Ni som var tonåringar innan internet fans

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Letade porrtidningar när det var tidningsinsamlingar på 80-talet, hittade ibland väldigt fint bevarade tidningar.
En gång med de extrabilagan en annan gång med en kortlek med porrbilder.
Det var inga som låg med varandra i kortleken men många nakna kvinnor med benen isär. På den tiden hade de flesta hår på fittan uppväxt med en rejäl buske och gillar det fortfarande,
 

Mac

Välbekant medlem
Kön
Man
Första porrfilmen, kan ha varit runt 1986-87, jag gick i alla fall i högstadiet. På Östgötagatan, en porrbutik i backen upp mot Mosebackehållet. Det fanns runkbås för s.k. privatvisning, ett litet utrymme med teve, stol och en rulle toalettpapper, det stank sperma därinne och papperskorgen var överfull...

Minns inte filmen men blev superkåt av det snuskiga och sjaskiga, sprutade så fort jag hade knäppt upp gylfen.
Ha ha, den känner jag igen. Basement hette den har jag för mig. Jag hade sett porrfilm tidigare men visst hände det att man gick ner där och runkade lite medan man såg på andra samtidigt. Som ung var jag liten och blond så var nog ett eftertraktat runkobjekt. Jag är och var hetero så det var aldrig intressant för mig med nånting utöver att runka ihop. Men det hände ju att andra män knullade med varann på plats och det var ju rätt spännande att titta på ändå.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Östgöta Video hette stället på Östgötagatan 18 mellan Tjärhovsgatan och Högbergsgatan. The Basement låg på Bondegatan 1 mittemot sunkkrogen La Cucaracha.
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Finns det över huvud taget några av dessa ställen kvar längre? Försvann alla (porrklubbarna oräknade) dessa video/porr -butiker i o m internet/satellit medierna tog överhand, eller finns det en o annan "tidningskiosk" som än i dag driver lite porrverksamhet?
 

tjackrunkarn

Välbekant medlem
Kön
Man
Saknar faktiskt tiden innan internetporr ibland haha! Hitta porrtidningar, kortlekar etc eller att någon äldre gav oss yngre lite tidningar eller dvd filmer. Internet fanns men var ju väldigt begränsat och oförutsägbart att ladda ner porr så blev lite mer spänning med allt då det var svårare att få tag på material! Blev mycket runk med kompisar och att kolla tillsammans om någon fick tag i film osv! Sen då all gratis porr kom blev alla mer privata och det tycker jag är tråkigt! Spänningen av att låna tidningar och film av varandra och försöka gömma allt under sängen gjorde allt mycket hetare och roligare!
 

Bortkomlingen

Medlem
Kön
Man
Finns det över huvud taget några av dessa ställen kvar längre? Försvann alla (porrklubbarna oräknade) dessa video/porr -butiker i o m internet/satellit medierna tog överhand, eller finns det en o annan "tidningskiosk" som än i dag driver lite porrverksamhet?
Tror inte det... Sexgrottan i Malmö är en som har överlevt men de säljer väl mest leksaker numera.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Finns det över huvud taget några av dessa ställen kvar längre? Försvann alla (porrklubbarna oräknade) dessa video/porr -butiker i o m internet/satellit medierna tog överhand, eller finns det en o annan "tidningskiosk" som än i dag driver lite porrverksamhet?
De enda ställen jag känner till i Sthlm som finns kvar är Blue Vision på Fridhemsgatan, Manhattan på Hantverkargatan samt US Video på Regeringsgatan. Trenden i övrigt är butiker som säljer sexhjälpmedel o dyl snarare än porr.
 

Tantra-runk

Medlem
Jag har onanerat till porr sen dagen då jag upptäckte onanin. Faktum är att jag sprang ut till skogs för att leta skogsporr direkt efter min första orgasm. Så till en början skrynklig skogsporr, sen riktiga tidningare och vhs:er. Vi hade en butik som sålde begagnade vhser och tidningar billigt, så mitt största problem var att gömma min samling hemma.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag har onanerat till porr sen dagen då jag upptäckte onanin. Faktum är att jag sprang ut till skogs för att leta skogsporr direkt efter min första orgasm. Så till en början skrynklig skogsporr, sen riktiga tidningare och vhs:er. Vi hade en butik som sålde begagnade vhser och tidningar billigt, så mitt största problem var att gömma min samling hemma.
Skogsporr - igen!

Verkar ha varit ett utmärkt affärskoncept att öppna en p-butik mitt ute i spenaten; kunderna hade hittat dit direkt...
 
K

Knubben86

Gäst
Heheheh, gick i 5:e klass när folk skaffade de första modemen hemma.
Tills bredbandet kom i gymnasiet var internet för långsamt för en kåt tonåring...
Men man köpte å bytte tidningar å filmer , man konsumerade porr helt enkelt.

Nån som minns 90:- dealen? ( För 90:- fick man en 90 sidor lång blaska och ett 90 minuters vhs-band)

Hade man nån porr så använde man den å delade, den som hade tv1000 hemma fick sätta inspelningstimern till 5 över midnatt...

Men egentligen behövde man ju bara sin fantasi oavsett om man runkade själv eller inte.. men när jag gick i sexan minns jag att jag t.o.m. runkade till erotik-sidorna i Hobbex katalogen, man fick kisa hårt med ögonen för att urskönja den nakna damen på filmen de sålde ^^

Nu finns ju porren tillgänglig överallt hela tiden... men det kan va underbart å ligga å kåta upp sig i sängen när man vaknat nån timme innan man ger efter för lustarna , hjärnan är ju trotsallt där allt börjar
 

JLoob

Välbekant medlem
Ålder
59
Kön
Man
Jag fantiserar oftast om jag inte runkar tillsammans med andra på cam. Det händer bara lite då och då att jag tittar på något porrigt... Jag är lite trött på porren då den sällan är verklighetstrogen. Alldeles för mycket fokus på analt eller att det ska sprutas i ansiktet i var och varannan scen. Jag vill se porr som utspelar sig likadant som om jag var i rummet och såg på när 'vanliga' människor har sex.
M.a.o amatör-sex... Min grej också...
 

Helmer

Aktiv medlem
Kön
Man
På 60-talet inköptes ett synnerligen enkelt torp till familjen. Inget vatten inne, bara vedspis osv. På vinden hade förrre ägaren , en hederlig snuskpelle, lämnat efter sig sitt arv. En jättehög ,ed dåtida porrtidningar. Med bilder.
det förargliga var att( precis som Malmös första ”porrbio” Spegeln). Den där förargliga badbollen som alltid hamnade framför damerna, när man fokuserade lite närmre på de nakna damerna.
Likaså den skatt av porrtidningar jag , och kompisen fann, hade häftiga noveller.
grejen var bara den att , varenda jävla novell slutade precis när det skulle börja på riktigt. Typiskt slut var: lusten hettade i hennes ögon, hans hand närmade sig hennes underbara ........Jag hade svårt att somna då jag försökte föreställa mig, hur slutade det ?....
 

AndreasN

Aktiv medlem
Kön
Man
Började runka när jag var tio år. Morsans Ellos-kataloger och sidorna med damkorsetter var de första runkmotiven. Snart hittade jag farsans undangömda Piff, Raff och vad de då hette, samt ”Sänghästen” del 1&2, porrnoveller.
Det var tider det! :)
 

Lojo52

Välbekant medlem
Kön
Man
Fick porrtidningar av en äldre kusin, ca 25 st, fibban, aktuellt-rapport, lektyr, cats, private, hustler. Jobbade mitten på 80 talet på en ica butik, de sände tillbaka tidningar som inte sålts, där norpade jag en hel del, senare så blev det moviebox och hyra porrfilm
 

benni

Välbekant medlem
Underbar sida jag hittade aktuellt-rapport hos min farbror så ni kan tro att jag var där ofta.
Han kom sedan på mig och sa att det var helt okej om jag var där och kollade i han tidningar.
Han hyrde även moviebox och porrfilm
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Porrtidningar var väl det man köpte hyrde någon VHS film. Ibland kunde man hitta porrtidningar i pappers insamlingen.
Sedan fanns det än kvinna som gillade unga killar hon satt naken och sög av oss.
Inga samlag man fick ca 10minuter vi brukade var fyra som gick dit tillsammans.
När det var min tur och drog undan skynket såg min vän som just kom för andra gången i hennes mun. Hon var gift kanske därför fick vi inte ha samlag eller smeka henne.
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Även hemma hos mormor sedan hon blev änka började hon med sexleksaker. Jag hittad dem förstod på ett ungefär hur de skulle användas. Jag sniffade det doftade plats men också lite sötare doft av kvinnokön. Mormor hade ett vibrerande ägg som jag fick reda på senare var min kvinnliga kusins favorit. Att hon lånade mormors leksaker hade mormor inget emot var väl bra om barnbarnet kunde gå komma och ha de skönt.
 
Toppen