Mixade omklädningsrum.....

JennyH

Välbekant medlem
Vad jag minns så kunde man inte låsa upp utan nyckel, eller så var det ingen som kom på hur man skulle göra... Det var väl nån lärare eller vaktmästare som glömt låsa den gången vi kom in i tjernas omklädning. Men vad jag minns från tillfället så såg vi inga nakna tjejer. Inte jag i alla fall, men jag var i bakre delen av klungan
Gick du på Madesjöskolan?
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Har badat en hel del i Tyskland och Österrike..... .....I bastun är det stenhårda på att ingen får ha badkläder på sig. Men lika stenhårda på att ingen hud får vidröra sittlavarna. Du måste alltså ha handduken under dig och ner på nästa bänk så att även fötterna är på handduk. Därför blir alla sittandes nakna tillsammans.........
Jag blir alldeles förfärad av att se snusket i simhallarnas omkläd och bastu. Att inte badvakter o övrig personal ingriper är både en gåta och rent tjänstefel.
Här står man i duschen (om man nu ens går dit) och tvättar sig med kläderna på, glömmer konstant tvätta håret eller går direkt i bassängen med att bara blött ner sig, för syns skull. SÅ SNUSKIGT!
När det sen är dags för bastu går man in blöt från bassängen, sätter sig med badbyxorna på utan att ha ett underlag, varken för rumpan eller fötterna.
Fortfarande utan att personal kommer in, kollar och ryter åt dem som inte följer de mest elementära reglerna.
Vågar man påpeka oskicket får man oftast okvädningsord som svar och/eller uppmaningar att "sköt dig själv, skaffa ett liv, du ska inte bry dig vad jag gör" mm mm. Pratar man med personal ger det oftas bara en axelryckning utan vidare åtgärder. Hur blev det så ??
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Att se nakna människor är väl inga problem, men de som börjar ha sex i bastun, duschen eller omklädningsrummet gillar jag inte. Skulle nog bli äcklade mer än upphetsad. Att folk har sex är väl helt normalt men inte varsomhelst, men finns tydligen de som tänder på att kan eller blir upptäckta. Att någon familjen kommer på någon kanske en granne är väl en sak men två vilt främmande personer i tex ett duschrum.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Att se nakna människor är väl inga problem, men de som börjar ha sex i bastun, duschen eller omklädningsrummet gillar jag inte. Skulle nog bli äcklade mer än upphetsad. Att folk har sex är väl helt normalt men inte varsomhelst, men finns tydligen de som tänder på att kan eller blir upptäckta. Att någon familjen kommer på någon kanske en granne är väl en sak men två vilt främmande personer i tex ett duschrum.


Håller med
En sak om man kan räkna med att komma på någon
Men inte bli pådyvlad någons sex
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Har badat en hel del i Tyskland och Österrike. Där är många omklädningsrum mixade. Även duschar. De duschar män och kvinnor, gamla som unga nakna utan ens skiljeväggar. De finner sig lika naturligt som om det vore könssegregerad. Vissa bad har dock bås för ombyte och draperi framför själva duschen. Men själva rummet är gemensamma ändå. Många byter om naket vid skåpet ändå. I bastun är det stenhårda på att ingen får ha badkläder på sig. Men lika stenhårda på att ingen hud får vidröra sittlavarna. Du måste alltså ha handduken under dig och ner på nästa bänk så att även fötterna är på handduk. Därför blir alla sittandes nakna tillsammans.

Minns när jag kom in i en bastu och det sitter en naken kvinna ca tio år äldre än mig själv där inne. Jag tänker att hon går nog ut när jag kommer in. Men icke. Jag lade mig på (på en handduk) laven nedanför och blundade. När jag vid ett tillfälle tittad upp såg jag hur hon satt och särade på benen till och från i en rytmisk rörelse. Såg mot hennes ansikte och såg hur hon glodde på min (slaka) kuk. Fan tänka jag nu kommer den ställa sig givakt och jag kommer hamna i tyskt fängelse (bara griller). Så jag var tvungen och resa mig och gå och duscha. Förmodligen hade jag fått knullat henne, men jag vågade inte riskera något då.
Att man har en "stenhård" attityd i Tyskland och Österrike torde inte förvåna någon! :)

Själv har jag löst problematiken genom att undvika simhallar och bastuanläggningar; kan inte simma och tycker inte om klimatet i en bastu.
 
Toppen