Kvinnlig onani är så klart även ett intresse för män

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Varför finns ens uppdelningen manlig/kvinnlig onani?
Beats me!
Kåt som kåt IMO!
Men nu finns uppdelningen och den skapar uppenbarligen problem!

Jag är inte så intresserad av tråden som handlar om just Manlig onani men om män år intresserade av vad som skapar njutning för just oss kvinnor så är det väl i längden bra för oss alla eller?
 

LindaEP

Välbekant medlem
Varför finns ens uppdelningen manlig/kvinnlig onani?
Beats me!
Kåt som kåt IMO!
Men nu finns uppdelningen och den skapar uppenbarligen problem!

Jag är inte så intresserad av tråden som handlar om just Manlig onani men om män år intresserade av vad som skapar njutning för just oss kvinnor så är det väl i längden bra för oss alla eller?
Beror på om killen ser tjejer som sexobjekt eller sexsubjekt. Tyvärr så framgår det att 80% av de killar som tar kontakt med mig enbart ser mig som ett objekt vars enda existensberättigande är att tillfredställa deras sexuella behov. Mina sexuella behov saknar helt betydelse.
 

emk91

Välbekant medlem
Kön
Man
Beror på om killen ser tjejer som sexobjekt eller sexsubjekt. Tyvärr så framgår det att 80% av de killar som tar kontakt med mig enbart ser mig som ett objekt vars enda existensberättigande är att tillfredställa deras sexuella behov. Mina sexuella behov saknar helt betydelse.
Tråkigt att höra.
 

Emmy

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Varför finns ens uppdelningen manlig/kvinnlig onani?
Beats me!
Kåt som kåt IMO!
Men nu finns uppdelningen och den skapar uppenbarligen problem!

Jag är inte så intresserad av tråden som handlar om just Manlig onani men om män år intresserade av vad som skapar njutning för just oss kvinnor så är det väl i längden bra för oss alla eller?
Självklart kan väl män också vara med och diskutera eller fråga, för mig får de gärna bli kåta också men inte börja diskutera om hur när och hur ofta de runkar. Det har de en egen tråd för.
Det va min åsikt.
 
Last edited:

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Beror på om killen ser tjejer som sexobjekt eller sexsubjekt. Tyvärr så framgår det att 80% av de killar som tar kontakt med mig enbart ser mig som ett objekt vars enda existensberättigande är att tillfredställa deras sexuella behov. Mina sexuella behov saknar helt betydelse.
Alltså jag blir lite lycklig av din skillnad mellan objekt och subjekt! Spot on

Sedan är det lite av forumets dilemma imo att jag kan logga in dyngkåt för att mötas av en massa mail som jag känner mig näst intill skyldig att svara på för att inte verka otrevlig.
På kuppen dör ju min kåthet och jag blir bara en slags "vän" som svarar på mess
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Jag bryr mig inte så mycket och folk får gärna läsa, även flika in med saker så länge det hör till ämnet. Det blir dock tråkigt om trådarna helt tas över av mäns egna historier.
Män är ju helt klart i majoritet, så att deras historier tar över får vi nog räkna med.

Men jag har tidigare ställt en fråga om vad som räknas till just kvinnlig onani och då blev den tråden till en diskussion om det tekniska och jag ville diskutera vad som utgör kvinnlig onani som ämne. Lite för att få klarhet i vad och vilka trådar som platsar i just Kvinnlig onani.
Var nog lite otydlig i min frågeställning där men min fråga kvarstår dock.

Vad räknas som kvinnlig onani ?
 

Emmy

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Män är ju helt klart i majoritet, så att deras historier tar över får vi nog räkna med.

Men jag har tidigare ställt en fråga om vad som räknas till just kvinnlig onani och då blev den tråden till en diskussion om det tekniska och jag ville diskutera vad som utgör kvinnlig onani som ämne. Lite för att få klarhet i vad och vilka trådar som platsar i just Kvinnlig onani.
Var nog lite otydlig i min frågeställning där men min fråga kvarstår dock.

Vad räknas som kvinnlig onani ?
För mig är det när jag tar på mig för sexuell njutnings skull, det kan även innebära att jag bara smeker brösten.
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
För min del så står det ganska klart att "kvinnlig onani" innebär att ett subjekt som identifierar sig som kvinna stimulerar/tillfredsställer sig själv sexuellt. Ganska okomplicerat...väl?
Spot on

Och då återstår frågan om varför kvinnlig onani skiljer sig från manlig onani eller Allmän onani
 

Aaerouh

Medlem
Kön
Man
Bra fråga...
Mitt, högst subjektiva, svar är att skillnaden består i just det faktum att den är "kvinnlig". Jag, som heterosexuell, finner den kvinnliga sexualiteten mera spännande. Jag är nyfiken på och fascinerad av den. Den tänder mig på ett annat sätt.
 

Peterqr

Aktiv medlem
Kön
Man
Varför finns ens uppdelningen manlig/kvinnlig onani?
Beats me!
Kåt som kåt IMO!
Men nu finns uppdelningen och den skapar uppenbarligen problem!

Jag är inte så intresserad av tråden som handlar om just Manlig onani men om män år intresserade av vad som skapar njutning för just oss kvinnor så är det väl i längden bra för oss alla eller?
Du har förstås rätt i sak, men det blir problem eftersom många män har en förmåga att inte har förmågan att förstå hur de skall bete sig i ett blandat forum. Det skulle helt drunkna i deras virtuella tafsande. Då blir kvinnor tyvärr en utsatt grupp som dessutom inte skulle höras och man måste dela upp det.
 

LindaEP

Välbekant medlem
Måste man röra vid sig själv för att det ska räknas som onani. Ibland räcker det för mig att bara vila i den sexuella känslan för att känna mig tillfredställd. T ex när jag har sexuella fantasier eller läser en bra erotisk novell. Inte så att jag får en fysisk orgasm men känslan efteråt är en lika skön avslappning som efter att jag smekt fittan.

Att hjärnan är med i processen är viktigt för mig. De flesta killar verkar kunna ha sex i vilka situationer som helst. Jag har svårt att tända t ex efter ett gräl, om det finns sovande barn som kan vakna i rummet intill, om jag känner mig ofräsch eller om min hjärna störs av annat.
If you want to fuck my pussy, you got to fuck my brain.

Kan det vara så att det specuella med kvinnlig onani är att det psykiska har större betydelse för känslan än vad som gäller för män?
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Måste man röra vid sig själv för att det ska räknas som onani. Ibland räcker det för mig att bara vila i den sexuella känslan för att känna mig tillfredställd. T ex när jag har sexuella fantasier eller läser en bra erotisk novell. Inte så att jag får en fysisk orgasm men känslan efteråt är en lika skön avslappning som efter att jag smekt fittan.

Att hjärnan är med i processen är viktigt för mig. De flesta killar verkar kunna ha sex i vilka situationer som helst. Jag har svårt att tända t ex efter ett gräl, om det finns sovande barn som kan vakna i rummet intill, om jag känner mig ofräsch eller om min hjärna störs av annat.
If you want to fuck my pussy, you got to fuck my brain.

Kan det vara så att det specuella med kvinnlig onani är att det psykiska har större betydelse för känslan än vad som gäller för män?
Jag tror du satte punkten över i:et där. Håller helt med dig att det är så. Sen har även jag svårt att ha sex efter gräl, sovande barn (fast det var längesedan de bodde hemma nu) eller om man har mycket som snurrar i huvudet.
 

LindaEP

Välbekant medlem
Jo, man ska inte dra alla över en kam. Tror mer man får tala om gradskillnader än i absoluta tal. Tror även att detta kan skilja över tid även för en och samma person. Mer att man ser vissa trender när det gäller könsskillnader men att man inte kan klistra på detta på en enskild person. Vi är alla människor och det finns utrymme för stora variationer. De trender jag tycker mig se är endast små detaljer i det stora hela.

En skillnad jag upplevt av egen erfarenhet är att jag i många fall kunnat få en man kåt endast genom att röra han kuk medan en man inte får röra min fitta innan han gjort mig kåt. Rätt eller fel uppfattat får andra avgöra.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
En skillnad jag upplevt av egen erfarenhet är att jag i många fall kunnat få en man kåt endast genom att röra han kuk medan en man inte får röra min fitta innan han gjort mig kåt. Rätt eller fel uppfattat får andra avgöra.
Du är en klok kvinna med många bra tankar.
Jag var på föreläsning en gång med psykolog Alf B Svensson, som förklarade skillnaden mellan kvinnor och män med att kvinnor är som strykjärn och män är som glödlampor. Det tar en stund för strykjärnet att bli varmt, medan en glödlampa blir varm nästan direkt. Jag tyckte det var en bra bild av hur vi är.
Min fru vill inte heller bli tagen på fittan direkt…
 

Emmy

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Du är en klok kvinna med många bra tankar.
Jag var på föreläsning en gång med psykolog Alf B Svensson, som förklarade skillnaden mellan kvinnor och män med att kvinnor är som strykjärn och män är som glödlampor. Det tar en stund för strykjärnet att bli varmt, medan en glödlampa blir varm nästan direkt. Jag tyckte det var en bra bild av hur vi är.
Min fru vill inte heller bli tagen på fittan direkt…
Det beror på vem jag träffar och vad vi ska leka.
är det rp så blir det oftast direkt på fittan och brösten, ganska bryskt tom. Kåtheten kommer ganska snabbt då.
 
Toppen