begnad??? nä! ni kör väl inte med motorsågar i sängen, då snackar vi f-n hårdporr isåfall:D
 

egonx

Medlem
Ålder
51
Kön
Man
Har precis bytt ut Jysk sängen som blivit sönderknullad efter 10 år, det gick inte ens att vända sig i den utan att fjädrarna gnisslade högt.
Blev en Hilton De Lux kontinentalsäng istället. Mjuk och skön, nästan lite vattensängs känsla men framför allt bara lakanprassel även vid mer intensiv aktivitet i sängen :D
 
Toppen