Mixade omklädningsrum.....

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Är just nu ute på semester med hustrun i båten och vi ligger i gästhamnen i Grisslehamn. Rätt stor gästhamn med angränsande camping och Husbilställplats.
Gästhamnen har ett gemensamt servicehus med ett 10-tal toalettbås och drygt lika många duschbås. Det ligger en idrottsplats i närheten och tydligen har dom tillgång till servicehuset också.
Varje duschbås är rymligt och har en generös på-/avklädningsyta. Låsbar dörr och ca 30 cm glipa vid golvet och lika mycket vid taket.

Åkte Eckeröfärjan till Åland häromdagen och med ombord var bl.a en grupp tjejer och killar i dryga gymnasieåldern. Kanske tagit studenten i år!?
Pigga och glada var dom. Sommarsolbrända och fräscht klädda. Ett par av tjejerna hade mycket välutvecklade kvinnokroppar och utan avsikt var dom rätt generösa med både kavaljergång och troskanter. Killarna var fräscha, modernt klädda och fint solbrända.
Satt och blev lite småkåt och tänkte på hur tjejerna såg ut i bikini och hur killarnas kukar skulle kunna hålla stånd även efter dom sprutat - som även jag kunde i den åldern.

Senare på eftermiddagen kom vi hem och jag gick till servicehuset för att duscha. Hade bestämt mej för att runka i det tysta.
På avstånd såg jag tre tjejer och två killar komma från idrottsplatsen och gå in före mej. Dom gick in i vars ett bås bredvid varandra och pratade med varandra "genom väggen". Alldagliga ämnen och det nyss avslutade träningspasset medan duscharna strilade.

Nu var jag seriöst kåt. Fantiserade över hur det såg ut inne i de båsen, med tjejer och killar i 25 årsåldern. Duschade lite förstrött och kuken bultade hårt.
Bestämde mej för att raka pungen och skaftet. Smekte under tiden.
Ingenting tydde på några hyss i de andra båsen utan de blev färdiga och väntade på varandra utanför.
Nu var jag färdigrakad och kuken höll på att sprängas. Lyssnade inte längre på de andra utan var helt avstängd.
Tog lite rakgel på två fingrar och på skaftet på rakhyveln, gick ner på huk och ett knä. Masserade analen lite snabbt och började småstöta med ändan på rakhyveln. Duschkräm i handen och jobbade hårdmjukt med kuk och pung.
Analen gav efter rätt kvickt och det räfflade skaftet gjorde gott. Tog inte lång tid innan jag sprutade rejält med 5-6 tjocka strålar sagge mot kaklet.
Klarade nog inte av att vara ljudlös men inga andra ljud hördes i alla fall. Eller så stod någon annan knäpptyst med sin kuk i näven......, men det tror jag inte.

Visst är väl våra svenskfödda solbrända och slanka ynglingar fantasidrivande och uppkåtande.....

Hoppas ni gillade berättelsen av min upplevelse i det gemensamma servicehuset.
 
Last edited:

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Klart vi gillar!

På jobbet är vi HBTQIA-certifierade och då får man inte ha könssegregerade omklädningsrum eller kösnstereotypa beteckningar. Det har lett till att vi har unisexomklädningsrum. För att hantera de som har betänkligheter kring nakenhet finns små bås längst in för ombyte. De flesta byter dock om i den öppna delen där vi har skåpen. Tyvärr är det de mest sevärda som smyger in i båsen.
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Klart vi gillar!

På jobbet är vi HBTQIA-certifierade och då får man inte ha könssegregerade omklädningsrum eller kösnstereotypa beteckningar. Det har lett till att vi har unisexomklädningsrum. För att hantera de som har betänkligheter kring nakenhet finns små bås längst in för ombyte. De flesta byter dock om i den öppna delen där vi har skåpen. Tyvärr är det de mest sevärda som smyger in i båsen.

Tack för feedback!

Olika utmaningar i olika miljöer.
Finns mycket att prata om....
/ I
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Klart vi gillar!

På jobbet är vi HBTQIA-certifierade och då får man inte ha könssegregerade omklädningsrum eller kösnstereotypa beteckningar. Det har lett till att vi har unisexomklädningsrum. För att hantera de som har betänkligheter kring nakenhet finns små bås längst in för ombyte. De flesta byter dock om i den öppna delen där vi har skåpen. Tyvärr är det de mest sevärda som smyger in i båsen.

Det här var intressant! Hur mottogs detta när det skulle introduceras?
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Alla är så inihelvete rädda att inte vara tillräckligt politiskt korrekt så det var inte många som vågade ha åsikter om det.

Vi hade en grej på vår kamsportsklubb. En tjej som indentifierade sig som en "han", och krävde att få byta om hos killarna. Var väl ok, tills "han" ändrade sig och var "tjej" igen efter 3 månander. Blev en väldigt konstig situation....
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Vi hade en grej på vår kamsportsklubb. En tjej som indentifierade sig som en "han", och krävde att få byta om hos killarna. Var väl ok, tills "han" ändrade sig och var "tjej" igen efter 3 månander. Blev en väldigt konstig situation....

Hahaha....
Jag tror jag är för gammal för att den typen av egocentrering riktigt på allvar.
Har full respekt för psykisk ohälsa som kan ställa till mycket elände.
Men, könsdysfori i låg ålder!?

JM, hur gammal var hon??
Bytte hon om naken och duschade med killarna??
Sedan kom hon på att hon nog var tjej trots allt och bytte omklädningsrum??
 
Last edited:

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Varför inte ha omklädningsrum...

Sen får folk bestämma om de är man, kvinna eller något annat?

Psykisk ohälsa har skjutit i höjden? På grund av vad?
Vad är rotproblemet?
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Hahaha....
Jag tror jag är för gammal för att den typen av egocentrering riktigt på allvar.
Har full respekt för psykisk ohälsa som kan ställa till mycket elände.
Men, könsdysfori i låg ålder!?

JM, hur gammal var hon??
Bytte hon om naken och duschade med killarna??
Sedan kom hon på att hon nog var tjej trots allt och bytte omklädningsrum??

Mellan 18-25, och jo hon bytte om och duschade i vårt. Nu har vi duschbås, så det är ju inga problem egentligen. Men problemet blev ju när personen bytte kön och sen skulle vara med tjejerna. Inget som vi hade tänkt ens skulle kunna bli ett problem som måsta diskuteras. Jag respekterar alla och även de som anser sig är födda i fel kropp. Men om en sådan person gör att 10 andra blir obekväma i omklädningsrummet, så måste man ju respektera dem lika mycket som personen i fråga. Det är svårt, men vi kom fram till att hon fick byta denna gång. Dock så får hon inte byta ännu en gång. Om det blir mer problem finns alltid möjligheten att byta om och duscha hemma. Det är redan många som gör det.
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Mellan 18-25, och jo hon bytte om och duschade i vårt. Nu har vi duschbås, så det är ju inga problem egentligen. Men problemet blev ju när personen bytte kön och sen skulle vara med tjejerna. Inget som vi hade tänkt ens skulle kunna bli ett problem som måsta diskuteras. Jag respekterar alla och även de som anser sig är födda i fel kropp. Men om en sådan person gör att 10 andra blir obekväma i omklädningsrummet, så måste man ju respektera dem lika mycket som personen i fråga. Det är svårt, men vi kom fram till att hon fick byta denna gång. Dock så får hon inte byta ännu en gång. Om det blir mer problem finns alltid möjligheten att byta om och duscha hemma. Det är redan många som gör det.

Jag förstår definitivt problematiken här. Har inget heller emot transexuella, men ibland känns det som om vissa har det som ursäkt för att de mår dåligt. Dvs att de skyller den psykiska ohälsan på att de är födda i fel kropp istället för att faktiskt ta tag i det riktiga problemet till ohälsan. Nu säger jag inte att alla är så givetvis. Men har också stött på personer son tycks "byta" kön varannat år. Ena gången du träffar dem är de Emelie och året efter ska hen tilltalas "Erik", för att sen byta tillbaka till Emelie några månader senare.

Hoppas jag inte trampar på några tår här. Jag menar givetvis inget illa mot transsexuella och har min djupaste respekt. Jag kan bara ibland ifrågasätta flippfloppandet mellab könen som vissa gör. Sen förstår jag också att de har problem de måste få hjälp med för att må bra.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Håller helt med dig Harley. Även jag har respekt för transsexuella, men jag tror vissa gör det lätt för sig genom att skylla på det då de har andra problem de behöver hjälp med.
 

Orro

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Alla är så inihelvete rädda att inte vara tillräckligt politiskt korrekt så det var inte många som vågade ha åsikter om det.

Det finns bara ett alternativ, och det är att ha tre rum - män, kvinnor, unisex. Så får var och en bestämma själv om man vill använda unisex-rummet eller inte.
Men det finns ett problem med denna lösning, och det är att då hade så gott som alla fortsatt använda de ”könssegregerade” rummen, och usch o fy så kan vi ju inte ha det. Då känner ju de få som använder unisex-rummet sig ensamma och segregerade! Istället ska vi tvinga ALLA att rätta sig efter minoriten.

Sorry, men att vara minoritet är att vara ensam! Att det inte finns så många - kanske t.o.m så få att det är fullkomligt orimligt att ställa en massa krav på fördelaktig särbehandling. Alla som tillhör en minoritet (däribland jag själv) borde få in i skallen att man inte kan äta kakan och samtidigt ha den kvar!

Folk ska inte gå och känna sig rädda för att bli av med jobbet, och dessutom känna sig obekväma och kanske t.o.m diskriminerade för att ett fåtal individer ska känna sig inkluderade. Det är att ersätta ett problem med ett annat, mycket större. Faran med att (i dessa WOKE tider) tvinga majoriteten att böja sig för minoriteten, är att när majoriteten fått nog brukar det ta en ände med förskräckelse! Blir så förbannad när jag läser sånt här.
 
Last edited:

erotique

Aktiv medlem
Kön
Man
Sorry, men att vara minoritet är att vara ensam! Att det inte finns så många - kanske t.o.m så få att det är fullkomligt orimligt att ställa en massa krav på fördelaktig särbehandling. Alla som tillhör en minoritet (däribland jag själv) borde få in i skallen att man inte kan äta kakan och samtidigt ha den kvar!

Kloka ord. Alla tillhör vi väl någon typ av minoritet i livet. Som människa har man ju många olika egenskaper, och man kan inte vara mainstream på precis alla områden. Men att börja ställa krav av det skälet skulle aldrig falla mig in. Man får anpassa sig efter majoriteten, det är inget konstigt med det. Sedan är man förstås tacksam om man blir respekterad för den man är och har frihet att leva sitt liv på det sätt man själv tycker är bäst.

Med tanke på att du säger att du själv tillhör en minoritet skulle jag vara väldigt nyfiken på en sak. Upplever du att det är minoriteten själv som ställer dessa krav, eller är det andra som i sin iver att vara förstående och goda gör sig till tolk för minoriteten och ställer krav som den kanske aldrig skulle ställa själv?

Det finns kanske både och. Men vad tror du är vanligast?
 

Orro

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Med tanke på att du säger att du själv tillhör en minoritet skulle jag vara väldigt nyfiken på en sak. Upplever du att det är minoriteten själv som ställer dessa krav, eller är det andra som i sin iver att vara förstående och goda gör sig till tolk för minoriteten och ställer krav som den kanske aldrig skulle ställa själv?

Det finns kanske både och. Men vad tror du är vanligast?

Det korta svaret är både och, utan tvivel. HBTQ-personer som blivit lite för bekväma i offerkoftan, såväl som strejta som av olika anledningar är otroligt ängsliga inför de ”stackars” minoriteterna. Om det är av genuin välvilja eller av social självbevarelsedrift varierar väl.

Som annat exempel ska jag gå in på ett litet sidospår.
I bög-communityn gnäller folk jämt om hur vi blir generaliserade och stereotypiserade av samhället. Det har skrivits kilometervis med krönikor, artklar och böcker om hur kränkta vi ständigt blir osv. Samtidigt beter sig många som vandrande klyschor. På varje jävla Prideparad förstärker de folks fördomar, både negativa och positiva. De vill utmärka sig på alla sätt och vis, men de vill inte veta av folks förutfattade meningar om hur de är och beter sig... när de beter sig exakt så som folk väntar sig.

Sen har vi då våra ”allierade”, de som säger sig stå på vår sida. Jag känner jag ofta att jag blir använd som en bricka i politikernas och kommersens spel. Deras godhetssignalerande tillika godhetsknarkande äcklar mig. Å ena sida står hela det politiska vänsteretablissemanget helt på min sida, de dyker upp på Pride, gay-galor, och liknande evenemang... men å andra sidan såg vi samma topp-politiker applådera när hardcore-islamisten Rashid Mousa under BLM-upploppen i fjol, stod på Sergels Torg spydde hat och hot mot såväl homosexuella, Judar, och andra minoriteter. Det är då man klart ser hyckleriet och fegheten.

Ett annat exempel är när HM iförde en mörk liten pojke luciakrona på reklampelarna. Det var fel på så många nivåer att jag knappt orkar tänka det. Inte fan var huvudskälet att skapa acceptens vare sig för etnisk mångfald, könsdysfori eller gender-bending. Det var HM som önskade dubbla antalet sålda luciakronor. Klart att alla pojkar också ska ha luciakrona, liksom.

Sen till huvudämnet, jag är övertygad om att ju längre vi kommer i kampen mot fördomar och och trakasserier desto mindre kommer vi se av dessa krav komma, från båda hållen. Vardagen tar då vid. Homos är nu mer eller mindre normaliserade. Ingen lyfter ens ögonbrynet längre när jag nämner min sexualitet. Transpersoner har en bit att gå fortfarande innan de når det målet. Säkert är dock att toleransen av transpersoner inte kommer att öka genom att tvinga alla att t.ex dela omklädningsrum, eller memorisera typ 50 olika nya påhittade pronomen och könsidentiter som kreti o pleti kan tänkas ha. Helt orimligt.
 
Last edited:

Andyx1

Medlem
Kön
Man
Det korta svaret är både och, utan tvivel. HBTQ-personer som blivit lite för bekväma i offerkoftan, såväl som strejta som av olika anledningar är otroligt ängsliga inför de ”stackars” minoriteterna. Om det är av genuin välvilja eller av social självbevarelsedrift varierar väl.

Som annat exempel ska jag gå in på ett litet sidospår.
I bög-communityn gnäller folk jämt om hur de blir generaliserade och stereotypiserade av samhället. Det har skrivits kilometervis med krönikor, artklar och böcker om hur kränkta vi ständigt blir osv. Samtidigt beter sig många som vandrande klyschor. På varje jävla Prideparad förstärker de folks fördomar, både negativa och positiva. De vill utmärka sig på alla sätt och vis, men de vill inte veta av folks förutfattade meningar om hur de är och beter sig... när det beter sig exakt så som folk väntar sig.

Sen har vi då våra ”allierade”, de som säger sig stå på vår sida. Jag känner jag ofta att jag blir använd som en bricka i politikernas och kommersens spel. Deras godhetssignalerande tillika godhetsknarkande äcklar mig. Å ena sida står hela det politiska vänsteretablissemanget helt på min sida, de dyker upp på Pride, gay-galor, och liknande evenemang... men å andra sidan såg vi samma topp-politiker applådera när hardcore-islamisten Rashid Mousa under BLM-upploppen i fjol, stod på Sergels Torg spydde hat och hot mot såväl homosexuella, Judar, och andra minoriteter. Det är då man klart ser hyckleriet och fegheten.

Ett annat exempel är när HM iförde en mörk liten pojke luciakrona på reklampelarna. Det var fel på så många nivåer att jag knappt orkar tänka det. Inte fan var huvudskälet att skapa acceptens vare sig för etnisk mångfald, könsdysfori eller gender-bending. Det var HM som önskade dubbla antalet sålda luciakronor. Klart att alla pojkar också ska ha luciakrona, liksom.

Sen till huvudämnet, jag är övertygad om att ju längre vi kommer i kampen mot fördomar och och trakasserier desto mindre kommer vi se av dessa krav komma, från båda hållen. Vardagen tar då vid. Homos är nu mer eller mindre normaliserade. Ingen lyfter ens ögonbrynet längre när jag nämner min sexualitet. Transpersoner har lite längre att gå fortfarande. Säkert är dock att toleransen av transpersoner inte kommer att öka genom att tvinga alla att t.ex dela omklädningsrum, eller memorisera typ 50 olika nya pronomen och könsidentiter som kreti o pleti kan tänkas ha. Helt orimligt.

Intressant att höra dina tankar Orro i och med att du har lite inblick i HBTQ-världen om jag förstått rätt. Jag kan inte göra annat än att hålla med om "att när majoriteten fått nog brukar det ta en ände med förskräckelse!" för att citera dig direkt. Dagens "Woke-tider" har öppnat upp för andra perspektiv och har även gett en ökad tolerans, vilket är positivt. Det känns dock som att det hela gått över styr på många sätt tyvärr. Hoppas att det ordnar till sig.
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Det korta svaret är både och, utan tvivel. HBTQ-personer som blivit lite för bekväma i offerkoftan, såväl som strejta som av olika anledningar är otroligt ängsliga inför de ”stackars” minoriteterna. Om det är av genuin välvilja eller av social självbevarelsedrift varierar väl.

Som annat exempel ska jag gå in på ett litet sidospår.
I bög-communityn gnäller folk jämt om hur de blir generaliserade och stereotypiserade av samhället. Det har skrivits kilometervis med krönikor, artklar och böcker om hur kränkta vi ständigt blir osv. Samtidigt beter sig många som vandrande klyschor. På varje jävla Prideparad förstärker de folks fördomar, både negativa och positiva. De vill utmärka sig på alla sätt och vis, men de vill inte veta av folks förutfattade meningar om hur de är och beter sig... när det beter sig exakt så som folk väntar sig.

Sen har vi då våra ”allierade”, de som säger sig stå på vår sida. Jag känner jag ofta att jag blir använd som en bricka i politikernas och kommersens spel. Deras godhetssignalerande tillika godhetsknarkande äcklar mig. Å ena sida står hela det politiska vänsteretablissemanget helt på min sida, de dyker upp på Pride, gay-galor, och liknande evenemang... men å andra sidan såg vi samma topp-politiker applådera när hardcore-islamisten Rashid Mousa under BLM-upploppen i fjol, stod på Sergels Torg spydde hat och hot mot såväl homosexuella, Judar, och andra minoriteter. Det är då man klart ser hyckleriet och fegheten.

Ett annat exempel är när HM iförde en mörk liten pojke luciakrona på reklampelarna. Det var fel på så många nivåer att jag knappt orkar tänka det. Inte fan var huvudskälet att skapa acceptens vare sig för etnisk mångfald, könsdysfori eller gender-bending. Det var HM som önskade dubbla antalet sålda luciakronor. Klart att alla pojkar också ska ha luciakrona, liksom.

Sen till huvudämnet, jag är övertygad om att ju längre vi kommer i kampen mot fördomar och och trakasserier desto mindre kommer vi se av dessa krav komma, från båda hållen. Vardagen tar då vid. Homos är nu mer eller mindre normaliserade. Ingen lyfter ens ögonbrynet längre när jag nämner min sexualitet. Transpersoner har lite längre att gå fortfarande. Säkert är dock att toleransen av transpersoner inte kommer att öka genom att tvinga alla att t.ex dela omklädningsrum, eller memorisera typ 50 olika nya pronomen och könsidentiter som kreti o pleti kan tänkas ha. Helt orimligt.
Oerhört klarsynt och belysande från insidan. Hatten av!
 
T

Tophat

Gäst
Min sambo följer ofta med mig in i omkläddes rummet för herrar hon gillar att visa upp sig naken och hon får många kommentarer av män som gillar hennes stora bröst.
En gång så trodde vi att vi var ensamma i herrarnas omklädds rum så jag tog henne bakifrån stående mot en dusch vägg och efter en stund så upptäckte jag en man som stod och tittade på oss, jag vinkade åt honom att han var välkommen att vara med oss och han kom fram till oss.
Han hade ett hårt väl rakat stånd och min sambo hukade sig ner och började suga på hans kuk samtidigt som jag fortsatte att tok knulla henne och vi kom samtidigt i hennes mun och fitta.,,,,,, sen dess följer min sambo alltid med mig in i herrarnas omklädds rum!
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag förstår definitivt problematiken här. Har inget heller emot transexuella, men ibland känns det som om vissa har det som ursäkt för att de mår dåligt. Dvs att de skyller den psykiska ohälsan på att de är födda i fel kropp istället för att faktiskt ta tag i det riktiga problemet till ohälsan. Nu säger jag inte att alla är så givetvis. Men har också stött på personer son tycks "byta" kön varannat år. Ena gången du träffar dem är de Emelie och året efter ska hen tilltalas "Erik", för att sen byta tillbaka till Emelie några månader senare.

Hoppas jag inte trampar på några tår här. Jag menar givetvis inget illa mot transsexuella och har min djupaste respekt. Jag kan bara ibland ifrågasätta flippfloppandet mellab könen som vissa gör. Sen förstår jag också att de har problem de måste få hjälp med för att må bra.

Idéen med tre omklädningsrum låter väl rimlig: en för han, en för hon, en för hen men inga omklädningsrum för den eller det.

Jag har rört mig en hel del i gaykretsar och dessa transfigurer har konsekvent gett mig intrycket av att psykisk ohälsa är dem vidhängande. Däremot tenderar gaysnubbar som transar i partysammanhang att istället framstå som konstant uppsluppna.

Det är beklagligt att detta amerikanska fenomen - LGBT, på svenska HBTQ - gripit tag kring sig trots att det främst handlar om vänsterpolitik. T ex dominerar det numera RFSL som vid bildandet 1950 var en förkortning av "Riksförbundet För Sexuellt Likaberättigande".

Inte längre! Förkortningen används fortfarande men

2007 beslutade förbundsstyrelsen att den står för "Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas och transpersoners rättigheter";

2014 beslutades att förkortningen står för "Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas, transpersoners och queeras (sic!) rättigheter";

2018 beslutades att förkortningen nu ska stå för "Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas, transpersoners, queeras och intersexpersoners rättigheter" eller korrekt förkortat: RFHBTQIR!

Jag samtalade härom veckan på US Video med en ung snubbe som är aktiv i dessa sammanhang. Han uppträder som en vanlig kille men uppfattar sig ändå som kvinna. (Det förvånade mig efter som jag strax innan hade sett att honom få ett b/j av en annan snubbe.) Nåja, han var i vart fall upprörd över att transfolket inte är tillräckligt synliggjorda och tyckte att homosexuella nu var tillräckligt socialt accepterade för att maka på sig till förmån för ett politiskt fokus på transkategorien. I smb m hans utläggning framkom ett annat, underliggande problem: dysmorfofobi dvs han var missnöjd med sin kropp för att han var tanig och hade retats för det.
 
Last edited:
Toppen