Lastbilschaufförer, berätta om era äventyr!

_härligt_

Medlem
Kön
Man
Finns det några lastbilschaufförer här? Har kört några mil med bilen idag och det slog mig om man som lastbilschaufför stannar till utmed våra rastplatser och lättar trycket i form av en runk emellanåt? Har ni stött på någon annan som gjort det? Kanske man rent av träffar någon i kollegans kupé? :) erfarenheter?
 

Kai

Ny medlem
Kön
Man
Aldrig gjort, men har funderat på det. Vore ju rätt schysst att göra det när man väl får chansen att åka ensam :)
 

Kai

Ny medlem
Kön
Man

bilrunk

Aktiv medlem
Kön
Man
Här på Onanera verkar det iallafall inte finnas någon som är lastbilschaffis... Synd.
 
Kör lastbil men om ni tror att man tänker på snudk när man arbetar så tror ni fel? För mycket stress vad gäller kör och vilotider, tidspassningar. Det är liksom inte bara att stanna en timme vart man vill. Det ska passa ihop med kör och vilotiderna som inte är så flexibla.

Föreställ er att ni lämnar kontorsstolen 4 minuter försent och så får ni 3000 kronor i böter upp till ett år efter den förseelsen.

Sedan kan man tappa körtid om man har rasterna på "fel" ställe.
 

emk91

Välbekant medlem
Kön
Man
Kör lastbil men om ni tror att man tänker på snudk när man arbetar så tror ni fel? För mycket stress vad gäller kör och vilotider, tidspassningar. Det är liksom inte bara att stanna en timme vart man vill. Det ska passa ihop med kör och vilotiderna som inte är så flexibla.

Föreställ er att ni lämnar kontorsstolen 4 minuter försent och så får ni 3000 kronor i böter upp till ett år efter den förseelsen.

Sedan kan man tappa körtid om man har rasterna på "fel" ställe.
Där kan jag hålla med dig. Jag som kör buss har lite annorlunda med körtiden men jag håller som sagt med att det är för mycket stress
 

bilrunk

Aktiv medlem
Kön
Man
Kör lastbil men om ni tror att man tänker på snudk när man arbetar så tror ni fel? För mycket stress vad gäller kör och vilotider, tidspassningar. Det är liksom inte bara att stanna en timme vart man vill. Det ska passa ihop med kör och vilotiderna som inte är så flexibla.

Föreställ er att ni lämnar kontorsstolen 4 minuter försent och så får ni 3000 kronor i böter upp till ett år efter den förseelsen.

Sedan kan man tappa körtid om man har rasterna på "fel" ställe.
Ja det är sant... Trist.
 
Toppen